Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیکارهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی چندی پیش به میزبانی شهر تنکابن برگزار شد که نفرات برتر اوزان دهگانه توانستند یک گام دیگر به دوبنده تیم ملی اعزامی به رقابتهای جهانی نزدیکتر شوند. یکی از نفرات برتر این دوره از مسابقات جام تختی نیز «رضا اطری» مدعی سبک وزن کشتی آزاد ایران بود که نشان داد با وجود تغییر وزن، باز هم داعیه کسب دوبنده تیم ملی در رقابتهای جهانی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اطری در سالهای اخیر به عنوان یکی از مدعیان وزن ۵۷ کیلوگرم مطرح بوده و میادین بزرگی از جمله مسابقات جهانی و المپیک را هم تجربه کرده است.

وی نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و حتی تا دیدار رده بندی پیش رفت، اما در جدال برای کسب مدال برنز با توماس گیلمان از آمریکا شکست خورد و به عنوان پنجمی المپیک بسنده کرد.

البته او برای حضور در المپیک مجبور به کاهش زیاد وزنش شده بود و بدین ترتیب تصمیم گرفت با تغییر وزن دوباره وارد گود رقابتهای انتخابی شود و به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ صربستان برود. ضمن اینکه او گام نخست را محکم برداشت و با قهرمانی در جام تختی در وزن ۶۱ کیلوگرم فاصله خود را با دوبنده این وزن در ترکیب تیم ملی کمتر کرد.

در همین راستا رضا اطری در حاشیه تمرینات آماده سازی خود برای حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد به خبرنگار مهر گفت: با تمام وجود امیدوارم با تغییر وزن بتوانم دوباره صاحب دوبنده ملی شوم و در مسابقات جهانی شرکت کنم. به همین جهت در جام تختی که واقعاً سطح بالایی داشت در یک وزن بالاتر به میدان رفتم و با وجود اینکه تمامی مدعیان این وزن حضور داشتند به عنوان قهرمانی رسیدم.

قهرمان کشتی آسیا با تاکید بر اینکه مدتهاست تمرینات ویژه ای داشته و تمامی رقبای جدید را آنالیز کرده اظهار داشت: خوشبختانه در جام تختی توانستم به خوبی نقاط ضعف و قوت خودم در وزن جدید بشناسم و در فینال هم کشتی خوبی با مجید داستان گرفتم.

وی یکی از نکات مثبت تغییر وزنش را کاهش بار روانی خواند و گفت: طبیعتاً برای رسیدن به وزن قبلی باید رژیم می‌گرفتم تا وزنم کمتر شود و همین موضوع باعث می‌شد حساس‌تر شوم و فشار زیادی روی من باشد. به همین دلیل سال‌ها برای حضور در مسابقات باید وزن زیادی کم و فشار زیادی تحمل می‌کردم که طبیعتاً نمی‌توانستم خوب کار کنم، اما هم اکنون با تغییر وزن به ۶۱ کیلوگرم و بدون وزن کم کردن به روی تشک می‌روم که همین موضوع کارایی و توان جسمی و روحی مرا افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله نهایی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های جهانی صربستان روز ۱۹ تیرماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار می‌شود که رضا اطری و داریوش حضرتقلی‌زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم به انتخابی تیم‌ملی راه پیدا کرده‌اند.

کد خبر 5520772 علیرضا هنرمنش

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی آزاد رضا اطری انتخابی تیم ملی فوتبال تیم فوتبال استقلال تهران لیگ برتر فوتبال ایران تیم فوتبال پرسپولیس تیم ملی والیبال ایران کشتی فرنگی ریکاردو ساپینتو تکواندو مسابقات قهرمانی جهان تیم ملی فوتبال ایران کشتی آزاد هندبال قهرمانی آسیا برای حضور کشتی آزاد تغییر وزن جام تختی رضا اطری تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۶۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟

درحالیکه در ماه‌های گذشته همه منتظر اعلام خبر بازگشت قهرمان سنگین وزن المپیک توکیو به کشتی بودند، حالا سازمانش او را آزاد اعلام کرده است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گیبل استیوسون در 20 سالگی موفق شد با شکست ثانیه آخری گنو پتریاشویلی قهرمان کشتی آزاد سنگین وزن المپیک شد و بعد از آن با سازمانی آمریکایی برای حضور در کشتی نمایشی قرارداد بست و در مسابقات جهانی 2021 اسلو و 2022 و 2023 بلگراد غایب بود.

خیلی‌ها منتظر بازگشت استیوسون به کشتی برای حضور در المپیک 2024 پاریس بودند اما پیش از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی آمریکا، رسما اعلام شد که سازمان تحت قرارداد استیوسون طبق بندهای قراردادشان به او اجازه بازگشت به کشتی را نخواهد داد.

به این ترتیب انتخابی آمریکایی‌ها نیز برگزار شد و پاریس مِیسون که سال 2023 مدال برنز را برای آمریکایی‌ها از آن خود کرده بود، به عنوان ملی پوش انتخاب شد.

طی روزهای اخیر سازمان تحت قرارداد استیوسون او را آزاد اعلام کرد و گیبل می‌تواند به کشتی بازگردد. البته این آزاد اعلام کردن استیوسون در شرایطی اهمیت دارد که او بتواند خودش را به المپیک برساند.

باید دید آیا آمریکایی‌ها فرصت مجددی به گیبل خواهند داد و بین او و مِیسون برنده مرحله نهایی انتخابی آمریکا مسابقه برگزار خواهد شد؟ البته معمولا آمریکایی‌ها کاملا به انتخابی و نتایجش پایبند هستند و احتمال فرصت دادن مجدد به استیوسون خیلی کم به نظر می‌رسد. 

قهرمانی رشید و شکست کشتی‌گیر بانک شهر در انتخابی روسیه

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خیز ملی‌پوش کشتی آزاد برای کسب تنها سهمیه باقی مانده المپیک
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • ورزشکار کیش در رتبه سوم مسابقات کشتی نونهالان کشور
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • یزدانی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • المپیکی‌های کشتی آزاد روسیه مشخص شدند
  • اردوی تیم ملی کشتی آزاد (عکس)
  • مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می‌شود
  • چهل و چهارمین دوره مسابقات بین المللی کشتی جام تختی در زنجان برگزار می شود