Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@10:39:59 GMT

مردم بهارستان از صف‌های طولانی نان ناراضی هستند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۴۹۹۲

مردم بهارستان از صف‌های طولانی نان ناراضی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بهارستان، حجت السلام محمود نورپور امام جمعه گلستان درخطبه های نماز جمعه امروز، با اشاره به فرارسیدن هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: آمریکا که بعنوان بزرگترین ناقص حقوق بشر در دنیا شناخته شده، دم از حقوق بشر می زند.

وی افزود: منصب قضاء از مناصب حکومتی بسیار مهم و تاثیر گذاری است که عملکرد آن در جامعه نمایان و درخشان بوده و در آیات قرآن، روایات و سیره عملی اهل بیت(ع) بر اهمیت قضاء و در پی آن تحقق عدالت در اسلام تاکید بسیاری شده،که نشان از ارزش و جایگاه والای آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه گلستان با اشاره به سخنان و توصیه های امام خمینی(ره) در خصوص اهمیت دستگاه قضا، بیان کرد: شاید در اسلام کمتر چیزی همانند قوه قضائیه مورد توجه قرار گرفته، جان، مال و نوامیس مردم، همه در تحت سیطره قوه قضائیه بوده و ناظر بر امور گوناگون مردم در حوزه اجرای عدالت و برقراری عدل و داد در جامعه است.

حجت السلام نورپور با تقدیر از خدمات و زحمات مجموعه قضائی شهرستان بهارستان، ابراز امیدواری کرد: باید همین رویه فسادستیزی که عمل می شود، یعنی اتقان احکام صادره، رفع اطاله دادرسی ها و نیز حمایت از طبقات ضعیف و محروم، استمرار یافته و پررنگ تر شود.

وی با اشاره به مناسبتها و وقایع اتفاقیه تیرماه،گفت: سوء قصد نافرجام به جان مقام معظم رهبری در ۶ تیرماه ۱۳۶۰، وقوع فاجعه ۷ تیرماه ۱۳۶۰ و به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و ۷۲ یار امام و امت به دست منافقین کوردل، بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶، شهادت آیت الله صدوقی در ۱۱ تیرماه ۱۳۶۰ و حمله به هواپیمای مسافربری کشورمان در ۱۲ تیر ماه ۱۳۶۷ را می توان بعنوان نمونه ای از خباثت ها، شیطنت ها و خصومت های آمریکا علیه ملت ایران در این هفته برشمرد،که همواره در طی سالهای متمادی توسط ایادی خودفروخته داخلی و خارجی برعلیه کشور ما اعمال می شود.

امام جمعه گلستان در ادامه ضمن گرامیداشت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اذعان کرد: به ارواح طیبه شهدای عزیزی که جان خویش را در راه مبارزه با این ماده خانه برانداز و شیطانی فدا کردند، سلام و درود می فرستیم و قدردان زحمات و تلاشهای مسئولین  نیروی انتظامی و مجموعه قضائی در امر مبارزه با مواد مخدر هستیم، امیدواریم در کنار کارهای فرهنگی و آگاهی بخشی و توجیه مردم، با پخش کنندگان مواد مخدر و قاچاقچیان به صورت قاطع برخورد شود.

حجت السلام نورپور با تقدیر و تشکر از اقدامات و خدمات ارزشمند دولت مردمی آیت الله رئیسی، به برخی از عملکردها و خدمات دولت در این مدت اشاره کرد و افزود: با مهار سریع ویروس کرونا، آمار تلفات، تک رقمی و بعضاً صفر شده، در حالیکه کشورهایی که مدعی هستند روزانه ۵۰۰ نفر و بیشتر تلفات می دهند.

وی تصریح کرد: عضویت در پیمان های بین المللی از جمله پیمان شانگ های، تقویت روابط حسنه با کشورهای همسایه،گره نزدن اقتصاد و مسائل کشور به  برجام و انرژی هسته ای، احیاء شعارهای انقلاب، فعال کردن بعضی از صنایع تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت دیون به جا مانده از دولت قبل، تکیه و نگاه به ظرفیت های داخلی کشور، حضور دولت، وزرا و شخص رئیس جمهور در مناطق مختلف در بین مردم را از مهمترین دستاوردهای دولت مردمی رئیسی می توان برشمرد.

امام جمعه گلستان، با انتقاد از عملکرد برخی نانوایان و عدم نظارت متولیان امر، خاطر نشان کرد: امروز یکی از مهمترین مشکلات مردم منطقه، تهیه نان در شهرستان بهارستان است، متاسفانه کیفیت پایین نان و صف های طولانی، معطلی و نارضایتی مردم را در پی داشته است که امیدواریم مسئولین امر نسبت به رفع این مشکل اقدام جدی و عاجل به عمل بیاورند.

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه گلستان آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است امام جمعه گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور با اشاره به هفته کار و کارگر، عنوان کرد: داشتن تفکر کار کردن در هر سنی بسیار مهم است لذا این موضوع باید یه یک ارزش تبدیل شود. وی با بیان اینکه کارگران سربازان خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند و در زمینه تولید نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند، ادامه داد: مسئولان باید توجه ویژه به کارگران و رفع مشکلات آنان داشته باشند.

مرادپور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران، اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب کارگران را به کسانی که در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند تشبیه می‌کنند زیرا قشر نیروی مدافع اقتصاد کشور هستند و در جهت تولید و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور ما دچار آسیب شده است، تصریح کرد: این امر در حالی است که کار کردن در دین مبین اسلام یک ارزش و یک شرف است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) بر دستان کارگر بوسه زده است.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر کارمند بودن در جامعه به یک ارزش تبدیل شده است، گفت: این موضوع نیز در حالی است که ارزش کارگری بسیار بلندمرتبه است زیرا کارگر تولید می‌کند و زحمت می‌کشد و نان حلال به دست می‌آورد.

مرداپور با یادآوری اینکه گاهی شاهدیم برخی از کارفرماها تا ماه‌ها حقوق کارگران خود را نمی‌دهند و امام صادق (ع) در این باره می‌فرمایند هر کس در دادن مزد کارگر به او ستم روا دارد خداوند عمل او را باطل می‌سازد و بوی بهشت را بر وی حرام می‌کند، تصریح کرد: مسئولان و کارفرمایان باید به قشر کارگر و حقوق آنها توجه ویژه داشته باشند زیرا در قیامت باید پاسخ‌گوی رفتار خود در قبال کارگران باشند.

امام جمعه ابهر با بیان اینکه رسول خدا (ص) از به کار گرفتن کارگر، پیش از تعیین مزدش نهی فرموده و امام صادق (ع) نیز در حدیث مشهوری فرمودند: مزد کارگر را پیش از آنکه عرقش خشک شود بدهید، گفت: این میزان تأکید و سفارش از سوی اهل‌بیت (ع) نشان از اهمیت این مسئله نزد خداوند متعال است.

کد خبر 6090991

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است