Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری اوکراین به بهانه عملیات ویژ نظامی روسیه شکایتی را علیه مسکو در دادگاه حقوق بشر اروپا مطرح کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «دنیس مالیوسکا» وزیر دادگستری اوکراین در این خصوص گفت که اوکراین به دلیل عملیات نظامی ویژه روسیه به دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دادگستری اوکراین در این باره ادعا کرد: اوکراین در یک شکایت، مقامات روسیه را به نقض کنوانسیون اروپایی حقوق بشر در ارتباط با نفوذ غیرقانونی به قلمرو حاکمیتی متهم می کند!

طرح این شکایت در حالی به انجام می رسد که نمایندگان روسیه پیشتر قانونی را تصویب کردند که بر اساس آن مسکو دیگر تصمیمات دادگاه حقوق بشر اروپا را (پس از ۱۵ ماه می) اجرا نخواهد کرد.

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که دادگاه حقوق بشر اروپا به ابزاری سیاسی علیه کشورمان در دستان سیاستمداران غربی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مقامات روسیه تا کنون بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده کی یف است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.

کد خبر 5522471

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگاه حقوق بشر اروپا اوکراین روسیه روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین عراق لبنان سوریه ترکیه جنگ اوکراین اتحادیه اروپا مسکو افغانستان عربستان سعودی دادگاه حقوق بشر اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «نواف سلام» رییس دادگاه بین‌المللی کیفری نتیجه بررسی شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را اعلام کرد.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی بیان کرد: این دادگاه اختیارات و صلاحیت لازم برای اعمال تدابیر موقت در خصوص صادرات سلاح از سوی آلمان به اسراییل را ندارد.

وی تاکید کرد: شرایط برای اعمال تدابیر موقت بر اساس دادخواست نیکاراگوئه مهیا نیست. شرایطی که به دلیل آن، موضوع مطرح شده برای اعمال تدابیر حمایتی موقت کافی نیست.

رییس دادگاه کیفری بین‌المللی افزود: این دادگاه از شرایط زندگی فاجعه‌بار در غزه نگران است. تمامی طرف‌ها ملزم به عدم نقض قوانین مرتبط با نسل‌کشی جمعی هستند.

گفتنی است دوشنبه بیستم فروردین‌ماه گذشته نیکاراگوئه از دیوان بین المللی دادگستری خواست تا با صدور حکمی از آلمان بخواهد ضمن توقف حمایت تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی، از تصمیمش مبنی بر توقف کمک مالی به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) منصرف شود.

نیکاراگوئه در جلسات دیوان بین المللی کیفری که به مدت دو روز در شهر لاهه هلند برگزار شد، درخواست اتخاذ «تدابیر فوری و اضطراری» را به عنوان بخشی از یک پرونده گسترده‌تر مطرح کرده است که برلین را به نقض کنوانسیون نسل‌کشی و قوانین جنگ در حمایت از رژیم صهیونیستی در تجاوز به نوار غزه متهم می‌کند.

تیم حقوقی نیکاراگوئه در دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که آلمان از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در نسل‌کشی فلسطینیان ساکن این باریکه مشارکت داشته و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

کد خبر 6093473

دیگر خبرها

  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • ترکیه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان پذیرفته نشد
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم