Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حسینعلی ایزد در بین صلاتین نمازجمعه به مناسبت قوه قضائیه اظهار کرد: در یکسال گذشته بیش از ۹۳ هزار پرونده وارد دادگستری شهرستان شده که بیش از ۹۴ هزار پرونده مختومه شده و بیش از یک‌هزار و پرونده نشان‌دهنده عملکرد خوب این دستگاه قضا در یکسال گذشته است.

وی تصریح کرد: احقاق حقوق عامه در حوزه‌های مختلف بهداشت، درمان، امنیت غذایی، انسانی و پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین برنامه‌ها و اهداف قوه قضائیه در سند چشم‌انداز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایزد گفت: در سند چشم‌انداز قوه قضائیه در کنار تظلم‌خواهی، احقاق حقوق عامه در بخش‌های مختلف بهداشت، درمان، امنیت انسانی و غذایی و پیشگیری از جرم از اهداف و برنامه‌های مهم قوه قضائیه است.

دادستان شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: عدم حضور زندانیان در دادگاه، پایبند الکترونیکی و حذف پرونده‌های فیزیکی و کاغذی و استفاده از مجازات جایگزین حبس از مهمترین فعالیت‌های این دستگاه قضایی در شهرستان گنبدکاووس است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان به زندانیان سارق به ویژه سارقین مسلح مرخصی داده نمی‌شود زیرا ما پاسخگوی افکار عمومی و نظم عمومی در جامعه هستیم.

ایزد گفت: فرهنگ‌سازی در امور صلح و سازش بین شکات و اختلافات خانوادگی بسیار مهم بوده و خوشبختانه شعبه صلح و سازش گنبدکاووس عملکرد خوبی در این راستا داشته است.

وی بیان کرد: مهمترین دغدغه دستگاه قضایی برقراری نظم و امنیت و آسایش عمومی بوده که با حضور مقتدرانه نیروی انتظامی و حمایت و همکاری دستگاه‌های اجرایی مربوط در اجرای ماموریت‌ها قوی‌تر و محکم‌تر عمل خواهیم کرد.

دادستان شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: افزایش سرقت‌های خرد نشانه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بوده که با هدفمندسازی مردمی یارانه‌ها توسط دولت از یک طرف و برخورد قاطع و قانونی ما از طرف دیگر جلوی این سرقت‌ها را خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید و اشتغال و حمایت از تولیدکنندگان، حمایت از تولید و رفع موانع ان و ایجاد اشتغال که سبب جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند فقر، بیکاری، اعتیاد و حتی کاهش اختلافات خانوادگی می‌شود در دستور کار جدی و مهم خود قرار دادیم.

در پایان نماز و در محل مصلی میز خدمت با حضور قضات دادگستری و دادستان شهرستان و برخی از دستگاه های اجرایی، فرماندار و معاونین در راستای حل مشکلات مردم برگزار شد.
انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان شهرستان گنبدکاووس دغدغه دستگاه قضایی زندانیان سارق حسینعلی ایزد قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار دیلم صبح دوشنبه در این آئین ضمن تشکر از همه اقشار مختلف جامعه و خیرینی که در جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتند اظهار کرد: وقتی فردی به دلیل محکومیت مالی در زندان محبوس می‌شود، خانواده این فرد خواسته یا ناخواسته در معرض آسیب‌های اجتماعی و تهدیدها قرار می‌گیرد از طرفی هم چون بعضی مواقع سرپرست خانوار زندانی است و درآمدی وجود ندارد این خانواده از نظر اقتصادی و معیشتی نیز دچار تنش می‌شود.

محمد اسدی با اشاره به اینکه خیرین شهرستان دارالمومنین دیلم در همه عرصه‌ها جهت رفع مشکلات مردم پیش قدم بوده و هستند، بیان داشت: مشارکت خیرین و شهروندان شریف دیلمی در جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومین مالی، نه تنها یک فرد را از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازمی‌گرداند بلکه بعضاً موجب خوشحالی فرزندان از بازگشت پدر خانواده و نجات خانواده از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دیلم کار برای رضای خدا را بسیار شیرین دانست و کمک و یاری به برادر دینی و مؤمن خود را از کارهای بسیار پسندیده دانست که همه امامان و معصومین به انجام آن سفارش کرده اند.

وی از همه عواملی که در برگزاری این جشن‌ها و جمع آوری کمک‌های مردمی در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد تلاش می‌نمایند قدردانی کرد.

جشن گلریزان آزادی ۱۱ زندانی جرایم غیر عمد با حضور فرماندار، رئیس کل دادگستری استان بوشهر و معاونین، مدیرکل زندان‌ها، رئیس ستاد دیه استان، مدیرکل ثبت اسناد، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و اقشار مختلف مردم خیر و نیکوکار شهرستان دیلم در سالن مجتمع پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

کد خبر 6091954

دیگر خبرها

  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • مدیر حفاظت و اطلاعات بنیاد تعاون زندانیان معارفه شد
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • سارق کالا و احشام در شهرستان بویراحمد دستگیر شد
  • کشف بیش از ۴ هزار قبضه سلاح گرم در استان کرمان طی سال گذشته