Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@21:53:48 GMT

سهم اشتغال جوانان هرمزگان در صنایع افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۶۸۶۱

سهم اشتغال جوانان هرمزگان در صنایع افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی معین وزیری مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان صبح امروز گفت: دغدغه مردم استان هرمزگان در خصوص به کار گیری جوانان و به ویژه دانش آموختگان مراکز دانشگاهی در صنایع استان یکی از خواسته‌های به حق و اساسی است، البته اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه تحقق این موضوع خود را مسئول می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سامانه جستجوی شغل در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است تا کارفرمایان، نیروی کار مورد نظر را بر اساس فرصت های شغلی اعلامی خود یافته و نیروهای کار نیز اطلاعات خود مانند تحصیلات و مهارت‌ها و سوابق کاری را در این سامانه بارگذاری کنند.

به گفته معین وزیری، این سامانه می تواند فرآیند دستیابی کارفرمایان به نیروی کار مورد نیاز و جویندگان کار به فرصت شغلی مناسب را به راحتی فراهم آورد.

مدیرکل کار هرمزگان تصریح کرد: سامانه جستجوی شغل یک فضای مناسب برای درخواست نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان استان بوده که از این طریق در کمترین زمان ممکن می‌توانند نیروی مورد نیاز خود را تامین کنند.

وی همچنین عنوان کرد: کاریابی های فعال استان هرمزگان می توانند با اتصال به این سامانه در فرآیند کاریابی و تامین شغل برای کارجویان اقدام کنند.

انتهای پیام/ 3728

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیرکل کار هرمزگان نیروی کار در هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد