Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «ناصر الخلیفی» باردیگر از اتهام ارتکاب جرایم کیفری مبنی بر سوءمدیریت و صدور جواز برای «جروم والکه» دبیرکل اسبق فیفا به منظور استفاده رایگان از خانه‌ای ویلایی در ساردینیا، تبرئه شد. این خانه در سال ۲۰۱۳ توسط یک شرکت قطری خریداری شد.

والکه برای مدت هشت سال دبیرکل فیفا بود و در سال ۲۰۱۵ برکنار و در این جلسه دادرسی، به اتهاماتی دیگر بدون دخالت الخلیفی محکوم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادگاه کیفری سوئیس والکه را به جرم جعل مکرر و رشوه‌خواری گناهکار شناخته و او به ۱۱ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد. 

الخلیفی به عنوان رئیس گروه رسانه‌ای بی‌این اسپورت(beIN) قطر و یکی از اعضای تیم سازمان‌دهنده جام جهانی ۲۰۲۲، در جریان تحقیقات پنج ساله در خصوص جرایم مذکور، جایگاه خود را در فوتبال اروپا تقویت کرد. او در سال ۲۰۱۹ به عضویت کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) درآمد و هم‌اکنون نیز ریاست باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را برعهده دارد.

کانون تحقیقات در پرونده شکایت از الخلیفی بر تمدید قرارداد حق پخش بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ توسط شبکه بی‌این اسپورت در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی معطوف و زمان آن با خریداری ویلای تفریحی مذکور در ایتالیا تقارن دارد.

استدلال وکلای الخلیفی در آن برهه این بود که قرارداد بی‌این برای جام جهانی ۲۰۲۶ و ۲۰۳۰ که به گفته آنها ۴۸۰میلیون دلار ارزش داشته، به نفع فیفا بوده است.

محکومیت والکه درست در هفته‌ای اعلام شد که «سپ بلاتر» رئیس اسبق فیفا در دادگاه بلینزونا و در پرونده‌ای دیگر در حال محاکمه است. بلاتر و «میشل پلاتینی» رئیس اسبق اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) با اتهامات کلاهبرداری، جعل و تخلفات مالی مواجه هستند و رای نهایی این دادگاه هشتم جولای(۱۷تیرماه) صادر خواهد شد.

برچسب‌ها قطر ایتالیا میشل پلاتینی اتحادیه فوتبال اروپا یوفا فیفا سپ بلاتر خاورمیانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر ایتالیا میشل پلاتینی قطر ایتالیا میشل پلاتینی اتحادیه فوتبال اروپا یوفا فیفا سپ بلاتر خاورمیانه فوتبال اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • پیام تبریک ناصر الخلیفی به مناسبت دوازدهمین قهرمانی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است