Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان در خصوص نشست تخصصی و فنی اجرای پروژه سد «چایلی» اظهار کرد: استاندار دستور اکید در خصوص تسریع و تسهیل  روند اجرایی سد «چایلی» داده و قرار است مشکلات و مسائل این سد پیگیری و رفع شود.

وی تصریح کرد: در نشست تخصصی و  فنی با حضور معاون عمرانی استاندار، بنیاد مسکن، بنیاد علوی، منابع طبیعی و دیگر دستگاه های مرتبط در فرمانداری مراوه‌تپه جابجایی مردم ۶ روستای کاسه سد «چایلی» مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای اجرای پروژه سد «چایلی» جابجایی ۶ روستا شامل «قربان پیکار»، «سوزش»، «ساری قمیش»، «شورجه»، «قره قاشلی» و «خوجه گلدی» با بیش از ۷۰۰ خانوار و حدود ۴ هزار نفر جمعیت بوده که در کاسه سد «چایلی» واقع شده و به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی ادامه داد: ۴۰۰ هکتار زمین برای جابجایی این ۶ روستا در نظر گرفته شده  و اجرای طرح هادی آن مصوب شده است.

حسینی گفت: طرح گچ‌ریزی و نقشه‌کشی ان در قالب سایت طراحی شده و در صورت تخصیص اعتبار آمادگی آغاز عملیات اجرایی ساخت و ساز واحدهای مسکونی آن را داریم.

وی بیان کرد: قرار است  در هر سایت دو روستا طراحی و گنجانده شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: احداث سد «چایلی» ظرفیت مهم برای شهرستان مرزی مراوه‌تپه بوده و در کنترل سیلاب‌ها، تامین آب بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی نقش بسزایی دارد.

وی گفت: سد «چایلی» می‌تواند حجم آب معادل تمام سدهای گلستان را مدیریت کرده و با وجود مطالعات انجام شده در سال ۱۳۸۱ در طی این سال‌ها اقدام موثری برای احداث ان انجام نشد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل بنیاد مسکن گلستان سد چایلی سیدمحمد حسینی جابجایی ۶ روستا ۴۰۰ هکتار زمین شهرستان مرزی مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن

سید محمد حسینی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان اظهار کرد: در راستای رفع دغدغه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در تأمین مسکن تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با کاربری مسکونی به صورت موردی یا معرفی ادارات راه و شهرسازی استان‌ها به ایثارگران واجد شرایط واگذار خواهد شد.

حسینی ادامه داد: در قالب طرح نهضت ملی مسکن، زمین رایگان و تسهیلات لازم در اختیار پیمانکار تحویل شود تا مجتمع‌هایی به صورت انبوه ساخته و در اختیار جامعه ایثارگران فاقد مسکن قرار گیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا تا کنون هزار ۱۱۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه تا کنون به ۱۸۸ خانوار ایثارگر در استان گلستان زمین واگذار شده، گفت: ارزش ریالی این اراضی ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

حسینی در انتها یادآور شد: گفتنی است آن دسته از ایثارگرانی که از خدمات دولتی، زمین شهری و مسکن دولتی استفاده نکردند مشمول این طرح می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی