Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرمزگان در هفته گذشته (۲۸ خرداد تا سوم تیرماه ۱۴۰۱) شاهد رخدادها و انتشار اخبار مختلفی در حوزه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دیگر بخش ها بود که در این گزارش برخی از مهمترین آنها مرور می شود.

سیاسی

وزیر کشور هفته گذشته با صدور حکمی «احسان کامرانی» را به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حکم احمد وحیدی خطاب به کامرانی بیان شده بود: به پیشنهاد استاندار هرمزگان و با توجه به سابقه و تجربه علمی و عملی به مدت چهار سال به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آن استان منصوب می شوید.

اقتصادی

رییس بنیاد مسکن کشور با اشاره به شرایط سخت آب و هوایی استان هرمزگان گفت: در این شرایط گرما که مردم سیل زده این استان در چادرها به سر می برند، از سازمان برنامه و بودجه خواستاریم بودجه ساخت منازل این مناطق را تعیین تکلیف کند.

اکبر نیکزاد عصر پنجشنبه گذشته پس از بازدید از مناطق سیل زده شهرستان رودان در استان هرمزگان، اظهار داشت: گزارش های کارشناسی مناطق سیل زده به بنیاد مسکن رسیده و به ستاد حوادث کشور و برای انجام مطالعات کارشناسی دقیق، به دفتر برنامه و بودجه فرستاده شده است.

رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو گفت: با توجه به برداشت‌های آب صورت گرفته در کهورستان بندرخمیر، آب موجود در این منطقه، غیر پایدار بوده و تنها گزینه، ساخت خط انتقال از آب‌شیرین کن خلیج فارس است.

میثم جعفرزاده هفته گذشته در بازدید از پروژه های محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی در هرمزگان اظهار داشت:با توجه به شرایط آبی این منطقه، ما نیز در قالب پروژه محرومیت زدایی تلاش می کنیم، مردم این منطقه زودتر به آب شرب پایدار دست پیدا کنند.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس گفت: واحد سه نیروگاه گازی خلیج فارس پس از تعمیرنیمه اساسی توسط نیروهای پیمانکار داخلی و با نظارت و تلاش کارکنان و متخصصان این نیروگاه، در اختیار مدیریت شبکه برق کشور قرار گرفت.

محمد مهنی نژاد روز شنبه گذشته به رسانه ها اعلام کرد: تعمیر نیمه اساسی و بازدیدهای ۲۴ هزار ساعته واحد سه نیروگاه گازی خلیج فارس باتوجه به نزدیک شدن به پیک شبکه طبق برنامه ریزی و هماهنگی با مدیریت شبکه برق ایران در دستورکار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: در یک ماه اخیر هشت قرارداد جدید سرمایه‌گذاری به ارزش ۷۶ هزار و ۷۴۵ میلیون ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شد.

سید امیر امیری زاد عصر سه‌شنبه گذشته افزود: این طرح ها شامل زمین هایی با کاربری صنعتی، کارگاهی و خدماتی به مساحت ۲ هکتار بوده که به سرمایه گذاران واگذار شد.

استاندار هرمزگان گفت: سامانه های هوشمند سیپاد و سپهتن جهت پایش سوخت ناوگان حمل و نقل دولتی درون شهری و برون شهری در استان تهیه و نصب خواهد شد.

مهدی دوستی سه شنبه گذشته در نشست بررسی سوخت ناوگاه های حمل ونقلی استان که با حضور دادستان مرکز استان، معاون سیاسی و امنیتی استانداری و جمعی از مسوولان شهری و شرکت‌های دانش بنیان استان برگزار شد، بر ضرورت هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل تاکیدکرد و افزود: جرای پایلوت این طرح، فردا چهارشنبه در یکی از دستگاه‌های دولتی هرمزگان آغاز می شود.

طرح نظارت ملی بر بازار چهارشنبه گذشته همزمان با سراسر کشور در استان هرمزگان آغاز شد که در این طرح، با نصب برچسب بر روی در ورودی فروشگاه‌ها، مشخصات صاحب فروشگاه در بارکد (QR )ثبت می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی به تناژ ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران" هفته گذشته در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون سه فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی به تناژ ۱۹۳ هزار و ۵۰۰ تن شامل جو و ذرت وارد بندر شهید رجایی شده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به پروژه خط انتقال آب از تصفیه خانه سد سرنی به شهر میناب گفت: طرح تامین آب میناب از این تصفیه خانه نیمه تیرماه امسال به پایان می رسد.

عبدالحمید حمزه پور سه شنبه گذشته در بازدید از طرح های آبرسانی و تاسیسات آب و فاضلاب میناب که با حضور فرماندار ویژه این شهرستان صورت گرفت، افزود: بهره برداری از این طرح علاوه بر اینکه مردم میناب به خواسته دیرینه شان در استفاده از آب سطحی دست خواهند یافت، باعث پایداری آب این شهر نیز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: هفت میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای استانی برای فراهم کردن زیرساخت گردشگری به روستای بوچیر در شهرستان پارسیان (گاوبندی) اختصاص یافت.

سهراب بناوند روز یکشنبه گذشته در این خصوص به اعلام به رسانه اعلام کرد: این اعتبار برای فراهم کردن زیرساخت حضور گردشگران در روستای هدف گردشگری بوچیر با احداث چهار چشمه سرویس بهداشتی استفاده می شود.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: ذخیره سازی بچه ماهی در مزرعه پرورش ماهی در قفس های شرکت تعاونی ملاح ماهی بندر کلاهی سیریک آغاز شد.

عبدالرسول دریایی هفته گذشته در بازدید از مزرعه پورش ماهی در قفس های شرکت تعاونی ملاح ماهی بندر کلاهی سیریک با اشاره به اینکه ورود به حوزه آبزی پروری همواره توسط جامعه صیادی با موفقیت همراه بوده است،  افزود: خوشبختانه این شرکت با استفاده از دانش و تخصص کارشناسان بومی و با حمایت و پشتیبانی شیلات هرمزگان و میزان سرمایه گذاری افزون بر ۱۷۰ میلیارد ریال توانسته گام های خوبی در زمینه پرورش های ماهی در قفس های دریایی بردارد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق  هرمزگان گفت: با نصب سیستم مدیا بر روی هر چهار واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی ایسین حداقل ۶۰ مگاوات ظرفیت تولید برق آن افزایش پیدا کرده است

رضا مهرانی چهارشنبه شب گذشته در جریان بازدید از این نیروگاه سیکل ترکیبی افزود: طرح نصب سیستم مدیا بر روی واحدهای نیروگاهی ایسین با حمایت ها و پشتیبانی شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی کشور و تلاش مداوم و خستگی ناپذیر نیروهای متخصص و جهادی صنعت تولید برق استان هرمزگان مورد آزمایش موفقیت آمیز قرار گرفت.

قضایی، نظامی، انتظامی، دفاعی

رییس کل دادگستری هرمزگان از صدور کیفر خواست برای اعضای بزرگترین باند خانوادگی سوداگران مرگ در جنوب کشور با قاچاق بیش از ۲ هزار تن مواد مخدر خبر داد.

مجتبی قهرمانی روز شنبه گذشته با بیان اینکه پرونده قضایی اعضای این باند بیش از یکهزار و ۲۵۰ صفحه است به رسانه ها اعلام کرد: روند تحقیقات قضایی و رسیدگی به اتهام های اعضای بزرگترین باند خانوادگی قاچاق مواد مخدر در جنوب کشور منجر به صدور کیفرخواست شده است.

پنجشنبه گذشته همزمان با هفته قوه قضاییه کارگاه تولید مکانیزه پوشاک در بند نسوان زندان بندرعباس طی مراسمی با حضور رییس کل دادگستری استان هرمزگان افتتاح شد.

با افتتاح این کارگاه تولید مکانیزه پوشاک که با کمک خیران در بند نسوان زندان بندرعباس راه اندازی شده، برای ۴۰ نفر از زندانیان زن به صورت مستقیم و ۷۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

فرهنگی

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بر تصویب صحیفه سجادیه به عنوان متون اسلامی از سوی وزارت علوم تاکید کرد و گفت: مرکز تخصصی صحیفه سجادیه باید با برنامه‌ریزی احساس نیاز را در مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی بوجود بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز شنبه گذشته در دیدار با مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه قم اظهارداشت: کنگره بین‌المللی امام سجاد( ع) کار مناسبی بود که توانست تحرک اولیه را برای تبلیغ صحیفه سجادیه ایجاد کند و ما باید تلاش کنیم عطش به این اثر ارزشمند امام سجاد(ع) را در کشور ایجاد کنیم.

علمی و تحقیقاتی

نخستین جایزه علمی تحقیقاتی هرمزی دوشنبه گذشته طی مراسمی با حضور استاندار هرمزگان به علی عامری سیاهویی پژوهشگر برجسته هرمزگانی اعطا شد.

جایزه علمی تحقیقاتی "هرمزی" به ابتکار بنیاد علمی تحقیقاتی هرمزی و دانشگاه پیام نور هرمزگان بنیانگذاری شده و قرار است این جایزه مهم علمی سالانه به پژوهشگران برتر و تاثیر گذار استان و کشور اعطا شود.

بهداشت و درمان

هفته گذشته از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام شد که شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو و کووید ۱۹ در این استان افزایش داشته است.

در آخرین اظهار نظر مسوولان این دانشگاه در پایان هفته پیش اعلام شد که چهار مورد مشکوک به تب کریمه کنگو و سه مورد مثبت مبتلا به کووید ۱۹ نیز در بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: روند نرخ جمعیت در کشور و استان نگران کننده بوده و کاهش جمعیت تهدید امینتی و اجتماعی و حتی اقتصادی است.

احسان کامرانی روز چهارشنبه گذشته در همایش هرمزگان جوان اظهار داشت: جمعیت رکن اصلی توسعه بوده و بدون آن توسعه، رشد و پیشرفتی هم رخ نمی‌دهد.

حوادث

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۲ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۳۹ دقیقه و ۳۵ ثانیه بامداد چهارشنبه گذشته بندر مقام در استان هرمزگان را لرزاند که در نتیجه این زلزله شماری از خانه های روستایی دچار ترک خوردگی و آسیب شد.

بندر مقام از توابع بخش شیب‌کوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

ورزشی

هفته گذشته تیم صنایع پشتیبان هرمزگان در هفته نهم مرحله نهایی لیگ یک فوتسال کشور با نتیجه ۳ بر یک تیم ایرالکو اراک را شکست داد و راهی لیگ برتر شد.

صنایع هرمزگان با این پیروزی یک هفته زودتر به لیگ برتر سلام گفت و در نیمه نخست این تیم با گل های «محمد بنی اسدی » و «محمد حسین بازیار» با پیروزی به رختکن رفتند.

شنبه گذشته فستیوال زیر ۱۲ ساله های  مدارس فوتبال بندرعباس از سوی کمیته استعداد یابی و جوانان هیات فوتبال شهرستان در ورزشگاه خلیج فارس برگزار شد.‌

«ایلیا درینی» از جیرفت کرمان قهرمان دوازدهمین دوره مسابقه شطرنج ریتد استاندارد جام استان هرمزگان شناخته شد.

دوازدهمین دوره مسابقه شطرنج ریتد استاندارد جام هرمزگان هفته گذشته به میزبانی بندرعباس با شرکت ۹۶ بازیکن از استان های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، کرمان، فارس، هرمزگان و یزد در ۹ دور به روش سوئیسی به سرداوری فرزانه پیشدار داور فیده برگزار شد.

یکشنبه گذشته سومین دوره مسابقه‌های کورس سوارکاری هرمزگان با حضور ۱۸ سوارکار و در سه رده بومی زیر چهار سال و بالای چهار سال و فلات به میزبانی جناح بستک برگزار شد.

در این دوره از مسابقه ها در رده بومی زیرچهار سال «اسب طلای جنوب » از فرامرزان بستک به مالکیت داود خدنگ و سوارکار نورالدین استواری اولل، « اسب اژدر» به مالکیت عبدالله شب تاری و سوارکار فرشید شبتاری از میناب دوم و «اسب روسی» به مالکیت وسوار کار اسماعیل بادپراز لامرد فارس سوم شد.

چهارشنبه گذشته طرح استعدادیابی فوتبال دختران جوان و نوجوان استان هرمزگان با شرکت ۱۵۰ فوتبالیست و با حضور شادی مهینی سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران در ورزشگاه خلیج‌فارس بندرعباس برگزار شد.

برچسب‌ها مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان اخبارنامه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان مطبوعات و خبرگزاری های داخلی هرمزگان استاندار هرمزگان استان هرمزگان چهارشنبه گذشته شنبه گذشته صحیفه سجادیه معاون سیاسی هرمزگان گفت هفته گذشته خلیج فارس برگزار شد چهار سال سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

ایسنا/هرمزگان با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک توسط اعضاء هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین، آنان از بزرگترین نمایشگاه لاستیک و پلاستیک در این کشور بازدید کردند.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان به کشور چین امروز اعضای هیات از نمایشگاه مذکور در راستای ایجاد صنایع پایین دستی و پترو پالایشگاهی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار موضوع بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: در همین راستا دوتا از واحدهای صنعتی تولید کننده جهت طرح توسعه واحد تولیدی خود اقدام به عقد قرارداد کردند.

قاسمی اذعان کرد: بسته بندی های صیفی جات که گاها با ضایعات مواجه می شدند نیاز به اصلاح خط تولید داشتند که در این سفر واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با عقد قرارداد با طرف چینی، خط تولید طرح توسعه این واحد بسته شد.

وی افزود: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آبهای طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی شوند و می توانند این تولیدات در صادرات غیرنفتی و یا تکمیل زنجیره ها کمک رسان باشند، در ثبت سفارش و واردات آنها، حمایت کنیم.

خلیل قاسمی قاسمی گفت: واحد تولید کننده قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی جهت خرید سی دی های تولیدی PVC شد.

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک اظهار کرد: یکی از سیاستهایی که برای توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرکهای صنعتی و نواحی صنعتی که ۷ نواحی صنعتی در سال گذشته راه اندازی شد، حمایت از این واحدهای صنعتی مستقر در آنجاست.

وی افزود: تامین تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ و واردات تجهیزات و ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران در محیطهای نمایشگاهی بین المللی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد: سیاست گذاریهایی که برای رونق بخشی شهرکها و نواحی صنعتی داشته ایم، حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه تاثیر بزرگی داشته است.

وی در پایان گفت: در بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک، واحدهایی که در این بخش فعالیت داشتند با حضور در این نمایشگاه بخشی از مذاکرات خود را انجام دادند که با امضای قرارداد به شکل عملی در استان هرمزگان شاهد به بهره برداری این صنایع خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • بازدید وزیر کشور از غرفه هرمزگان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • رییس اورژانس کشور وارد یاسوج شد
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی