Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا، محمود ظاهرزاده پیش از خطبه های نماز جمعه شهر گراش اظهار داشت: دولت بدون استفاده از ظرفیت مردم و سازمان های مردم نهاد در امر مبارزه با مواد مخدر موفق نخواهد بود.

 ظاهرزاده با اشاره به فعالیت ها و اقدام های تاثیرگذار دولت سیزدهم در کاهش آسیب های اجتماعی ، کارهای جهادی در عرصه های آموزش و پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر را ضروری دانست و افزود: عزم این دولت و مجموعه مدیریت اجرایی استان فارس برای مقابله با اعتیاد جدی است، البته برای تحقق این مهم نیازمند همراهی و مشارکت بیش از پیش مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گراش گفت: در دنیای کنونی جوانان تحت تاثیر انواع فشارهای روانی، اجتماعی و تهاجمات فرهنگی قرار دارند و این امر موجب می شود که این نسل به سمت آسیب های اجتماعی از جمله سوء مصرف مواد مخدر سوق پیدا کنند.

وی بیان کرد: امروزه یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات جامعه و به دنبال آن در شهرستان گراش ، گرایش برخی جوانان به سمت مواد مخدر است و باید همین دلیل پیشگیری و آگاه سازی جامعه نسبت به آثار پدیده شوم اعتیاد و همچنین آگاهی بخشی به خانواده در برخورد با این معضل از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار گراش با بیان اینکه جمهوری اسلامی خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در دنیا است، گفت: بدون شک عملکرد و کارکرد ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه و دنیا در بحث مقابله با پدیده شوم قاچاق و توزیع مواد مخدر مثبت است و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده و هزینه های سنگینی نیز تحمل کرده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گراش با بیان اینکه فرهنگ "نه به اعتیاد" باید در لایه‌های مختلف اجتماع نهادینه شود، افزود: بهترین روش برای مقابله با مواد مخدر تمرکز بر فرهنگ سازی و افزایش آگاهی‌های عمومی است و وقتی جامعه خود را در برابر معضلات این پدیده شوم آگاه ببیند از نزدیک شدن به آن اجتناب خواهد کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گراش آموزش و فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین راهکار برای مقابله با شیوع مصرف مواد مخدر عنوان کرد و افزود: در بحث فرهنگ سازی و آموزش مقابله با معضل شوم اعتیاد باید از همه ظرفیت‌ها به ویژه گروه‌های مرجع، ائمه جمعه و جماعات، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و ... استفاده کرد.

وی نقطه مطلوب نظام در برخورد با مواد مخدر را در ریشه کنی این آسیب عنوان کرد و گفت: عنصر فرهنگ و بهره گیری از ظرفیت رسانه و هنر در این راستا می‌تواند بیش ا پیش تعیین کننده و اثرگذار باشد.

او با تاکید بر اینکه ریشه بسیاری از جرایم و منکرات در مواد مخدر است، تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر، آسیب اجتماعی بزرگی است که خانواده‌ها را تهدید می‌کند و افزایش آمار معضلاتی همچون طلاق، خشونت ، بی بند و باری و سایر ناهنجاری های اجتماعی محصول همین امر است.

ظاهر زاده همچنین تغییر الگوی مصرف مواد مخدر را یک تهدید جدی فراروی نسل امروز و جوانان دانست و افزود: امروزه علم، فناوری و صنعت در خدمت گسترش مواد مخدر قرار گرفته به شکلی که مواد صنعتی بیش از مواد سنتی در حال گسترش روزافزون است.

وی گفت: تنوع مواد مخدر تمام اقشار و رده‌های سنی جامعه را در معرض خطر قرار داده و بسیاری از افراد را خواسته و ناخواسته درگیر این پدیده شوم کرده است.

فرماندار گراش همچنین گفت: خانواده‌ها می تواند در زمینه آگاه سازی و در مسیر مبارزه با مصرف مواد مخدر در جامعه نقش پررنگ و تعیین کننده ای ایفا کنند و تجربه ثابت کرده که هرگاه مردم وارد عرصه شده‌اند نتایج و خروجی مثبت و امیدوار کننده ای هم در پی داشته است.

ظاهرزاده یادآور شد: مواد مخدر امروزه ریشه همه مفسده ها و معضلات و جرم هاست و همه باید در راه مقابله با آن سهیم باشیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حمایت قاطع دولت از سرمایه گذاران در بخش های مختلف و برای رونق بیش از پیش تولید و کارافرینی و اشتغال در شهرستان تاکید کرد.

وی گفت: افراد بیکار بیشترین خطر را از جهت آلودگی به انواع آسیب‌های اجتماعی احساس می‌کنند و در این زمینه خیرین و سرمایه گذاران می توانند با ایجاد اشتغال پایدار در جامعه به رفع این معضلات به خصوص در حوزه اعتیاد کمک کنند.

شهرستان گراش در جنوب فارس واقع است. 

برچسب‌ها آسیب های اجتماعی گراش مواد مخدر لارستان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی گراش مواد مخدر آسیب های اجتماعی گراش مواد مخدر لارستان فارس مبارزه با مواد مخدر آسیب های اجتماعی مصرف مواد مخدر فرماندار گراش شهرستان گراش پدیده شوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • پویش «مشهد مهربان»، عامل یکپارچه‌سازی اجتماعی مشهد مقدس
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان