Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثبت ۸۵۱۸ سند ازدواج درقم، سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای بیش‌ از نیاز چندماه است، پلمب یک واحد صنعتی آلاینده در شهرک محمودآباد ، ضرورت مدیریت عملکرد میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی،تولید پنج درصد پسماند قم دربخش‌های، تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بقاع امامزادگان چهل اختران،تامین ناوگان معضل اساسی افتتاح قطار شهری، آزادی  ۴۳ زندانی به همت ستاد دیه و ضرورت مدیریت عملکرد میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور ۵۸ جواز تاسیس صنعتی 

 رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: طی دو ماه فروردین‌ و اردیبهشت سال‌جاری ۵۸ جواز تاسیس ایجادی و توسعه‌ای در بخش صنعت استان صادر شد.

اکبر ابدالی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: طی دوماهه یاد شده تعداد ۵۱ فقره جواز تاسیس ایجادی با ۱۰ هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و پیش بینی اشتغالزایی برای یکهزار و ۲۰۹ نفر و همچنین هفت فقره جواز تاسیس توسعه‌ای (توسعه واحدهای موجود) با ۹۵۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۲۱۶ نفر صادر شده‌است.

وی افزود: در مجموع تعداد کل جواز تاسیس موجود استان ۲ هزار و ۷۷ مجوز با پیش بینی اشتغالزایی برای ۵۰ هزار و ۹۸۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۵۰۴ هزار و ۹۲۲ میلیارد ریال می‌باشد که این شاخص بیانگر میل و رغبت به سرمایه گذاری جدید در استان است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۱۴ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با پنج هزار و ۴۱۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۴۲۱ نفر و تعداد هفت فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با ۴۸۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای ۴۹ نفر صادر شده‌است.

ضرورت سودآوری بیشتر بخش کشاورزی قم با گسترش صنایع تبدیلی 

 رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این ‌که در زمینه تولید بسیاری از کالاهای کشاورزی به‌ویژه محصولات دامی دارای جایگاه برتر در کشور هستیم، گفت: در همین راستا با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و فرآوری این محصولات در داخل استان، سودآوری فعالیت‌های کشاورزی را افزایش می‌دهیم.

محمد رضا حاجی رضا  درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این که محصولات کشاورزی و دامی در قم تولید شود اما مراحل فرآوری آن‌ها در خارج از استان صورت گیرد و سود حاصل از این کار برای کشاورزی قم نباشد،‌ روند صحیحی نیست و باید با ایجاد پر تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی در استان، این مساله به سرعت اصلاح شود.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی در قم که دارای موقعیت خاص جغرافیایی در مرکز کشور بوده و به عمده‌ بازارهای مصرف نزدیک است، گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به فعالیت در این بخش سودآور اقتصادی خواهد بود.

لزوم نظام مسائل روستاهای قم 

معاون استاندار قم‌ خواستار تهیه نظام مسائل روستاهای قم شد و گفت: مشکلات اولویت‌دار روستاهای استان باید توسط بخشداران احصاء و ارائه شود.

 ‌ابراهیم معتمدی هفته گذشته در جلسه قرارگاه آبرسانی به روستاهای استان تهیه نظام مسائل روستاهای قم را پیش نیاز برنامه‌ریزی برای حل آنها دانست و ابراز داشت: بایستی روستا به روستا، مشکلات اولویت دار بررسی و در راستای جذب اعتبارات و پیگیری های بعدی تدوین شوند.

وی راه روستایی، آب، برق و گاز را از جمله مسائل مهم بخش‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: شرکت‌های خدماتی باید با همکاری شهرداری و بخشداریها، توسعه  شبکه‌های انرژی در مناطق روستایی استان را تسریع کنند.

ضرورت صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مصرف آب 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: با توجه به مساله خشکسالی در سال‌های اخیر، برای عبور بدون تنش آبی در فصل تابستان امسال، لازم است که مردم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در زمینه مصرف آب داشته باشند.

حسن بختیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، به افزایش دمای هوا و افزایش مصرف آب و برق اشاره و بیان کرد: امیدوار هستیم با همکاری و صرفه جویی همه مردم از تابستان گرم امسال که منجر به افزایش مصرف در حوزه آب و برق شده است، با موفقیت عبور کنیم.

وی تصریح کرد: خشکسالی در سال‌های اخیر شرایط را محدود و مدیریت آب استان را دچار تنش کرده و ضروری است تا همه مردم با صرفه‌جویی در مصرف، ما را در ارایه خدمات پایدار در بخش تامین آب یاری کنند.

لزوم مدیریت عملکرد میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی 

 استاندار قم، با اشاره مساله کم‌آبی گفت: ضرورت دارد که در نحوه چگونگی استفاده و نیز مدیریت عملکرد در میزان مصرف آب در واحدهای صنعتی برنامه‌ریزی لازم صورت بگیرد.

سید محمدتقی شاهچراغی هفته گذشته در چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سال جاری در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری افزود: کشور دچار مشکل کم‌آبی است و باید در رابطه با تخصیص آب به واحدهای صنعتی راهکار ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این زمینه شرکت های آب و فاضلاب ، برق و گاز؛ یک بازنگری روی مصرف فعلی واحدهای صنعتی انجام دهند و اصلاح نظام توزیع در این زمینه در واحدهای صنعتی صورت بگیرد و در یک زمان مشخص این مساله تعیین تکلیف شود.    

آزادی ۴۳ زندانی به همت ستاد دیه 

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳ زندانی به همت ستاد دیه این استان آزاد شده‌اند که ۴۰ نفر آقا و سه نفر خانم بوده‌اند.

رضا مرادی پور  در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد، سه نفر دیه غیرعمد، ۳۵ نفر بدهکاران مالی، یک نفر مهریه و چهار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت نفقه زندانی بوده‌اند.
وی اضافه کرد: کل بدهی این ۴۳ نفر، ۳۲ میلیارد ریال بود که با برگزاری جلسات صلح و سازش، مبلغ هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال آن از شکات تخفیف گرفته شد.
وی ادامه داد: چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال توسط خانواده زندانیان، سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه، ۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض و الباقی نیز از طریق اعسار تامین شده‌است. 

تامین ناوگان معضل اساسی افتتاح قطار شهری 

معاون بهره‌برداری سازمان قطار شهری قم گفت: فاز نخست خط یک مترو قم از دو ماه گذشته آماده انجام تست گرم و سرد است و تمام تجهیزات بهره‌برداری نهایی شده و هم اکنون تامین قطار و ناوگان مشکل و معضل اساسی افتتاح قطار شهری است.

سید امید خداشناس هفته گذشته در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از رونداجرایی پروژه قطار شهری قم، افزود: پروژه خط یک مترو قم به طول ۱۴.۸ کیلومتر از مسجد مقدس جمکران تا انتهای خیابان امامزاده ابراهیم در ۱۴ ایستگاه در حال اجراست.

وی ادامه داد: تامین ناوگان و واگن های قطار شهری در کل کشور بر عهده دولت است که بدلیل مباحث مربوط به تحریم و انتقال ارز و مسائلی از این دست شاهد کندی در تامین ناوگان هستیم.

تخصیص ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی بقاع امامزادگان چهل اختران قم

 رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نیاز طرح ساماندهی بقاع متبرک امامزادگان چهل اختران قم به اعتبارات دولتی گفت: ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای این طرح اختصاص یافته است.

روح الله امرالهی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه اخیر اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با نماینده تام الاختیار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم و اعضای هیات امنای حرم امامزادگان موسی مبرقع و چهل اختران (ع) ابراز داشت: در این جلسه پیشنهادهای خوبی از سوی طرفین ارائه و توافق هایی با اوقاف انجام شد در حالی که برخی پیشنهادات هیات امنای امامزادگان بیشتر از موضوعات مورد توافق بود.

وی در ادامه با اشاره به این که برای اجرای طرح سه طرف همکاری وجود دارد توضیح داد: احداث پارکینگ با مدیریت شهری و اجرای صحن با اداره کل راه و شهرسازی استان قم و احداث شبستان ها نیز با هیات امنای امامزادگان چهل اختران و اوقاف استان است.

تولید پنج درصد پسماند قم در بخش‌های استان 

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه پنج درصد زباله تولیدی در این استان برای بخش‌هاست گفت: پسماند تولیدی در بخش‌ها باید انبارش شود و پس از تفکیک و کاهش حجم به سایت زباله انتقال پیدا کند، چراکه این شیوه مدیریت پسماند منفعت اقتصادی زیادی به همراه دارد.

 سید احمد شفیعی هفته گذشته  درجلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان قم در تالار امام رضا (ع) فرمانداری با تاکید بر سودمند بودن پسماند افزود: برخی‌ها پسماند را زباله و بی‌اهمیت می‌بینند، همه موادی که مصرف می‌کنیم در نهایت با یک فاصله زمانی تبدیل به پسماند می‌شود و چیزی از بین نمی‌رود.

وی یادآور شد: تنها در حوزه مصالح ساختمانی کشور بالغ بر ۱۲۰ میلیون تُن زباله تولید و با یک بازه زمانی به نخاله‌ تبدیل می‌شود.

سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای بیش‌ از نیاز چندماه است

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: سطح ذخیره‌سازی گندم در قم برای تهیه آرد و پخت انواع نان‌های مورد مصرف مردم، همیشه برای بیش‌از نیاز چند ماه استان است.

سعید محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: وضعیت تامین آرد برای نانوایی‌های استان در شرایط مطلوبی است و به صورت پیوسته آرد لازم برای تهیه انواع نان‌های مورد نیاز مردم قم در خود استان تولید و در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اجرای عملیات نصب کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های قم، افزود: با اجرایی شدن کامل این طرح خرید نان از نانوایی‌های استان تنها با استفاده از کارت‌های بانکی قابل انجام است البته هیچ تفاوتی در قیمت نان صورت نمی‌گیرد.

پلمب یک واحد صنعتی آلاینده در شهرک محمودآباد 
رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: یک واحد آلاینده ذوب فولاد درشهرک صنعتی محمودآباد این استان پس از صدور اخطاریه های لازم و عدم اقدام مؤثر برای کاهش و رفع آلودگی، با دستور قضایی پلمب شد.

علی احمدی هفته گذشته در سخنانی اظهار داشت: واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و دیگر نقاط استان، به صورت منظم و مستمر در تمامی ساعات شبانه روز با حضور کارشناسان این اداره کل مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به فعالیت برخی از واحدهای صنعتی آلاینده در سطح استان، خاطرنشان کرد: برخی از این واحدهای آلاینده در جهت راه‌اندازی و ایجاد سیستم‌های کنترل آلودگی، اقدامات مثبت و مؤثری انجام داده‌اند، اما تعداد اندکی نیز به دلایل گوناگون، توانایی کنترل آلودگی مجموعه‌های خود را ندارند.

وی گفت: این اداره‌کل در راستای مقابله با تخلفات واحدهای آلاینده صنعتی و صیانت از حقوق مردم، پس از ارائه گزارش‌های کارشناسی مبنی بر وجود آلودگی‌های زیست محیطی، اخطارهای لازم با اعلام مهلت مناسب جهت رفع آلودگی در چند نوبت برای آنها صادر می‌شود.

ثبت ۸۵۱۸ سند ازدواج در قم 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم گفت: سال گذشته ۸ هزار و ۵۱۸ سند ازدواج در ۶۳ دفتر ازدواج این استان تنظیم و ثبت شد.

 علی جوانی هفته گذشته  در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: پارسال تعداد سه هزار و ۷۰۶ سند طلاق نیز در ۲۳ دفتر طلاق استان قم تنظیم شد.

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته اداره ثبت اسناد قم و مقایسه با سال ۹۹، بیان کرد: سال گذشته تعداد ۵۲ هزار و ۳۸۷ برگ مالکیت سند تک برگ در این استان صادر شد که تعداد ۴ هزار و ۹۶۲ سند تک برگی مربوط به املاک دولتی، اراضی ملی و مرتعی بوده و با رشد ۴۰۸ درصدی نسبت به سال ۹۹ همراه بود.

وی افزود: ۵۰۴ هزار هکتار اراضی ملی و مرتعی به نام دولت جمهوری اسلامی تثبیت و سند مالکیت صادر شده است؛تعداد ۷۲۰ سند تک برگی نیز به نام موقوفات استان صادر شده که نسبت به سال ۹۹، رشد ۹۴ درصدی داشته است.

برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم میلیارد ریال سرمایه گذاری گفت وگو با خبرنگار ایرنا خبرنگار ایرنا مدیریت عملکرد هفته گذشته صنایع تبدیلی تامین ناوگان بهره برداری جواز تاسیس قطار شهری صرفه جویی صادر شده استان قم اداره کل ستاد دیه صادر شد بخش ها قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، پیام باقری افزود: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و نیز دیداری که فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری داشتند و با توجه به توصیه ایشان که برای تحقق رشد اقتصادی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، طبیعتا برای رسیدن به رشد ۸درصدی اقتصادی باید از همه ظرفیت‌هایی که در کشور و در همه بخش‌ها وجود دارد، چه داخلی و چه خارجی، استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از این حوزه‌هایی که می‌تواند این هدف را محقق کند و باید مورد توجه قرار بگیرد، صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

این فعال صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: موضوع صادرات غیرنفتی که صدور خدمات فنی و مهندسی بخشی از آن است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد.

باقری گفت: توانمندی زیادی در صدور خدمات فنی و مهندسی هم در بخش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و هم مهندسان و متخصصان و مشاوران بسیار قوی وجود دارد که سال‌ها است این موضوع توسط این‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: این موضوع در صنعت برق که از پیشگامان و پرچم داران صدور خدمات فنی و مهندسی است، خیلی بیشتر است.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: صدور خدمات فنی و مهندسی می‌تواند ارزآوری و ثروت آفرینی خوبی برای کشور داشته باشد، ضمن آنکه یک صادرات پایدار به جهت ارتباطی که با کشور مقصد دارد، است.

باقری خاطرنشان کرد: پروژه و طرحی که صادر می‌شود، سال‌های برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های لازم و تامین نیازها، نیازمند ارتباط است.

وی گفت: علاوه بر آن صدور خدمات فنی و مهندسی فرصت بسیار مناسبی ایجاد می‌کند که کالاهای ساخت داخل بتواند در بازار کشورهای مقصد به فروش برسد.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: اکنون نیازهای زیادی در کشورهای منطقه برای خدمات فنی و مهندسی کشورمان وجود دارد.

باقری به طرحی که اخیرا در کشور سریلانکا با حضور رئیس جمهور کشورمان به بهره برداری رسید، اشاره و بیان کرد: طرح اومااویا که به دست متخصصان ایرانی در سریلانکا به بهره‌برداری رسید را می توان نمونه‌ای از توان داخلی برای صدور خدمات فنی و مهندسی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از افتخارات مهندسان ایرانی است که خیلی هم تاثیر گذار در روند اقتصاد سریلانکا و زندگی و معیشت مردم به خصوص بخش کشاورزی و تامین برق است که به دست مهندسان ایرانی انجام شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بنابراین صدور خدمات فنی و مهندسی در سالی که به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده یک الزام است که باید به آن پرداخته شود.

باقری ادامه داد: باید مسیرها برای فعالان این بخش هموار شود و دولت باید مسیر را هموار و موانع را بردارد.

وی تاکید کرد: باید حمایت‌ها در این زمینه شکل گیرد و منابع به سمت بخش‌های مولد هدایت شود؛ زیرا صدور خدمات فنی و مهندسی هم اشتغال زایی بالایی دارد و هم کمک به خلق ثروت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق