Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش "ورزش سه"، گونسالو ایگواین سال ها برای تیم ملی آرژانتین بازی کرد ولی اکنون او به پایان دوران فوتبالش نزدیک شده و مدتی است که از تیم ملی هم بازنشسته شده است. ایگواین برای رئال، ناپولی، یوونتوس، میلان و چلسی بازی کرد و حالا در عضویت اینترمیامی قرار دارد.

ایگواین خودش را تا ابد مدیون دیگو مارادونا می داند:« مارادونا در قلب من جایگاه ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین مربی ای بود که به حمایت از من پرداخت و از من در تیم ملی محافظت کرد. از اینکه زیر نظر او کار کردم و مربی ام بود، بی نهایت افتخار می کنم. او به من زنگ زد و گفت در تیم ملی مثل رئال بازی کنم و ترسی نداشته باشم. با یک بازی مرا به جام جهانی برد و هیچوقت لطفش را فراموش نمی کنم. نگاهش به فوتبال و سرزندگی اش در زمین را دوست داشتم. حرف که می زد، همه ساکت می شدند و گوش می کردند. افتخار می کردیم مارادونا مربی ماست.»

دوستی با مسی:« 9 یا 10 سال با مسی در تیم ملی بودم و رفته رفته رفاقت مان در اردوها بیشتر و بیشتر شد. سال قبل وقتی در کوپا آمریکا قهرمان شدیم، من عضو تیم ملی نبودم ولی مسی از من و چند نفر دیگر نام برد و تشکر کرد. باورنکردنی بود و حس غرور به من داد. وقتی مسی از من نام برد، مو به تنم سیخ شده بود.»

شانس بازی برای تیم ملی فرانسه:« به بازی در تیم ملی فرانسه خیلی نزدیک بودم. وقتی به رئال مادرید پیوستم، تازه 19 ساله شده بودم و ریموند دومنک، مربی تیم ملی فرانسه از من خواست به فرانسه بروم، جایی که تیری آنری، امانوئل پتی، زین الدین زیدان، دیدیه دشان، پاتریک ویرا، لوران بلان، فابین بارتز... بودند اما نمی‌توانستم به آرژانتین خیانت کنم. ده ماه در فرانسه و 18 سال در آرژانتین زندگی کرده بودم. توانستم در سه جام جهانی، چهار کوپا آمه‌ریکا و در مجموع ده سال برای تیم ملی آرژانتین بازی کنم و ششمین گلزن برتر تاریخ آلبی سلسته باشم. هرگز با تیم ملی قهرمان نشدم ولی به دوران حضورم افتخار می کنم.»

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دیگو مارادونا تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد

به گزارش همشهری‌آنلاین، پاری‌سن‌ژرمن در بازی خانگی با لوهاور به‌زور توانست از شکست ۳بر صفر به تساوی ۳-۳ برگردد. باشگاه فرانسوی- قطری با پیروزی در این بازی می‌توانست در فاصله ۳هفته مانده تا پایان رقابت‌های لیگ یک مقابل تماشاگران خودی جشن قهرمانی بگیرد. بعد از این تساوی لوئیس انریکه گفت که به‌زودی قهرمانی تیمش قطعی می‌شود اما خود او هم فکر نمی‌کرد یک روز بعد با نتیجه یک مسابقه دیگر این اتفاق بیفتد؛ با شکست ۳-۲ موناکو مقابل لیون، پاری‌سن‌ژرمن ‌قهرمان لیگ یک فرانسه شد. تنها راهی که مانع قهرمانی پاریس در این فصل می‌شد، این بود که در بازی‌های باقیمانده موناکو ۴برد به‌دست بیاورد و ۲۹گل به حریفان بزند و پاریس همه بازی‌هایش را ببازد.

این دوازدهمین قهرمانی پاریسی‌ها در لیگ فرانسه بود. بیشتر قهرمانی‌های تیم نیم‌قرنی پاریس در سال‌های اخیر به‌دست آمده و در ۱۰سال اخیر فقط یک‌بار لیل‌(۲۰۲۱) و بار دیگر موناکو(۲۰۱۷) توانسته‌اند قهرمانی لیگ را از چنگ پایتخت‌نشینان درآورند.

پی‌اس‌جی به لطف دلارهای قطری و ستاره‌های بزرگ توانست در قرن‌۲۱ با ۱۲قهرمانی از سنت‌اتین ۱۰، مارسی ۹، موناکو ۸، نانت ۸ و لیون با ۷قهرمانی عبور کند و حتی فاصله خود را با آنها ‌در تعداد این جام‌ها افزایش دهد. به‌دست آوردن ۱۲قهرمانی لیگ در تاریخچه کوتاه ۵۳ساله این باشگاه، نباید دستاورد کمی باشد. ۲قهرمانی پاریسی‌ها در قرن گذشته و پیش از ظهور قطری‌ها به‌دست آمده بود.

تمامی قهرمانی‌های پاری‌سن‌ژرمن در لیگ یک: ۸۶-۱۹۸۵، ۹۴-۱۹۹۳، ۱۳-۲۰۱۲، ۱۴-۲۰۱۳، ۱۶-۲۰۱۵، ۱۷-۲۰۱۶، ۱۹-۲۰۱۸، ۲۰-۲۰۱۹، ۲۲-۲۰۲۱، ۲۳-۲۰۲۲و ۲۴-۲۰۲۳.

پاریسی‌ها در همان سال اول تاسیس در لیگ۲ به قهرمانی رسیدند و به لیگ‌یک صعود کردند. ۱۴جام‌حذفی، ۹جام اتحادیه، یک قهرمانی جام برندگان جام اروپا در فصل ۹۶-۱۹۹۵ و قهرمانی دیگر جام منسوخ‌شده اروپایی به نام اینترتوتو در سال‌۲۰۰۱ از دیگر افتخارات تاریخ این باشگاه ثروتمند است.

پاری‌سن‌ژرمن یک‌بار در سال کرونا با توماس توخل به فینال لیگ قهرمانان راه یافت و فرداشب فرصت دارد برای دومین‌بار و این‌بار با انریکه این موفقیت را با بازی مقابل دورتموند تکرار کند.

مارکینیوش برای نهمین‌بار قهرمانی فرانسه را تجربه کرد.

پاریسی‌ها می‌توانند روز ۲۳اردیبهشت در ورزشگاه پارک‌دوپرنس در بازی با تولوز جام را دریافت کنند و جشن بگیرند. فینال جام‌حذفی هم روز ۵خرداد مقابل لیون برگزار می‌شود.

کد خبر 848287 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی فوتبال فرانسه

دیگر خبرها

  • عدو شود سبب خیر؛ این تیم بدون مسابقه قهرمان لیگ شد
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • سالم غذا بخورید تا مدیون نباشید !/مسافرین «ماه» روی زمین کاشته می‌شوند
  • لوییس همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • همیلتون: تمام عمرم منتظر قهرمانی آرسنال بودم
  • سردار آزمون در زمین مارادونا درخشید(عکس)
  • فدریکو والورده: مقابل منچسترسیتی تا سرحد مرگ خسته شده بودم
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • گارد افتخار رئالی‌ها برای ستاره سابق اسپانیا (عکس)
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!