Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@13:31:26 GMT

واکنش‌ها به تجمع دختران و پسران نوجوان در شیراز

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۵۳۲۲

واکنش‌ها به تجمع دختران و پسران نوجوان در شیراز

آفتاب‌‌نیوز :

در این بیانیه خطاب به افکار عمومی شیراز آمده است: نشاط افزایی و گسترش شادی‌های اجتماعی با رعایت هنجار‌ها و مولفه‌های ارزشی، دینی و اخلاقی همواره در دستور کار شهرداری شیراز قرار داشته و رویداد‌های متعدد و متنوعی در قالب مسابقات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تابحال بارعایت مقررات برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزوده است: شهرداری شیراز در گردهمایی که با عنوان روز جهانی اسکیت در بلوار شهید چمران برگزار شده هیچ مجوزی صادر نکرده و عوامل برگزاری با سوءاستفاده از آرم شهرداری شیراز تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.در همین راستا از شهروندان فهیم و دیندار سومین حرم اهل بیت تقاضا می‌شود تا اخبار همایش‌ها، تجمعات، گردهمایی‌ها و کلیه برنامه‌های آیینی و مناسبتی را تنها از پایگاه‌های اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز دنبال کنند و مراقب سودجویانی که با قصد خدشه‌دار کردن ارزش‌های جامعه و گمراهی افکار عمومی در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، باشند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: شهرداری شیراز به‌موازات فعالیت‌های گسترده عمرانی نگاه ویژه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و ورزشی داشته و در راستای گسترش شور و نشاط در جامعه با در نظرگرفتن اعتقادات اهالی ولایتمدار شیراز و ارزش‌های سومین حرم اهل بیت (ع) گام برمی‌دارد.

لازم به ذکر است ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۱ برنامه‌ای با عنوان روز جهانی اسکیت بورد در زمین همایش‌های شهری برگزار شد که طی آن شمار قابل توجهی از بانوان نوجوان و جوان شرکت‌کننده بدون پوشش سر و برخی از آن‌ها با لباس غیرمتعارف در این برنامه حضور داشتند.

در تبلیغات برنامه روز جهانی اسکیت بورد در شیراز، نشان سه برگزارکننده درج شده است که آرم هیات اسکیت استان فارس و شهرداری شیراز قابل تشخیص است.

فرماندار شیراز این حرکت را با برنامه‌ریزی قبلی دانست و گفت: عوامل اصلی این برنامه که بدون مجوز بوده، بازداشت شدند.

لطف‌الله شیبانی اظهار کرد: با بررسی که انجام دادیم و بر اساس اقدامات ضابطین قوه قضاییه و نیروی مقتدر انتظامی متوجه شدیم که مراسمی که برگزار شده با طرح و برنامه بوده و عوامل برگزار کننده، برنامه مستمری هم برای آینده داشته‌اند. بدون تردید این حرکات و برنامه‌ها با قصد شکستن احکام و هنجار‌های اجتماعی، دینی و ملی انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس نیز دستور بررسی و برخورد با عوامل برگزاری این تجمع را صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه این اقدامات ساختارشکن هویت مذهبی سومین حرم اهل بیت (ع) و وجهه فرهنگی شیراز را خدشه دار می‌کند به دادستان مرکز استان تأکید کرد: ضمن تشکیل پرونده عوامل اصلی برگزاری و هماهنگ کنندگان این برنامه تحت تعقیب قضایی قرار گیرند.

گفتنی است در پی دستور رئیس کل دادگستری استان فارس، دادستان شیراز نیز از تشکیل پرونده در این خصوص و تحقیق از تعدادی از شرکت کنندگان در تجمع خبر داد. سید مصطفی بحرینی افزود: پنج نفر از عوامل اصلی پس از شناسایی بازداشت شدند.

بلوار شهید چمران یکی از مهم‌ترین بلوار شهر شیراز است که از نظر جغرافیایی در شمال غرب شهر قرار دارد و این بلوار مانند یک کمربندی غرب شهر یعنی پل معالی‌آباد را به شمال شهر یعنی تقاطع غیر همسطح دانشجو متصل می‌کند. طبیعت زیبا و هوای دلپذیر این بلوار، آن را به محلی برای پیاده‌روی و گذران اوقات فراغت تبدیل کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شهرداری شیراز تجمع دختران و پسران شهرداری شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود

به نقل از شهرداری قم،محمدحسین علی‌اکبری،مدیر منطقه یک شهرداری قم اظهار کرد: هزار و ۵۰ میلیارد تومان پیش‌بینی بودجه منطقه یک شهرداری قم در سال ۱۴۰۳ است که ۶۵۰ میلیارد تومان به اقدامات عمرانی اختصاص پیدا کرده و از این مقدار ۳۶۰ میلیارد تومان مربوط به تملک اراضی است. 

وی با اشاره به وجود پروژه‌های متعدد تملکی در این منطقه، افزود: در حیطه اقدامات اجرایی، تملک یکی از دشوارترین کار‌ها است، چراکه کسب رضایت شهروندان و رعایت قانون در آن بسیار اهمیت دارد.

 مدیر منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه سه ایستگاه مترو در فاز دو خط A متروی قم برای این منطقه تعریف‌شده است، خاطرنشان کرد: ابتدای میدان پلیس، نزدیکی بیمارستان نکویی و ابتدای کوی درخت پیر مکان‌هایی است که برای ایستگاه مترو تعریف‌شده است. 

علی‌اکبری با تأکید بر اینکه تملک معبر ۱۶ متری پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) برای سال ۱۴۰۳ تعریف‌شده است، اضافه کرد: ابتدای بلوار پیامبر اعظم (ص) حدود ۶ یا ۷ پلاک از سنوات قبل تملک باقی‌مانده که در دستور کار امسال است.

 وی با اشاره به پیش‌بینی تملک در بلوار نوبهار و محتشم کاشانی، اذعان کرد: تملک باغ اشراقی از دیگر مسائلی است که باید پیگیری شود، همچنین یک پارکینگ در خیابان شهید فاطمی بین کوچه ۲۱ و ۲۳ پیش‌بینی‌شده است که برای تملک آن اقدام خواهیم کرد. 

مدیر منطقه یک شهرداری قم در خصوص بحث عملکرد این منطقه در تملک در سال ۱۴۰۲، گفت: حدود ۷۶۰ میلیارد تومان کل بودجه منطقه برای سال ۱۴۰۲ بود که ۴۰۰ میلیارد بودجه عمرانی بود و قسمت اعظم آن یعنی ۲۶۰ میلیارد به تملکات اختصاص داشت.

 علی‌اکبری افزود: سرآمد این موضوع آزادسازی خیابان شهدای دروازه ری بود که ۳۴ پلاک در این پروژه تملک و آزادسازی شد و اواخر سال به‌موازات تسریع کار عملیات عمرانی و جدول‌گذاری آغاز شد.

 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع پروژه ساماندهی محله دروازه ری یادآور شد: برای سال جدید تلاش ما تملک باقی پلاک‌ها است تا حلاوت کار با بهره‌برداری برای مردم حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رفع تصرف و بازگشت ۱۳ هکتار از اراضی شهرداری نهاوند به بیت‌المال
  • معرفی برترین‌های جشنواره نواشهر در قزوین
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • ۲۴ اردیبهشت سنندج میزبان جشن بزرگ «روز دختر» است
  • همایش پایش برنامه‌های سازمان ملی زمین و مسکن در شیراز برگزار شد
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود
  • تجمع دانشجویان دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا و اروپا
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی