Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان چینی خط جدید دریاییریلی نینگشیا به ایران را مسیری کم‌هزینه برای انتقال کالاهای چینی از این منطقه و مناطق اطراف به ایران و خاورمیانه می‌دانند.

به گزارش ایران اکونومیست، روزنامه چینی گلوبال تایمز با اشاره به حرکت نخستین قطار باری از منطقه خودمختار نینگشیا چین به مقصد ایران راه‌اندازی این قطار دریایی – ریلی را سرآغاز ظهور یک کانال لجستیک بین‌المللی جدید از طریق دریای خزر دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش افزود: این خط جدید آبی‌خاکی به همراه دیگر مسیرهای ریلی که چین را به اروپا وصل می‌کنند یک شبکه حمل‌ونقلی جهانی شامل دریا، ریل و جاده را تشکیل می‌دهند.

خط جدید دریایی- ریلی که نینگشیا را به ایران وصل می‌کند ۸۵۰۰ کیلومتر طول دارد و از ینچوان، پایتخت منطقه خودمختار نینگشیا شروع می‌شود و از خاک قزاقستان وارد دریای خزر شده و از طریق این دریا به بندر انزلی در شمال ایران می‌رسد.

 مدت زمان حمل کالا از این خط ۲۰ روز است که ۲۰ روز از مسیرهای معمول کمتر است و می‌تواند هزینه تمام‌شده انتقال کالا از این منطقه به ایران را ۸۹۷ دلار به ازای هر کانتینر کاهش دهد.

نخستین قطار باری که به مقصد ایران راه افتاده است ۵۱ کانتینر کالا به ارزش ۳.۰۶ میلیون دلار را حمل می‌کند.

کارشناسان چینی خط جدید دریایی – ریلی نینگشیا به ایران را مسیری کم‌هزینه برای انتقال کالاهای چینی از این منطقه و مناطق اطراف به ایران و خاورمیانه می‌دانند. به‌ویژه شرکت‌هایی که در زمینه صنایع سبک، الکترونیک، های تک و انرژی‌های نو فعالیت دارند می‌توانند از طریق این خط جدید کالاهای خود را به ایران و سایر کشورهای خاورمیانه صادر کنند. از سوی دیگر چین می‌تواند بخشی از نیاز خود به واردات مواد خام را از طریق این خط تأمین کند.

این خط دریایی – ریلی که در چارچوب سیاست چین برای احیای جاده ابریشم و توسعه ارتباطات درون آسیایی ترسیم شده است مسیری است که هم از تحریم‌های غرب علیه ایران در امان است و هم از دسترس ارتش‌های غربی خارج است. به گفته رسانه‌های چینی این خط می‌تواند نقش مهمی در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری بین ایران و منطقه نینگ شیا داشته باشد.

در سال ۲۰۱۷ نخستین قطار از مناطق مرکزی چین حرکت کرد و با عبور از قزاقستان و ترکمنستان به ایران رسید. از آن زمان با هدف احیای جاده ابریشم، شبکه خطوط ریلی که چین را به کشورهای آسیایی همسایه متصل می‌کنند روز به روز توسعه بیشتری پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش نینگشیا یک منطقه خودمختار در شمال غربی چین است که مسلمانان هوی در آن زندگی می‌کنند. ۲۰ درصد کل مسلمانان هوی در چین ساکن این منطقه هستند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: ترانزیت ، دولت سیزدهم ، صادرات غیر نفتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ترانزیت دولت سیزدهم صادرات غیر نفتی خط جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمودور واسیلوس گریپاریس (Commodore Vasilios Griparis)، فرمانده عملیات اروپایی موسوم به ASPIDES، اظهار داشت: «از زمان آغاز عملیات ASPIDES در 19 فوریه 2024، سطح تهدیدات بدون تغییر باقی مانده است.»
 
این بیانیه نشان دهنده اعتراف آشکار به شکست در محدود کردن عملیات یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های وابسته به دشمن صهیونیستی، آمریکا و انگلیس است.
 
پس از آنکه فرانسه و دانمارک از خروج دو ناوچه به دلیل خطر مقابله با پهپادها و موشک‌های یمنی خبر دادند، آلمان نیز ناوچه خود را از دریای سرخ خارج کرد.

همچنین بلژیک پس از ناکامی در آزمایش رهگیری یک پهپاد، ناوچه خود را از محل خارج کرد. این امر تایید می‌کند که حملات یمن ناتوانی‌های قابل توجهی را در قدرت دریایی غرب آشکار کرده است.
 
پیش از این، بریتانیا پس از چندین حمله پهپادهای یمنی، کشتی جنگی Diamond را با کشتی ریچموند جایگزین کرد که این نشان دهنده ضعف قابل توجهی در توانایی نیروی دریایی بریتانیا برای مقابله با عملیات‌های یمن بود. این امر در مورد ناوچه‌های اروپایی نیز صدق می‌کند.
 
بسیاری از فرماندهان و افسران ناوهای جنگی بریتانیایی و آمریکایی در دوره گذشته اظهاراتی مبنی بر ناتوانی خود در مقابله با موشک‌ها و پهپادهای یمنی بیان و تاکید کرده‌اند که حملات یمن در طول زمان مرگ‌بار، دقیق‌تر و مکرر می‌شود.

آنها همچنین اذعان داشتند آنچه در حال رخ دادن است، نشان دهنده بزرگترین چالش دریایی از زمان جنگ جهانی دوم است.
 

دیگر خبرها

  • فرآیند پرورش میلیون‌ها کبوتر گوشتی توسط چینی‌ها (فیلم)
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • نخستین کاوش محققان ایرانی در عمق ۲ هزار متری دریای عمان
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • چپ‌کردن عجیب ماشین چینی توی کوچه! (فیلم)
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران