Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@17:08:02 GMT

شرط جدید برای صدور پایان کار

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۶۷۶۰

شرط جدید برای صدور پایان کار

رییس پلیس پیشگیری انتظامی کل کشور آخرین وضعیت اجرای الزامات حفاظتی و انتظامی برای صدور پایان کار ساختمان‌ها را تشریح کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، موضوع امنیت ساختمان‌ها و به خصوص ساختمان‌ها اماکن عمومی نظیر بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری و اداری، شرکت‌ها و ... در برابر اقدامات مجرمانه‌ای نظیر سرقت، جزو اولویت‌ها و دغدغه‌هایی است که بارها از سوی کارشناسان و مسئولان مختلف مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دغدغه تاجایی پیش رفت که پلیس اقدام به ارائه طرح پیوست انتظامی برای ساخت و سازها کرد تا بر اساس آن دریافت پایان کار منوط به تاییدیه انتظامی پلیس شود.

مدتی قبل سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا نیز بر این موضوع تاکید کرده و گفته بود: « در حوزه ساختمان نیز شهرداری‌ها باید مکلف شوند  پروانه ساخت بگیرند و پیوست انتظامی و همچنین پایان کار داشته باشند.» همین موضوع بهانه‌ای شد تا آخرین وضعیت اجرای این طرح را از رییس پلیس پیشگیری فراجا پیگیری کنیم.
 

سردار مهدی معصوم بیگی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، درباره سرانجام الزامی شدن پیوست‌های انتظامی و حفاظتی برای صدور پایان کار ساختمان‌ها گفت:‌ برابر بند پ ماده ۱۰۸ قانون ششم توسعه، «کلیه شهرک‌ها و مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی و همچنین مراکز عمومی مکلفند پیوست‌های حفاظتی، انتظامی لازم برای ارتقاء امنیت و ایمنی این اماکن و پیشگیری از سرقت را برابر استانداردهای اعلامی نیروی انتظامی رعایت کنند». این بند یک ظرفیت خوبی را برای ارتقا امنیت این فضاها ایجاد کرده است. 

وی با اشاره به تبصره قید شده برای این بند از قانون اظهارکرد:‌ بنا شد تا برابر تبصره مذکور آیین‌نامه نحوه اجرای این بند و استانداردهای اعلامی توسط وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی با همکاری نیروی انتظامی و شورای عالی استان‌ها تهیه و به تصویب هیأت وزیران برسد که این آیین‌نامه در اواخر سال ۱۴۰۰ به هیات دولت رفته و مصوب شد.

معصوم بیگی با بیان اینکه کارگروه‌ها تدوین این الزامات در پلیس شکل گرفته و مراحل پایانی خود را طی می‌کند، گفت:‌ بعد از نهایی شدن این الزامات هر مرجع صدور پروانه اعم شهرداری‌ها، وزارت مسکن و شهرسازی، شهرک‌های صنعتی؛ جهاد کشاورزی و ... باید پیوست‌های حفاظتی و انتظامی را رعایت کند و اگر رعایت نکنند مراجع صدور پروانه حق ندارند به این‌ها پایان کار بدهند.

رییس پلیس پیشگیری فراجا با بیان اینکه این الزامات در مرحله نهایی شدن است، درباره زمان اجرایی شدن آن نیز به ایران اکونومیست گفت:‌ما برای اجرای این مقررات عجله داریم و امیدوارم که زودتر نهایی و اجرایی شود.

به گفته معصوم بیگی با اجرایی شدن این الزامات هرگونه ساخت و ساز باید استانداردها و الزامات امنیتی که پلیس اعلام می‌کند انجام شود و قطعا این موارد در کاهش آمار سرقت و اقدامات مجرمانه دیگر موثر خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا لازم است بار دیگر این مقررات از سوی مجلس تصویب و به قانون بدل شود، گفـت: این موضوع برابر قانون برنامه ششم توسعه که مصوب مجلس است انجام شده و دیگر نیازی به تصویب دوباره مجلس نیست و پس از نهایی شدن الزامات قابل اجراست.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فراجا ، مجلس شورای اسلامی ، سردار مهدی معصوم بیگی ، شهرداری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فراجا مجلس شورای اسلامی شهرداری ساختمان ها معصوم بیگی پایان کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که خانم ۳۶ ساله‌ای را در اصفهان به قتل رسانده بود خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرهنگ حسین تُرکیان  در این خصوص اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی برمفقودی خانم 36 ساله‌ای در شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا کارآگاهان با بررسی های تخصصی دریافتند فرد مفقود شده چند روز قبل توسط  شخصی تهدید به قتل شده که همین سرنخ شک کارآگاهان را به سمت این برد که احتمالاً فرد گم شده به قتل رسیده باشد، بنابراین سریعا طی هماهنگی با مرجع قضائی نسبت به دستگیری مظنون پرونده اقدام کردند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: فرد دستگیر شده ابتدا از موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و منکر انجام هرگونه جرمی شد ولی در مواجهه با ادله و مستندات موجود و در تحقیقات تخصصی به ناچار لب به اعتراف گشود و پرده از این جنایت برداشت.

کیفرخواست متهم قتل یک پزشک در بندرماهشهر صادر شددرگیری 2 همکلاسی در شوش منجر به قتل شدکشف جسد خون‌آلود مرد جوان در غرب تهران/ قتل بی‌رحمانه فاش شد

وی ادامه داد: در بازجویی‌ها از متهم مشخص شد وی به علت اختلافات مالی با فرد مفقود شده داخل پارک قرار گذاشته و پس از جر و بحث  او را هل داده که با برخورد سرش با دیوار جان خود را از دست داده است.

سرهنگ ترکیان خاطر نشان کرد: با اظهارات متهم و اعتراف وی به پنهان کردن جسد مقتول در باغ شخصی‌اش، در نهایت جسد خانم 36 ساله که در باغ قاتل مدفون شده بود کشف و متهم به همراه پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

انتهای پیام/163

دیگر خبرها

  • کشف جسد زن ۳۶ ساله در باغ
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد
  • مخالفت اسرائیل با صدور ویزا برای کمیسر کل آنروا
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • تصادف مرگبار در محور اندیمشک _دهلران
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند