Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:18:57 GMT

آموزش ورزش قلم تندرستی در محلات شیراز

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۵۵۶۸

آموزش ورزش قلم تندرستی در محلات شیراز

ایسنا/فارس سرپرست کمیته کشوری قلم تندرستی هیئت ورزش‌های همگانی از آموزش این ورزش در ۱۰۰ محله شیراز با حضور مربیان، خبر داد.

هادی خباز جمعه سوم تیر با اشاره به اینکه ورزش قلم تندرستی از ورزش های جدید و نوپا در کشور است، گفت: برای معرفی این ورزش نشست های مختلفی با مدیران و اقشار مختلف برگزار شده است.

به نقل از هیئت ورزش‌های همگانی فارس، او از برگزاری نشستی با معاون تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد و گفت: در این نشست ضمن تشریح ابعاد ورزش قلم تندرستی، مقرر شد در برنامه های مختلف، برای آموزش عمومی این ورزش نیز اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خباز خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین قرار شد در پارک ها و فضاهای باز شهرداری نیز ایستگاههایی برای آموزش ورزش قلم تندرستی به عموم ایجاد شود. 

سرپرست کمیته کشوری قلم تندرستی فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین از برپایی ایستگاه قلم تندرستی در پارک جنت خبر داد و گفت: در این ایستگاه که جمعیت بسیاری گرد هم آمدند، به صورت رایگان قلم تندرستی در اختیار آنها قرار گرفت و آموزش دیدند.

او بیان کرد: در همین ایستگاه، حداقل ۱۲۰کودک کم توان نیز شناسایی و مقرر شد برای آموزش آنها نیز اقدام کنیم.

خباز گفت: در دیدار با رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در مورد تعامل منسجم و مستمر با شورای شهر برای ترویج و گسترش این ورزش در محلات کم برخوردار توافق شد.

او گفت: با توجه به اینکه در فصل تابستان به دنبال پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان هستیم و شورا نیز محلات مختلف را برای این منظور در نظر گرفته است، سعی خواهیم کرد قلم تندرستی را به محلات ببریم.

او ادامه داد: بنا به اظهارات رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورا، ۱۰۰محله شیراز را در نظر گرفتند  تا در ۵رشته ورزشی به این محلات مربی بفرستند که یکی از این ورزش ها،  قلم تندرستی است.

خباز افزود: در جلسه ای با هیئت نابینایان فارس با توجه به شرایط خاص افراد نابینا، ما قول دادیم که خودمان به سراغ آنان رفته و به آنها آموزش دهیم‌؛ در این راستا به دنبال آن هستیم که جایگاهی ویژه را در محله ها مشخص کنیم تا افراد نابینا بتوانند در این مکان ها با اعزام مربی آموزش ببینند.

سرپرست «قلم تندرستی» کشور همچنین از برگزاری یک سمینار کشوری دوروزه به منظور آموزش این ورزش جدید با حضور سایر استان ها در شیراز خبر داد و گفت: این سمینار ۲۷تیرماه برگزار می شود.

او افزود: در این سمینار علاوه بر آموزش، قلم ها به صورت رایگان در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

قلم تندرستی ورزشی است برای همه گروه‌های سنی و جنسی که افراد با استفاده از قلم‌های مخصوص حرکت‌های ورزشی مشخصی را با هدف کمک به تقویت بنیه بدن و تندرستی انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی ورزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی میمند

این رویداد ورزشی و فرهنگی همگانی از امام زاده اسماعیل (ع) شهر میمند آغاز و تا پارک شقایق به طول ۳ کیلومتر ادامه داشت و شهروندان در مراسم پایانی که به همراه قرعه کشی و اهدای جوایز ارزنده بود، شرکت کردند.

همایش پیاده روی خانوادگی میمندی‌ها به صورت زنده از برنامه «صبح و نشاط» شبکه سوم سیما پخش شد.

محمد مهدی فروردین نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی همزمان با ایام برداشت گل محمدی، گفت: ورزش امروز به عنوان یک الزام در زندگی افراد همواره تاثیر گذار بوده در زندگی هر انسان باید تعریف شود چراکه باعث جامعه سالم و ایجاد نشاط خواهد شد.

فروردین افزود: ورزش و اهمیت دادن به تندرستی می‌تواند اینگونه جمعیتی را در این رویداد دور هم جمع کنند از این رو مردم میمند با حضور پرشور خود در این برنامه ثابت کردند که سلامتی جزو اولویت‌های زندگی آن‌ها است.

علی خلیلی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز در این همایش یکی از بهترین راه‌های تامین سلامتی را ورزش به خصوص ورزش‌های همگانی دانست و گفت: باید بتوانیم برای حفظ سلامتی خود در روز ۳۰ دقیقه فعالیت ورزشی همچون پیاده روی داشته باشیم.

او با اشاره به استقبال خوب شهروندان میمندی همایش پیاده روی خانوادگی، ادامه داد: فعالیت بدنی برای سلامتی و بالا بردن کیفیت زندگی اولویت دارد بنابراین باید ورزش مورد نیاز بدن خود بپردازیم.

فرهاد محمد رضازاده شهردار میمند ضمن اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته میمند از همه مردم ایران خواست تا به شهر میمند خواستگاه گل محمدی جهان سفر کرده و از مناطق و جاذبه‌های این دیار بازدید کنند.

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس نیز از مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف ورزشی، بر ایجاد نشاط اجتماعی به وسیله توسعه ابعاد مختلف ورزش تاکید کرد.

حبیب اله جمشیدی فرماندار فیروزآباد در این همایش نیز با بیان اینکه آوازه شهر میمند فراتر از استان فارس بلکه ملی و کشوری است، گفت: وجود حدود ۱۴۰ کارگاه عرقیات و ۱۷۰۰ هکتار باغ گل محمدی ظرفیت عظیمی است که می‌تواند در این ایام سال زمینه حضور هموطنان را فراهم کند.

او افزود: مهمان نوازی مردم میمند ریشه در فرهنگ عمیق و چند هزار ساله دارد و امیدواریم بتوانیم که در جهت حمایت و پشتیبانی از حوزه‌های گردشگری گام‌های مهمی در سال جدید برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟
  • همایش پیاده‌روی میمند
  • این سردردها نشانه چیست؟
  • ‌ساخت زورخانه بزرگ مرکزی شیراز
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • باغ جنت به یک باغ پارک بزرگ ورزشی تبدیل می شود
  • تکذیبه تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان