Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یک عضو هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت که دولت صنعا خواهان صلح است و به دشواری هایی که برای تحقق آن وجود دارد، واقف است و با گشودن دو جاده در تعز به شکل فوری موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش، عبدالملک العجری به شبکه خبری المسیره گفت که دولت نجات ملی یمن برای اتخاذ اقدامات جهت تحقق صلح از شجاعت و پایداری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما به دنبال گسترش آتش بس به منظور تمدید آن هستیم و هیچ توجیهی برای طرف دیگر به منظور شانه خالی کردن از مفاد آتش بس که مهمترین آن پرداخت حقوق کارمندان یمنی است، وجود ندارد.

العجری همچنین افزود که موسسات و سازمان ها در صنعا از امن ترین مکان ها هستند و از تاسیسات طرف مقابل آمادگی لجستیک و فنی بیشتری دارند و این اختلاف آنها را نگران کرده است.

این مقام یمنی گفت: کمیته نظامی به پیشنهاد سازمان ملل پاسخ داده و با گشودن فوری دو جاده در تعز موافقت کرده است. دیگر جاده های پیشنهادی از سوی سازمان ملل برای بررسی تضمین اینکه از سوی ائتلاف متجاوز برای اقدامات خصمانه مورد استفاده قرار نگیرد، به زمان نیاز دارد.

وی افزود: اصول اساسی این است که جاده ها به صورت مناسب آسفالت بوده و از طریق آنها مواد اساسی وارد شود و تغییری در وضعیت نظامی ایجاد نشود.

کد خبر 5522602

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی روسیه اوکراین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین لبنان ترکیه اتحادیه اروپا عراق سوریه جنگ اوکراین مسکو افغانستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای اردبیل با اشاره به تاخیر عملیاتی پروژه راه سازی در جاده گرمی - بیله سوار اظهار کرد: جای تاسف است که پروژه دو بانده کردن مسیر گرمی - بیله سوار به دلیل عدم تامین اعتبار دوباره تعطیل شده است ، این جاده اولاً جاده ترانزیتی و مورد رجوع رانندگان خارجی است از این جهت بی‌آبروی بزرگی برای کشور درست می‌شود و ثانیاً جاده ایمنی ندارد و پیچ‌ها و نقاط حادثه خیز دارد و اهالی هر ۲ شهر هم به شدت ناراحت هستند.

وی ادامه داد: در این خصوص برای بار دوم از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم خود را در این پروژه بدنام نکند؛ هر ایرانی که از این جاده بین المللی بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد.

وی افزود: جاده کلور درام در جنوب استان نیز همین وضعیت را دارد یعنی پیمانکار دوباره پروژه را تعطیل کرده است.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: با تشخیص دولت و با دستور مقام معظم رهبری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای جاده آق بند در آذربایجان شرقی بودجه گذاشته اند ، اگر آنجا اهمیت بین المللی دارد قطعاً جاده گرمی - بیله سوار نیز بین المللی است و ما از دولت محترم مصراً می‌خواهیم با لحاظ اهمیت راه های استان و تامین بودجه لازم گره‌های ذهنی اهالی را باز کند.

تکریم معلم و کارگر متناسب با منزلت این اقشار باشد

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به مناسبت روز معلم و روز کارگر اظهار کرد: نعمت تعلیم، اساس تمام موفقیت‌ها و کلید تمام خوشبختی هاست و یک جامعه در تمام پیشرفت‌های خود مرهون عنایات معلم است و معلم دین خود را با اخلاص به جامعه ادا می‌کند اما جامعه نیز باید عملاً قدردان باشد و با یک تقدیرنامه ، کیک ، آبمیوه و با مادیات کلان هم نمی‌توان حق معلم را ادا کرد.

امام جمعه اردبیل گفت: بهترین عنایت به عزیزان معلم حل مشکلات آنهاست و در این باب عنایت به معلمین بازنشسته باید کمتر از شاغلین نباشد و یک ماه و نیم است بیمه تکمیلی بازنشستگان آموزش و پرورش تمام شده و تمدید نگردیده و حالا می‌خواهیم آنها را به جلسه دعوت و برای آنها سخنرانی و لوح تقدیر بدهیم و این قطعاً تکریم نیست ضد تکریم است.

آیت الله عاملی افزود: گردش چرخ اقتصادی کشور هم بر دوش کارگران عزیز است و هیچ کس تردیدی نیست در اینکه استقلال اقتصادی کشور مرهون تلاش مبارک آنهاست و هم دولت و هم کارفرماها نگاه هر دو به این عزیزان باید این گونه باشد که آنها ولی نعمت کل کشور و کل ملت هستند و نقش آنها نقش استثنایی است، پس عنایت به آنها هم باید استثنایی باشد.

عملیات وعده صادق قدرت ایران را نشان داد

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به رویکرد مسلمانان جهان نسبت به عملیات وعده صادق تصریح کرد: عکس العمل ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان در برابر عملیات وعده صادق رفته رفته در حد حیرت آوری خود را نشان می‌دهد و از آنجا که تمام ملت‌ها نفرت عظیمی به اسرائیل دارند، قدرت ایران و جرات ایران در انتقام از اسرائیل را در حد وسیعی تحسین می‌کنند و همه ملت ها با نگاه بسیار فاخر توأم با غبطه به ملت ایران نگاه می‌کنند و این عملیات ظهور قدرت، تثبیت قدرت و قبولاندن فائقیت قدرت ایران در غرب آسیاست.

وی گفت: بعد از این حمله ندای لبیک یا خامنه‌ای در بعضی از کشورهای اسلامی بلند شد و من شخصاً با دیدن آن گریه کردم و حجم جشن در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که غرور امت کاملاً شکسته بود، حمله ایران پیام مهمی داشت و آن این بود که خاورمیانه امروز خاورمیانه دیروز نیست توازن قوی قبلاً برقرار نبود و حالا توازن به طور کامل حاصل است و هر روز طرف غالب قوی‌تر می شود.

امام جمعه اردبیل افزود: وقتی جنگ اوکراین شروع شد ایران قبلاً به روسیه پهباد داده بود و غربی‌ها همه جا را پر کردند که پهپادهای ایرانی مسیر جنگ را عوض کرد حالا که ایران با همان پهبادها به اسرائیل جواب داده است تبلیغات راه انداخته اند که این پهبادها تاثیر جزئی داشت این سخنان برای پوشاندن ضعف نظامی آنهاست.

کنگره آمریکا با حمایت مالی از اسرائیل مرتکب جنایت شد

آیت الله عاملی ، جنایت اسرائیل در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس را یک جنایت بسیار هولناک دانست و گفت: اولین سوال افکار عمومی دنیا این است که چه کسی به این‌ها جرات این جنایت هولناک را داده است که ۲ هزار نفر را قتل عام و آنها را در قبرهای دسته جمعی دفن کرده اند و بسیاری از این‌ها زنده به گور شده‌اند و بعضی‌ها سر در بدن و پوست در بدن ندارند و بعضی از اینها ابزار علاج (مثل سوند) در بدن دارند و معلوم می‌شود که بیمار بوده است و اعضای بسیاری از آنها دزدیده شده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: وقتی اسرائیل ۲ هزار نفر را در مجتمع پزشکی ناصر قتل عام و در گورهای دسته جمعی دفن می‌کند معنایش قطعاً نسل کشی است و محاصره نان و دارو قطعاً نسل کشی است و طبق قوانین بین‌المللی حمایت نظامی و مالی از مرتکب نسل کشی جرم است کنگره آمریکا با حمایت مالی از اسرائیل قطعاً مرتکب جرم شده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه آمریکا چند جنایت بزرگ در حق فلسطین در این ۲۰۰ روز طوفان الاقصی مرتکب شده است ، اظهار کرد: اول اینکه هر پیش نویس آتش بس را که به شورای امنیت رفته وتو کرده است یعنی هر چقدر بیشتر از زنان و کودکان فلسطینی کشته شود بهتر است ، بایدن در سخنرانی این هفته پشت سر خود یک شاخه زیتون قرار داده بود تا به دنیا بگوید دنبال صلح است! معلوم نیست این پیرمرد چه صلحی را دنبال می‌کند وقتی چندین بار آتش بس در غزه را وتو می‌کند؟.

وی افزود: دوم اینکه چندین بار پیش نویس عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل را وتو کرده است با اینکه با بی‌حیایی تمام، هم آمریکا هم اروپا به طور مکرر اعلام می‌کنند که راه حل دائمی مشکل فلسطین تشکیل ۲ دولت است که به آن "حل الدولتین" می‌گویند ، در بدو تشکیل اسرائیل هم در سازمان ملل برای اخذ رای برای عضویت اسرائیل به عنوان یک کشور، دولت‌های دنیا را گول زدند اینگونه که گفتند فلسطین را هم عضو سازمان ملل می‌کنیم اما ۷۵ سال است که این بند را اجرا نکرده اند و حالا که طوفان اقصی شروع شده تازه یادشان افتاده که چنین شرطی در بدو تاسیس اسرائیل بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: وتو کردن آمریکا عضویت فلسطین در سازمان ملل معنای خیلی بدی داشت، معنای آن این است که غاصب عضو است ولی صاحب خانه حتی حق مالکیت یک وجب کشور خود را برای تشکیل یک دولت مستقل ندارد این اقدام آمریکا بازتاب منفی سنگینی علیه دولت آمریکا در داخل و خارج آمریکا داشت.

وی افزود: سوم اینکه آمریکا در ارسال سلاح به اسرائیل هیچ آرزویی نگذاشت حتی چندین بار آن قدر عجله داشت که بدون تصویب کنگره ارسال کرد و بلینکن مجبور شد در کنگره حاضر و نمایندگان جنگ طلب کنگره را توجیه نماید. چهارم اینکه پشتیبانی دفاعی تمام عیار از اسرائیل در باب المندب و در اردن در برابر موشک‌ها و پهبادهای ایرانی و در خود غزه در برابر ضربات حماس داشت و دارد.

وی افزود: وزیر خارجه اسرائیل در تشکر از مصوبه کنگره آمریکا که میلیاردها دلار مساعدت برای اسرائیل را تصویب کرد گفت من از تمام اعضای کنگره تشکر می‌کنم ، ما و شما برای دموکراسی و ارزش‌های مشترک جنگ می‌کنیم او راست می‌گوید ارزش مشترک بین آمریکا و اسرائیل تبانی برای قتل عام اهل غزه و اسقاط غزه از حیز زندگی است!.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: این هفته دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از فلسطین، قیام و شاهکار کردند هم دانشجویان و هم اعضاء هیات علمی بلوغ، عطوفت و وجدان انسانی خود را به تماشا گذاشتند ، بعد از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه و دستگیری جمعی از آنها دولت آمریکا باید در صحبت از آزادی و دموکراسی حیا کند و باید مجسمه آزادی را به یاد شهدای غزه دفن کند. تظاهرات دانشجویان در آمریکا تظاهرات معمولی نیست بلکه باید اسم آن را انقلاب دانشجویی نامید.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: در این تظاهرات یک حادثه بسیار مهم رخ داد ، جمع عظیمی از جوانان یهودی در آن شرکت کردند و گفتند ما یهودی هستیم نه صهیونیست و با این اقدام تبلیغات نتانیاهو را که می‌گفت این تظاهرات دانشجویان ماهیت سامی ستیزی دارد نقش بر آب شد.

کد خبر 847243 منبع: ایرنا برچسب‌ها نماز جمعه ائمه جمعه - امام جمعه خبر ویژه استان اردبیل

دیگر خبرها

  • وزارت راه تکلیف جاده‌های ترانزیتی اردبیل را مشخص کند
  • هر ایرانی که از این جاده بازدید کند از شکسته شدن غرور ایرانی خجالت می‌کشد
  • حق معلم با مادیات ادا نمی شود
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • ضرورت تکمیل جاده شلمزار، ناغان به کارون۴
  • اجرای طرح توجیهی مسیر گردشگری فرهنگ و هنر
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد