Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم داداش پور گفت: با توجه به ظرفیت فراوان هنر به عنوان یک ابزار در پیشبرد اهداف ملت‌ها و انتقال آرمان‌ها و اندیشه‌ها، به دلیل ایجاد نشدن پل ارتباطی با صنعت و اقتصاد، کمتر از این پتانسیل استفاده مطلوب به عمل آمده است.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: در سال ۱۳۹۰ از یک میلیون و ۲۸۰ هزار دانشجو، تنها ۵۳ هزار نفر تقاضا برای این رشته‌ها وجود داشت و پس از یک دهه، امسال شاهد ۱۶۱ هزار متقاصی در رشته‌های هنری هستیم و این یعنی رشد سه برابری و این نشانگر علاقمندی لایه‌های اجتماعی جامعه به هنر است که وظیفه وزارت علوم را در پاسخگویی به مطالبات هنری بیش از گذشته می‌نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر علوم به تقسیم‌بندی دانشگاه‌ها پرداخت و بیان کرد: نسل اول دانشگاه‌ها را آموزش محور می‌توان نام نهاد، نسل دوم را پژوهش محور و نسل سوم، نسل کارآفرین هستند و انتظار می‌رود دانشگاه‌های هنر در کنار انجام ماموریت‌های آموزش و پژوهش با نگاهی ویژه به کارآفرینی در حوزه هنر‌های صنایع اسلامی در سطح آکادمیک نسبت به تجهیز و راه‌اندازی کارگاه‌های متعدد کارآفرینی هنر اقدام نمایند و با پیوند با اقتصاد به رشد و شکوفایی برسند.

او از دانشگاه‌ها به عنوان مهمترین و ارزشمندترین دارایی هر استان نام برد و از مجموعه مدیران دولتی استان‌ها در خواست توجه ویژه به این سرمایه‌ها نمود و تاکید کرد: در دولت سیزدهم اختیارات قابل توجهی به استانداران داده شده و هر استاندار نقش دولت را در استان ایفا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس سازمان امور دانشجویان رشته هنر دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسئول برگزاری رویداد خشتانه گفت: نخستین جشنواره معماری در دانشکده هنر و معماری واحد یزد درحال برگزاری است که یکی از این برنامه‌ها، برگزاری رویداد خشتانه بود.   دکتر فهیمه السادات میرجلیلی اظهار داشت: این رویدادعلمی دانشجویی همزمان با هفته بزرگ داشت معماری به همت انجمن علمی معماری (مهرازان) دانشکده هنر و معماری دانشگاه برگزار شد.   دکتر میرجلیلی در ادامه تصریح کرد: رویداد خشتانه می‌تواند علاوه بر تجربه ساخت عناصر معماری در قالب کوچک؛ دانشجویان علاقه‌مند با انجام کار‌های تیمی که یکی ازنیاز‌های رشته‌ی معماری می‌باشد آشنا شوند.    وی هدف این رویداد را انجام کار تیمی دانشجویی با مواد و مصالح جذاب (خشت‌های کوچک و ملات) عنوان کرد که با حضور ۱۵ نفر؛ در قالب سه گروه تیمی به رقابت پرداختند.    گفتنی است: نخستین دوره جشنواره معماری دانشگاه آزاد یزد همراه با اجرای برنامه‌های متنوعی همچون برگزاری سمینار‌های علمی با حضور اساتید صاحب نظر؛ بازدید از بافت تاریخی یزد و برگزاری ورکشاپ‌های تخصصی متناسب با رشته مهندسی معماری است.

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «خشتانه» در واحد یزد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تعلیق دانشجویان حامی فلسطین را از تحصیل آغاز کرد
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا دانشجویان حامی فلسطین را تهدید به تعلیق از تحصیل کرد
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟