Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وزیر صمت در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه امروز تهران گفت: در حوزه معدن، امسال ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت شده است ولی تنها ۴.۵ میلیون تن مواد خام صادر شده است. ۹۹ درصد استخراج از معادن کشور در داخل کشور فرآوری شد و البته به جرات می گوییم صادرات مواد خام معدنی کاهش زیادی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمی امین توضیح داد: رشد تولید در برداشتهای مس، سنگ آهن و سرب هم داشته ایم. موضوع بعدی سرمایه گذاری است. اگر به دنبال اشتغال و رشد اقتصادی هستیم، علاوه بر اینکه باید از ظرفیتهای بومی استفاده کنیم، باید به سرمایه گذاری توجه شود. متاسفانه در سالهای اخیر به سرمایه گذاری توجه ویژه ای نشده است و نرخ استهلاک سرمایه گذاری هم جبران نشده است.

وی گفت: سال گذشته ۴۲ پروژه بزرگ معدنی به مبلغ ۱۷ میلیارد دلار آغاز شد که این نویدبخش تولید و اشتغال در سالهای آینده است. حدود ۵۰ پروژه بزرگ با ۳۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای ۱۲ هزار نفر اشتغال فعال می شود.

وزیر صمت افزود: متاسفانه توزیع جغرافیایی مناسبی در سرمایه گذاری نداریم. در برخی جاها بیش از حد فعالیت ها مستقر شده و خیلی جاها شاهد مهاجرت و بیکاری هستیم.

بیشتر بخوانید:

نماینده مجلس : استیضاح فاطمی‌امین به کمیسیون صنایع ارجاع شده / جلسه با وزیر صمت ، سه‌شبه هفته آینده نماینده مجلس : استیضاح وزیر صمت حتما انجام خواهد شد/ فاطمی امین هیچ کمکی به تولید داخلی نکرد

او با اشاره به اینکه در وزارت صمت، آمایش صنعت و معدن و تجارت انجام شده است، گفت: به تفکیک شهرستانهایی که اشتغال پایینی دارند طرحها را شناسایی کردیم و در یکی دو ماه آینده به تدریج فعال می شود تا توازن سرمایه گذاری داشته باشیم.

وزیر صمت به آمار صادرات پرداخت و توضیح داد: سال ۱۴۰۰ به نسبت ۱۳۹۹ ما ۴۰ درصد افزایش صادرات داشتیم. در بهار ۱۴۰۱ نسبت به بهار سال قبل هم ۴۰ درصد افزایش داشتیم. به طور متوسط از اول سال جاری تاکنون هر هفته حداقل یک هیات خارجی به ایران آمده است، سرمایه گذاران، مدیران ارشد کشورهای دیگر و مسئولان اقتصادی آمده اند و حداقل یک هیات ایرانی به خارج برای گسترش مبادلات و پیوندها سفر کرده است.

وی گفت: برای تعمیق بخشی به تجارت خارجی و صادرات، ارتباط بین استانهای کشورهای دیگر و کشور خود را افزایش دهیم. یعنی مشخص کردیم استان اصفهان با این استان در روسیه یا چین ارتباط داشته باشید.

فاطمی امین به حوزه تولید صنعتی هم اشاره کرد و گفت: در حوزه تولید خودرو، در ۳ ماهه ابتدای سال، ۲۴۶هزار دستگاه خودرو تحویل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۶ درصد افزایش داشته است. خودروهای کف که تا ۱۷۰ هزار دستگاه داشتیم، در خرداد امسال ۴۲هزار دستگاه کاهش داشتیم.

21231

کد خبر 1644561

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت صمت وزارت صمت سیدرضا فاطمی امین استیضاح نماز جمعه ائمه جمعه سرمایه گذاری فاطمی امین وزیر صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» گزارش داد که فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه با عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین در ساختمان وزارت خارجه دمشق دیدار کرد.

خبرگزاری آرتی نیز گزارش داد در پایان ماه مارس گذشته، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه دعوت رسمی از حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین برای شرکت در نشست آتی سران کشور‌های عربی دریافت کرد.

اجلاس سران کشور‌های عربی قرار است ۱۶ می در منامه پایتخت بحرین برگزار شود.

سال گذشته، اسد برای اولین بار پس از ۱۲ سال دوری و توقف عضویت دمشق در اتحادیه عرب در نشست سران این اتحادیه عرب در جده عربستان شرکت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذران ۱۰۳کشور از ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است