Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان با امضای تفاهمنامه ای بین معاونان وزرای کشور دو طرف به پایان رسید.

این اجلاس از  ۳۱  خرداد تا  ۲ تیر ماه امسال با حضور سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و هیات همراه و  رحمان زاده معاون وزیر امور داخله جمهوری تاجیکستان و هیات تاجیک در شهر دوشنبه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگروه مشترک امنیتی در اجرای موافقت نامه همکاری‌های امنیتی و  انتظامی ایران و تاجیکستان  مورخ ۱۳۹۳(۲۰۱۴) تشکیل شد.

در این کارگروه، دو طرف راه‌های ارتقای روابط دو کشور در زمینه‌هایی چون امنیتی، انتظامی، مبارزه با تروریسم و جرایم سازمان یافته ، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و همچنین تبادل اطلاعات و تجربیات در حوزه های پلیسی، پیگرد مجرمان تحت تعقیب، آموزش نیروهای متخصص بخش‌های مختلف پلیس و وزارت کشور طرف‌ها، هماهنگی برای استقرار افسر رابط انتظامی، هماهنگی برای لغو روادید بین دو کشور، همکاری و تبادل تجربیات در امنیت مرزها  را مورد تفاهم قرار دادند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشورمان در این سفر همچنین با رمضان رحیم زاده وزیر کشور تاجیکستان ملاقات و گفت‌وگو کرد.

رحیم زاده با ابراز خشنودی از اینکه تشکیل کارگروه مشترک امنیتی، موجب تقویت روابط و اجرایی شدن توافقات قبلی مقامات عالی  دو کشور  خواهد شد،  آمادگی جمهوری تاجیکستان و وزارت امور داخلی این کشور را  برای توسعه روابط در همه زمینه ها از جمله مبارزه با تروریسم، جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر  اعلام کرد. 

وی رفع تهدیدات منطقه‌ای و تروریسم را درسایه همکاری نزدیک‌تر دو کشور عنوان کرد و خواستار اجرایی شدن توافقات سران دو کشور  و همچنین بندهای مورد توافق در  کارگروه مشترک امنیتی دو کشور شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار، تشکیل کارگروه مشترک امنیتی  و توافقات شکل گرفته در آن‌ را، موجب ارتقای امنیت  دو کشور و خنثی شدن تهدیدات دشمنان دو ملت دانست و بر اراده جدی طرف ایرانی برای اجرایی شدن توافقات مقامات عالی و سران دو کشور، در راستای تقویت روابط در همه  زمینه ها   تاکید  کرد. 

وی با اعلام اینکه امنیت تاجیکستان را امنیت ایران می دانیم، آمادگی ایران را برای هر نوع کمکی در این زمینه اعلام و اظهار امیدواری کرد کارگروه مشترک امنیتی دو کشور  بتواند  بسترهای لازم را در این خصوص فراهم سازد. 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران با اشاره به اشتراکات تمدنی، فرهنگی و زبانی دو کشور ایران و تاجیکستان، تسهیل سفر و تردد شهروندان دو کشور برای مبادلات تجاری، فرهنگی و اقتصادی را عامل مهمی برای توسعه و پیشرفت دو کشور دانست و خواستار اهتمام دو طرف برای  فراهم کردن شرایط لغو روادید اتباع دو کشور شد./فارس

انتهای پیام/

منبع: فردا

کلیدواژه: کارگروه مشترک امنیتی ایران و تاجیکستان معاون امنیتی و انتظامی کارگروه مشترک امنیتی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

 اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در حالی در ریاض عربستان شروع به کار کرد که مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی از مهمترین اهداف این اجلاس برای ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید احسان که به ریاض سفر کرده است، امروز در نشست رسمی مجمع عمومی بانک توسعه اسلامی حضور یافت. خاندوزی تا ساعتی دیگر در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

در حاشیه این اجلاس، وزیر اقتصاد کشورمان در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشورهای مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تأمین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تأمین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

خاندوزی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تأمین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشورهایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تأسیس این پنجره تأمین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تأمین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشورهای عضو به خصوص کشورهای هدف که نقش پررنگ‌تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

کد خبر 749032

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • موضوعات مشترک کشور‌های عضو ACD پیگیری شود
  • موضوعات مشترک کشورهای عضو ACD پیگیری شود
  • مذاکره برای تأمین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • امیرعبدالهیان: روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است
  • روابط ایران با قاره آفریقا مبتنی بر احترام متقابل و منافع مشترک است