Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان پاکدشت گفت: پس از وقوع زلزله در کشور افغانستان، عوامل جمعیت هلال‌احمر پاکدشت از شب گذشته اقدام به بارگیری کالاهای مورد نیاز مناطق زلزله‌زده کشور افغانستان کرده و این وسایل را به این مناطق ارسال کردند.

به گزارش ایمنا، صفرعلی حسین‌آبادی اظهار کرد: پس از وقوع زلزله در کشور افغانستان، کمک‌های بشردوستانه هلال‌احمر استان تهران از پایگاه ثامن‌الحجج (ع) شهرستان پاکدشت به این کشور ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در استان تهران چهار پایگاه امداد و نجات اقماری برخوردار وجود دارد که یکی از بزرگترین آن‌ها در شهرستان پاکدشت مستقر است و در حوادث مختلف، اقلام دپو شده در این پایگاه برای کمک‌های بشردوستانه، به مناطق حادثه‌دیده ارسال می‌شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان پاکدشت ادامه داد: براساس تکلیف سازمانی و پس از وقوع زلزله در کشور افغانستان، عوامل جمعیت هلال‌احمر پاکدشت از شب گذشته اقدام به بارگیری کالاهای مورد نیاز مناطق زلزله‌زده کشور دوست و همسایه افغانستان کرده و این وسایل را به این مناطق ارسال کردند.

حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: این اقلام شامل ۴۰۰ قطعه چادر امدادی و ۸۰۰ تخته موکت است.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است. زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر بامداد چهارشنبه منطقه گیان در ولایت پکتیا (۴۴ کیلومتری شهر خوست) در جنوب شرقی افغانستان را لرزاند. تاکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر کشته و دو هزار نفر زخمی شدند. امدادرسانی محلی و بین‌المللی به مناطق زلزله‌زده همچنان ادامه داشته و احتمال بالا رفتن آمار تلفات نیز وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 583838

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زلزله افغانستان زلزله در افغانستان زلزله در افغانستان و پاکستان افزایش شمار قربانیان زلزله در افغانستان تلفات زلزله در افغانستان خسارات زلزله در افغانستان کمک های ایران به زلزله افغانستان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت کشور افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی طالبان در دوحه در صفحه‌ای اکس‌ نوشته است که وی با نیسفور مغندی، رئیس هیأت فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر و هما ذکریا نادر، مدیر تعامل و مشارکت استراتژیک این نهاد دیدار داشته است.

وی افزود: «ما در مورد کمک‌های بشردوستانه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در مناطق مختلف در افغانستان، به ویژه، کمک به بیوه‌ها، یتیمان و کودکان مبتلا به مشکلات قلبی گفتگو کردیم.»

وی گفت در این دیدار تأکید کردیم که نیاز روزافزونی به کمک‌های بشردوستانه و پروژه‌های توسعه اساسی وجود دارد.

این درحالیست که امروز سفیر چین در کابل کمک ۱۰۰ هزار دلاری کشورش را به سرپرست هلال‌احمر افغانی اهدا کرد.

سفیر چین در کابل گفته است که این مبلغ را برای رسیدگی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در افغانستان کمک کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • صلیب سرخ: در شیوه کمک رسانی به افغانستان تغییر ایجاد شود
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار