Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا ، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: حضور آیت‌الله رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران در اجلاس سران بریکس منافع اقتصادی بالایی دارد زیرا اعضای بریکس اقتصادهای نوظهور و دارای نیمی از جمعیت‌های جهان هستند.
به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سید محمد حسینی روز جمعه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برخلاف دروغ‌پردازی غربگرایان رییس جمهور چین از آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور ایران برای سخنرانی در اجلاس سران بریکس دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود: اعضای بریکس اقتصادی نوظهور مثل چین هند روسیه برزیل و دارای نیمی از جمعیت جهان هستند و این حضور منافع اقتصادی بالایی خواهد داشت و از منطقه غرب آسیا تنها ایران دعوت شده است.

رئیس جمهور عصر امروز به دعوت رسمی شی جیپینگ رئیس‌ جمهوری خلق چین در چهاردهمین اجلاس سران بریکس و جمع دیگری از کشورها موسوم به «بریکس پلاس» سخنرانی می‌کند.

این اجلاس به صورت مجازی برگزار می‌شود و رییس جمهور مواضع و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را تشریح می‌کند.

مسئولان برگزاری نشست بریکس، موضوع اصلی آن را «گفت‌وگوهای سطح بالا برای توسعه جهانی» اعلام کرده‌اند. 

بریکس شامل اقتصادهای نوظهور از جمله چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی است و ایده شکل‌گیری آن به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد. اولین اجلاسیه بریکس در سال ۲۰۰۹ برگزار شده و در روزهای گذشته چین میزبان چهاردهمین اجلاسیه بوده است. بریکس نمایانگر نیمی از جمعیت جهان است و بخش قابل توجهی از قدرت اقتصادی دنیا را در اختیار دارد.  در اجلاس بریکس‌پلاس، صرفا ایران از منطقه خاورمیانه دعوت شده است.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اجلاس سران بریکس رییس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا

نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی برای آماده سازی اسناد پانزدهمین اجلاس سران این سازمان در بانجول پایتخت گامبیا از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز بکار کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در این نشست که با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو‌ پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسایل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارایه خواهد شد. 

نشست شورای وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی طی روزهای 13 و 14 و نشست سران نیز طی روزهای 15 و 16 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گامبیا میزبان پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی، کشوری اسلامی با حدود دو‌ و نیم میلیون نفر جمعیت در منطقه غرب آفریقا واقع شده است. این کشور قرن ها مستعمره بریتانیا بود و در فوریه 1965 به استقلال رسید. گامبیا ریاست نشست سران سازمان همکاری اسلامی را به مدت سه سال از عربستان سعودی تحویل خواهد گرفت.

از جمهوری اسلامی ایران هیاتی به ریاست رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه در نشست مقامات ارشد سازمان همکاری اسلامی شرکت کرده‌است.

همکاری اسلامی: حق وتو آمریکا، ناقض مفاد سازمان ملل متحد است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • حضور وزیر کشور در غرفه کرمانشاه در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است