Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس امروز جمعه با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

هنیه پس از این دیدار گفت: «تأکید کردیم که رژیم اشغالگر فرقی بین مسلمان و مسیحی در فلسطین به ویژه در قدس قائل نیست».

بنابر گزارش شبکه المنار، هنیه افزود: «ما همچنین به رئیس جمهور لبنان همبستگی خود با این کشور و مخالفت با دزدی ثروت دریایی آن توسط دشمن اسرائیلی را اعلام کردیم و امیدواریم که لبنان به امنیت، ثبات و اتحاد بیشتر دست یابد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، سه‌شنبه گذشته در رأس هیأتی عالیرتبه وارد لبنان شد.

هنیه، روز چهارشنبه نیز با شیخ «عبداللطیف دریان» مفتی اعظم لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار از نقش و مواضع مفتی دریان در قبال قدس، مسأله و ملت فلسطین در داخل و خارج قدردانی کرد.

روز پنجشنبه، روابط عمومی جنبش حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای از دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله خبر داد و اشاره کرد که دو طرف در این دیدار درباره تحولات سیاسی و میدانی فلسطین، لبنان و منطقه گفت‌و‌گو کرده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مصطفی چمران محمد علی کریم خانی میشل عون هنیه لبنان مصطفی چمران محمد علی کریم خانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره

جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از رایزنی تلفنی رئیس دفتر سیاسی این جنبش با رئیس دستگاه اطلاعات مصر درباره آخرین تحولات مرتبط با مذاکرات آتش‌بس در غزه خبر داد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی با سرلشکر «عباس کامل» رئیس اطلاعات مصر در خصوص مذاکرات برای توقف تجاوز به مردم ما در غزه گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری «سما»، هنیه در این گفت‌وگوی تلفنی از نقش مصر قدردانی کرده و بر روحیه مثبت حماس در بررسی پیشنهاد آتش‌بس تاکید کرد.

وی همچنین به عباس کامل اعلام کرد هیئت مذاکره‌کننده جنبش حماس برای تکمیل مذاکرات جاری با هدف دستیابی به توافقی که خواسته‌های فلسطینی‌ها را برآورده کرده و تجاوزات را متوقف کند، به‌زودی به مصر بازخواهد گشت.

این رایزنی تلفنی پس از آن انجام شد که منابع خبری صبح امروز نسخه‌ای از چارچوب اصلی توافق پیشنهادی میان طرف‌های فلسطینی و صهیونیستی برای تبادل اسرا و توقف جنگ در غزه را منتشر کردند.

طبق این گزارش، این توافق دربرگیرنده سه مرحله است که مرحله نخست آن به مدت ۴۰ روز است که قابلیت تمدید دارد.

مرحله دوم به مدت ۴۲ روز تمدید می‌شود و شامل نهایی شدن توافق در مورد مقدمات لازم برای بازگشت آرامش پایدار و اجرایی شدن آن است.

مرحله سوم نیز به مدت ۴۲ روز ادامه داشته و شامل تبادل تمامی اجساد و بقایای شهدای مقاومت و فلسطین و کشته‌های اسرائیلی پس از دستیابی به آنها و شناسایی‌شان می‌شود.

قطر، مصر و آمریکا ضامن اجرای این توافق خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • حمایت و همبستگی مردم پرتغال از غزه+ فیلم
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • تجمع دانشجویان پاکستانی در همبستگی با حامیان فلسطین در آمریکا+عکس
  • رئیس حزب آینده ترکیه با هنیه دیدار و درباره جنگ غزه گفت وگو کرد
  • احمد داود اوغلو با هنیه دیدار کرد
  • خیزش دانشجویی حمایت از غزه به کشور عربی رسید
  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست