Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:27:35 GMT

سرود سلام فرمانده، پژواک ندای فطرت به ساحت منتظر

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۶۹۵۴

سرود سلام فرمانده، پژواک ندای فطرت به ساحت منتظر

قطعه‌های دلنشین و پرکششی در حافظه تاریخی هر فرد یا جامعه‌ای وجود دارد که علاوه بر حلاوت و التذاذ درونی و معنوی، غرورانگیز و هویت‌آفرین بوده و هست.

نمونه‌هایی از این آثار خلاقانه و هنرمندانه، هر از چندی مورد اقبال و استقبال گسترده ذائقه‌های عمومی قرار می‌گیرد که امواج تاثیرگذاری آن به سرعت اما به طورعمیق در بستر اجتماع شکل می‌گیرد؛ به گونه‌ای که گاهی این مغناطیس شورانگیز تا مدت‌های طولانی و برخی در یک دوره تاریخی قابل هضم و فهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"سرودهای  آیینی، حماسی و انقلابی" یکی از قالب‌های الهام‌بخشی است که مردم ایران زمین در دوره ظهور انقلاب شکوهمند اسلامی تجربه کردند و همچنان در ضمیر ناخودآگاه خود با آن خاطره‌ها دارند.

دوران دفاع مقدس نیز نغمه‌ها و نوحه‌های رزمی و حماسی نغمه‌پردازانی حاج صادق آهنگران به عنوان بخشی از فرهنگ آوایی و حماسی کشور ثبت شده است.

همچنین آواها و نواهای قدسی و ملکوتی سحرخوانان و مناجات‌خوانان حس و حالی آسمانی در جامعه ایمانی تزریق کرده است؛ قطعه "آمدم ای شاه پناهم بده"با صدای ماندگار مرحوم استاد کریمخانی از آن جمله است.

پس از پخش سرودهای آیینی و حماسی گروه سرود بچه‌های آباده که از بسامد حس‌آمیزی و جذابیت شنیداری بالایی برخوردار بود، طنین سرود "سلام فرمانده" در طلیعه قرن  جدید، امواج جوشان و خروشانی در وسعت اقیانوس ذهن و ذوق ایرانیان به ویژه نسل نو شکفته ایران برپا کرد که از منظر جامعه شناختی و فرهنگی، می‌تواند رهیافت‌های تازه‌ای را فراراه قرار دهد.

نگاهی به استقبال خودجوش و مردمی این سرود در مناطق مختلف کشور و حتی در فرامرزها، نیز هم‌آوایی عمیق و دلچسب کودکان و نوجوانان با روح و درون مایه محتوایی این آهنگ موزون و فراگیری جذبه و جاذبه آن در مخاطبان خاص و عام نشان داد جامعه ایرانی به واسطه ذوق سرشار و احساس لطیفی  که دارد بیشتر با هنر دمخور و هم پیوند است.

اجتماع پرشکوه مردم  دارالمومنین کاشان به‌ویژه مشارکت پرنشاط و باانگیزه نوجوانان و جوانان در آیین اجرای زنده سرود سلام فرمانده با حضور حاج ابوذر روحی خالق این اثر هنری رویداد مهم و ماندگاری در حافظه تاریخی و فرهنگی این سرزمین را رقم زد.

این آیین هم نمایش ارادت قلبی قاطبه آحاد مردم به ساحت حضرت ولیعصر(عج)بود، هم نمایش اقتدار و انسجام و همدلی  مجریان و برپاکنندگانی که با چشمانی بارانی، در انتظار ظهور منجی عالم بشریت هستند.

بی شک ورزشگاه ۱۵ هزارنفری امیرکبیر کاشان به مدد مدیریت و تلاش سبزپوشان نیروی انتظامی و بسیجیان کاشان، شب خاطره‌انگیزی را با حضور شکوهمند مردم ثبت کرد که باید گفت سعی‌شان مشکور و همتشان ماجور باد.

* رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان

برچسب‌ها سلام فرمانده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلام فرمانده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان سلام فرمانده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان سلام فرمانده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، اهمیت سلام کردن در دین مبین اسلام از مهم ترین موارد مورد تاکید خطبه های امروز نماز جمعه شهرستان پیرانشهر بود.

ماموستا هاشم آبادی گفت: توجه به روایات مختلف از پیامبر گرامی اسلام نشان میدهد که سلام کردن از کلمات مهم و از صفات انسان مومن و ملائکه و شخصیت های کامل اسلامی است که خیر و رحمت و برکت خدا رابه دنبال دارد.

خطیب جمعه شهرستان پیرانشهر اظهار داشت: سلام کردن محبت و سادگی را به دنبال دارد و هدیه ای بزرگ از جانب انسان مومن به یکدیگر است.

ماموستا هاشم آبادی همچنین در ادامه موضوع سلام کردن اظهار داشت: سلام نکردن چندین مفهوم را به دنبال دارد که از جمله صفات ناشایست انسان بخیل و متکبر است که کم ارزشی طرف مقابل میباشد.

ماموستا هاشم آبادی توجه و اهمیت به این موضوع را مهم دانست و گفت: لازم است سلام کردن در جامعه عادی و امری ضروری باشد.

ایمان و شهادت،طاعت و عبادت و محبت به یکدیگر از دیگر موارد مورد اشاره ماموستا هاشم آبادی درخطبه های امروز بود.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تجمع دوباره مردم مشهددر حمایت از عملیات وعده صادق
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است