Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@10:40:34 GMT

آمار جدید وزارت صمت از میزان رشد تحویل خودرو

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۴۷۴۸

آمار جدید وزارت صمت از میزان رشد تحویل خودرو

تحویل خودرو در زمستان پارسال با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده، اما این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹ با کاهش سه درصدی همراه بوده است.

به گزارش ایمنا، وزارت صمت در جدیدترین آمار خود اعلام کرده است که آذرماه پارسال قیمت عرضه خودرو از سوی شرکت‌های خودروساز طبق روند متعارف اصلاح شد که یکی از نتایج آن تأمین، منابع مالی برای تولید و افزایش عرضه خودرو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموع عرضه در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا تا پایان سال ۱۴۰۰ پس از تعدیل قیمت خودرو در آذرماه حدود ۸۶۰ هزار دستگاه سواری و وانت بود که در صورت تداوم قیمت‌های قبلی، عرضه به ۷۲۲ هزار دستگاه کاهش می‌یافت.

کل میزان عرضه این دو شرکت ۸۶۰ هزار دستگاه بوده است که در صورت ادامه روند قبلی پیش‌بینی می‌شد ۷۳۲ هزار دستگاه به بازار عرضه شود. وضعیت تولید و عرضه خودرو به لحاظ اصلاح قیمت در جدول زیر ارائه شده است.

جدول فوق نشان می‌دهد تحویل خودرو در زمستان پارسال با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده، اما این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹ با کاهش سه درصدی همراه بوده است.

تولید خودروهای تجاری مسافربری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و ون در ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه پارسال ۴۴.۰۲ درصد رشد داشته و این رشد برای تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز برابر ۱۰۱.۰۲ درصد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 583845

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزارت صمت آمار تحویل خودرو شرکت های ایران خودرو و سایپا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درصدی همراه بوده هزار دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تاخیر در تحویل خودرو متقاضیان شرکت مدیران خودرو را گلایه‌مند کرد
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین