Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم سخنران حرم کریمه اهل بیت سلام الله علیها گفت: دشمنان اسلام، تقید به حلال و حرام را جمود فکری و ولنگرانی را نوعی آزاداندیشی و متمدن بودن معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ جوادی، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، امامت را یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین اصول و مبانی دین مبین اسلام دانست و اظهارداشت: بر اساس آیه «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ»(آیه ۷۱ سوره الاسراء)؛ خداوند متعال در روز قیامت هر گروهی از مردم را با پیشوایشان فرامی‌خوانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه بر اهمیت کاربردی سازی امامت در متن زندگی تأکید کرد و اظهار داشت: به‌عنوان یک شیعه و مسلمان موظفیم امامت کاربردی را در زندگی خویش، اعمال و تمام فرایندهای زیستی خود را از این مهم اشراب نماییم.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، دوری از فضای امامت و روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام را یکی از مهم‌ترین عوامل شکل‌گیری آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی برشمرد و اذعان داشت: حضور در زیر بیرق امامت و زندگی در سایه‌سار معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام از مهم‌ترین عوامل اصلاح دنیا و آخرتمان است.

وی با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره «بِمُوالاتِکُمْ عَلّمنا اللّهُ مَعالِمُ دینِنا و أصْلَحَ ما کانَ فَسَدَ مِنْ دُنْیانا»، با بیان این که خداوند متعال به ولایت اهل‌بیت علیهم‌السلام، نشانه‌های روشن دین را به ما فرا دادند، اظهار داشت: زندگی زیر بیرق امامت و تحت تعلیم فرمایشات اهل‌بیت علیهم‌السلام برطرف‌کننده مفاسد دنیوی، آسیب‌های اجتماعی و اصلاح امورات زندگی است.

حجت‌الاسلام جوادی با تأکید بر این که اگر از امامت دور بیافتیم، زندگی ما به فساد کشیده خواهد شد، اظهار داشت: هراندازه فاصله ما از اهل‌بیت علیهم‌السلام و روایات و فرمایشات ایشان و مبانی دینی دور گردد، چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی فزونی خواهد یافت.

وی به فضای ترسیمی دشمن بر فرهنگ سرزمین‌های اسلامی اشاره کرد و با بیان این که دشمنان اسلام، تقید به حلال و حرام را جمود فکری را نوعی آزاداندیشی و متمدن بودن معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: در صورت تثبیت این فضای مسموم در جامعه، نکبت های اجتماعی، فضای سنگینی را برای هم زیستی به وجود خواهد آورد؛ هراندازه در معیت اهل‌بیت علیهم‌السلام زندگی کنیم، خداوند سعادت دنیا و آخرت را به ما عطا خواهد نمود.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها، تأکید بر اصل امامت در زندگی و احیای کارکردهای امامت در تمام فرازهای زندگی را مهم دانست و ابراز داشت: دوری از فضای اهل‌بیت علیهم‌السلام، چالش‌های بی‌شماری را در افزایش ولنگاری و بی‌بندوباری به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به این که آقایی و عزت در دنیا و آخرت در سایه‌سار همراهی با سیره اهل‌بیت علیهم‌السلام شکل می‌گیرد، یادآور شد: متأسفانه جامعه اسلامی به زشتی دوران غیبت عادت نموده است و تصور دقیقی از زیبایی‌های دوران ظهور ندارد.

وی در ادامه به مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه اشاره و با بیان این که هرکدام از مناسبت‌های این ماه می‌تواند معرفت ما به امام را ارتقا دهد، اظهار داشت: همه مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه، بر محوریت عید الله‌اکبر عید غدیر می‌چرخد.

حجت‌الاسلام جوادی، در پایان به فرازهایی از حدیث غدیر اشاره و با تاکید بر این که تنها باب مفتوح به نبوت و توحید، باب علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: در حدیث غدیر پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله دستور دادند تا این خطبه را همه حاضرین به غایبین و تا روز قیامت همه پدران به فرزندانشان ابلاغ کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری منطقه قم اهل بیت علیهم السلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟

 دستیار سابق مورینیو بعد از گرویدن به دین اسلام عضوی از یک خانواده ایرانی شد.

به گزارش تسنیم، وقتی مورایس در اروپا زندگی می‌کرد بر اثر تصادف شدید به کما می‌رود و پس از بهبودی نوع نگاهش به زندگی کمی متفاوت می‌شود.

گذر ایام و مسیر زندگی حرفه‌ای طوری پیش رفت که او به ایران آمد و هدایت تیم سپاهان را به‌عهده گرفت. سرمربی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از یک فصل و نیم حضور در این تیم، حدود دو ماه قبل به باشگاه اصفهانی مراجعه کرد و اذعان داشت که قصد دارد مسلمان شود‌.

بعد از مراجعه دستیار سابق مورینیو به باشگاه سپاهان برای مسلمان شدن، از طرف این باشگاه عرف و قانون در ایران و کلّیت دین اسلام برای او توضیح داده شد‌. در ادامه در محضر یکی از علما شرعاً به دین اسلام گروید و شیعه شد.

در فرایندی دوماهه هم یک وکیل کارهای مربوط به امورات دینی مورایس را دنبال می‌کرد،
این در حالی است که مربی پرتغالی به دختری ایرانی هم علاقه‌مند شده است، گویا در این مدت کارهای مراسم ازدواج خود را هم به انجام رسانده است تا به‌صورت رسمی و قانونی عضوی از یک خانواده ایرانی باشد. او دیروز (جمعه) در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی هم اعلام کرد عضوی از یک خانواده ایرانی شده است.

به‌موازات این اقدامات یک مشاور مذهبی متبحر و با آشنایی کامل به زبان انگلیسی کنار مورایس فرآیند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سؤالات او را به‌عهده دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واکنش رسانه پرتغالی به شکست سپاهان مقابل پیکان مورایس: آسیب زدن به سپاهان هدف رقبا بود

دیگر خبرها

  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟
  • اتفاقی که باعث شد مورایس مسلمان شود
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • امت اسلام در کنار همدیگر به یک دشمن واحد توجه کنند