Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (جمعه) خبرنگار ایرنا از دمشق، هنگامی که در اسفند سال ۱۳۸۹ جنگ و تجاوز بر سوریه سایه انداخت و این جنگ به سرعت به جنگی بین المللی تبدیل شد، رفته رفته، حوزه های مختلف زیرساخت های کشور سوریه با خسارت های بسیار زیادی مواجه شد به گونه ای که این جنگ صدها میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشته است.

ارتباطات و مخابرات نیز به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت ها در بخش نرم افزاری و سخت افزاری سوریه با خسارت های بیشماری در جنگ تحمیلی به این کشور مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون که آرامش و امنیت نسبی مدتی است در حال گسترده شدن در سطح کشور سوریه و به ویژه دمشق است، زیرساخت ها به ویژه زیرساخت های ارتباطات و فناوری در حال پیشرفت و ترمیم می باشد و برگزاری نمایشگاه "های تک" نیز می تواند به سرعت بخشیدن به ترمیم خسارت های ناشی از جنگ موثر باشد.

نمایشگاه "های‌تک" سوریه را می توان بستری ویژه نامید که می‌تواند شرکت‌های متخصص در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با طیف وسیعی از بازدیدکنندگان از جمله کارشناسان، بازرگانان و علاقه‌مندان به‌منظور تبادل تخصص‌ها و ارائه ایده‌های نو با هم همراه کند.

بازدیدکنندگان در این نمایشگاه با آخرین تحولات در زمینه انفورماتیک، اینترنت، رایانه و ارتباطات آینده همراه با نمایش برخی از دستاوردها و نوآوری‌های صنعت جهانی آشنا می شوند.

نمایشگاه بین‌المللی تخصصی مخابرات، کامپیوتر و الکترونیک، (Syria HiTech) با هدف آشنایی و معرفی مطرح‌ترین برندهای حوزه کامپیوتر، الکترونیک و مخابرات عصر پنجشنبه دوم تیر ماه با حضور وزیر ارتباطات و مخابرات سوریه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور و جمعی از مسئولان کشوری در دمشق پایتخت سوریه آغاز به کار کرد.

وزیر فناوری و تکنولوژی سوریه در حاشیه آغاز به کار این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصتی برای آگاهی از آخرین تکنولوژی های موجود در بخش ارتباطات و اطلاعات در کشورهای عربی و جهانی است.

ایاد الخطیب افزود: شرکت هایی از کشورهای مختلفی مانند جمهوری اسلامی ایران، مصر، اردن و ... در این نمایشگاه مشارکت داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصتی برای آگاهی از فناوری های روز دنیا است و ما باید به یک تکنولوژی دست پیدا کنیم که بتوانیم در ابعاد مختلف دولتی و مردمی از آن استفاده کنیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۲۵ درصد شرکت هایی که در این نمایشگاه حضور دارند شرکت های ایرانی هستند.

مهدی سبحانی افزود: ایران در زمینه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشرفته است و برای تبادل تجربیات با کشور سوریه در این زمینه آمادگی دارد که این نمایشگاه فرصتی مناسب است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق تصریح کرد: در این نمایشگاه که ۱۵ شرکت ایرانی در آن حضور دارند، بازدیدکنندگان و شرکت های سوری با امکانات و فناوری های پیشرفته ایران در این زمینه‌ها، آشنایی پیدا می‌کنند.

بنا بر این گزارش، شرکت های ایرانی که در این نمایشگاه حضور پیدا کرده اند هدف از حضور را کمک به مردم سوریه در راستای تولید محتوا و فرهنگ سازی و توسعه زیرساخت های مختلف حوزه ارتباطات بیان کردند.

در این دوره از نمایشگاه "های تک" سوریه، ۱۸۰ برند داخلی و بین المللی از ۲۰ کشور جهان حضور دارند که ۱۵ شرکت ایرانی نیز در کنار سایر شرکت ها حاضر اقدام به ارایه تولیدات و محصولات خود نموده اند.

نمایشگاه HiTech یک فعالیت سالانه مورد انتظار کاربران و علاقمندان به بخش اطلاعات و ارتباطات است، این نمایشگاه جایگاه خود را به عنوان مهمترین نمایشگاه تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح سوریه تثبیت کرده است که می تواند فرصتی برای آشنایی با آخرین برنامه ها و فناوری های مورد استفاده در زمینه انفورماتیک و ارتباطات باشد.

 نمایشگاه  "های تک"، تا ۲۷ ژوئن ۲۰۲۲ (ششم تیرماه جاری) ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران سوریه دمشق افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سوریه دمشق جمهوری اسلامی ایران سوریه دمشق افتتاح نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران بین المللی زیرساخت ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در فضای مجازی «یمن» را به عنوان مهمان ویژه این رویداد معرفی کرد.

رمضانی در این پیام نوشت: «علی رغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود»

صبح امروز در برخی رسانه‌ها خبر لغو حضور کشور هند در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در شرایطی که تنها ۱۰ روز به برگزاری این رویداد باقیمانده است منتشر شد. تقریباً چند ماه پیش خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران حضور فعالانه را در نمایشگاه بین المللی کتاب هند داشت و در این نمایشگاه تفاهمنامه هایی برای حضور هند به عنوان مهمان ویژه و همچنین ایران به عنوان مهمان ویژه دور بعدی این نمایشگاه امضا شد.

با این حال باید دید در این روزهای باقیمانده یمن چه برنامه‌هایی برای حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران