Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@04:46:57 GMT

نگرش و منش امام راحل تبیین شده و ادامه‌دار باشد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۳۸۱۷

نگرش و منش امام راحل تبیین شده و ادامه‌دار باشد

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه نگرش و منش امام راحل باید تبیین شده و ادامه‌دار باشد، گفت: گسترش فناوری،‌ افزایش آگاهی،‌ تربیت جوانان توانمند و انقلابی باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز (۳ تیرماه) در خطبه‌های نمازجمعه زنجان، با بیان اینکه جنگ، نفاق، توطئه‌های آمریکا و قدرت‌طلبی‌ها، همه این مسائل از شروع انقلاب در تلاش نابودی این نظام بودند، اظهار کرد: ترورهای هدفمند و برنامه‌ریزی شده، اقدامات تروریستی، بمب‌گذاری‌ها، ربایش و شکنجه دوست‌داران نظام و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تنها بخشی از وقایعی است که به‌ دست گروهک‌های متعدد تروریستی علیه مردم ایران انجام شده است.

وی با یادآوری وقایع سال ۱۳۶۰ و توطئه‌های آن دوران، افزود: در حادثه بمب‌گذاری هفت تیر آن سال، بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چندین معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

وی یادآور شد: با تصمیمات سریع و قاطعانه حضرت امام خمینی (ره) در جایگزینی مدیرانی که از نظام گرفته شده بودند، منافقان در رسیدن به اهداف خود  ناکام ماندند.

خاتمی با بیان اینکه جنایت‌های سنگینی در راستای نابودی انقلاب اسلامی صورت گرفته است، ادامه داد: هر کشوری این جنایات را متحمل می‌شد بدون شک سرنوشت آن نابودی بود، اما با ورود مردم غیور ایران به صحنه و پشتیبانی ملت از انقلاب‌، انقلاب اسلامی پس از چهل و چهار سال همچنان پا بر جا است.

خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه از زمانی که انقلاب متولد شد، همواره توطئه‌هایی را متحمل شده است، تصریح کرد: تاریخ ریشه یک ملت است و این ریشه یک هویت ملی، تاریخی و اعتباری یک کشور است. سال.ها از تولد انقلاب اسلامی می‌گذرد و مشاهده می‌کنیم که همچنان همان صلابت خود را حفظ کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نگرش و منش امام راحل باید تبیین شده و ادامه‌دار باشد، گفت: گسترش فناوری،‌ افزایش آگاهی،‌ تربیت جوانان توانمند و انقلابی باید مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه زنجان در ادامه ضمن تسلیت به زلزله‌زدگان افغانستان، خاطرنشان کرد: وقوع زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ ریشتر در افغانستان، دست‌کم ۱۵۰۰ کشته و دو هزار زخمی برجای گذاشت.‌ برای بازماندگان آرزوی صبر را داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: افغانستان مجلس شورای اسلامی حزب جمهوری اسلامی آیت الله علی خاتمی امام خمینی زنجان استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۳۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند

نماینده ولی فقیه درچهارمحال‌وبختیاری گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با معلمان راه‌گشای بسیاری از مسائل و مشکلات امروزه آموزش‌وپرورش است که صرفا بر روی کاغذ نماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام محمد علی نکونام ظهر امروز _جمعه چهاردهم اردیبهشت_ در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد اظهار کرد: باید در جهت گیری‌های سیاسی و اجتماعی خود، مراقب حرف‌ها و موضع گیری‌های ناروا و تهمت‌ها باشیم و وظیفه این است که در قبال چنین حق‌الناسی در فکر جبران باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) افزود: دستگاه طاغوتی حکومت عباسی نهایت سعی خود را در خاموش کردن صدای قیام امام محمد باقر (ع) و امام صادق (ع) داشت اما در نهایت مجاهدت آن دو امام بزرگوار باعث زنده نگه داشتن معارف اسلام و تربیت شاگردان بسیار شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به ایام ثبت نام آزمون حوزه‌های علمیه اضافه کرد: تنها راه ادامه کار علمی و فقهی امام صادق (ع) تقویت جریان حوزه‌های علمیه است و اولیا در تشویق فرزندان خود به ثبت نام و ورود به حوزه علمیه باید دقت عمل داشته باشند.

حجت‌الاسلام نکونام ادامه داد: مسئله تحریم‌ها از دهه ۷۰ تا به امروز حربه دشمن بوده اما دشمن با این تحریم‌ها راه به جایی نبرده و حتی این تحریم‌ها موجب رشد کشور را به همراه داشته که نمونه آن رشد در عرصه انرژی هسته‌ای بوده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز خروج آمریکا از معاهده برجام خاطر نشان کرد: کسی که در قضیه برجام ضرر کرد خود آمریکا پیمان‌شکن بوده و ملت ما همیشه بر سر پیمان‌های خود بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج سازندگی ادامه داد: بسیج سازندگی مجموعه‌ای کارآمد با عملکرد بالا و هزینه کم است، احداث جاده‌های روستایی در استان با هزینه کم و کیفیت خوب نمونه بارز کار جهادی است.

حجت‌الاسلام نکونام گفت: هنوز اهمیت مسئله غزه در اذهان عمومی کاهش پیدا نکرده است، جنبش دانشجویی دانشجویان غرب در حمایت از غزه نشان دهنده آثار انقلاب اسلامی و نشانه رواج حق طلبی در بین جوانان غرب است.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان افزود: سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با معلمان، راه‌گشا بسیاری از مسائل و مشکلات امروزه آموزش‌وپرورش است و امیدواریم این راهبردها در مسئله تربیت و توانمند سازی معلمان، جایگاه معلم، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مسئله مهم تربیت دانش آموزان با رویکردهای اسلامی صرفاً بر روی کاغذ نماند.

کد خبر 750316

دیگر خبرها

  • شهدای روحانی الگوی مجاهد تبیین محسوب می‌شوند
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • ارزش‌های دین اسلام و انقلاب را باید تبلیغ و تبیین کنیم
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد