Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عملیات بتن‌ریزی بخش نخست دیواره راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی امشب در حاشیه مراسم عملیات بتن‌ریزی دیواره راکتور نیروگاه اتمی بوشهر و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آن چه که امروز اتفاق افتاد یک نوع حرکت متفاوت است نسبت به آنچه که تا امروز صورت گرفته است و ما نیاز داریم که از این تاریخ به بعد علمکرد متفاوتی را در این طرح ثبت کنیم و حرکت پیوسته تری را شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ادامه داد: برای ما اهمیت داشت که موانع پیشبرد کار در واحد‌های دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر را برطرف کنیم و با توجه به تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و ارده‌ای که در دولت سیزدهم و شخص رئیس جمهوروجود دارد و با توجه به بازدیدی که رئیس جمهور در سفر استانی خود به بوشهر از نیروگاه داشت، با استفاده ازشرایط به وجود آمده برای شناسایی آسیب‌ها و برطرف کردن آن‎‌ها اقدام کردیم تا بتوانیم در چارچوب اهداف اصلی و عملیاتی که می‌تواند ما را برای هر چه سریع‌تر به ثمر رساندن واحد ۲ و ۳ کمک کند، برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: ۲۸ ماه تاخیر اجرایی در ساخت واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر داریم و این اتفاق در شرایطی بوده که تحمیل شده، اما با تدابیر اتخاذ شده و تامین مالی که در دست اجرااست این طرح ازپشتوانه مالی متفاوتی برخوردارمی‌شود و در عمل این عملکرد را شاهد خواهمی بود. پیگیری خواهیم کرد که اوضاع گذشته تکرار نشود و شاهد روند مهندسی و حساب شده و اجرای طرح به معنی واقعی مطابق زمان باشیم.

اسلامی افزود: امیدواریم الان با توجه به اینکه محدویت کرونایی وجود ندارد و شرایط کرونایی با وضعیت روان تری دنبال می‌شود، بشود عملکرد جدید با اراده و ساختار جدیدی که در تولید و توسعه دنبال می‌کنیم محقق شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: پیشرفت ساخت واحد‌های جدید نیروگاه اتمی بوشهر، نسبت به برنامه از نظر وزنی ۲۴ درصد عقب ماندگی دارد، یعنی ما الان باید ۳۲ درصد پیشرفت می‌کردیم، اما پیشرفت کمتر از ۱۰ درصد است. این قابل جبران نیست.

اسلامی بیان کرد: نکته مهم این است که تداوم نداشته باشد و تاخیر بیشتری تحمیل نشود که بر آن اراده کرده‌ایم و با توکل به خدا همت و حرکت غیرتمندانه و همکاران دستگاه مجری طرح، محقق خواهد شد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: نیروگاه اتمی بوشهر نیروگاه اتمی بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • اجرای طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق در مازندران
  • استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • تولید ۶۳ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ ای طی یک دهه در نیروگاه اتمی بوشهر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری