Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:35:13 GMT

کاهش خطر تنفس ریزگردها با کمک فیلتر تصفیه هوا

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۷۲۶۷

کاهش خطر تنفس ریزگردها با کمک فیلتر تصفیه هوا

ایسنا/اصفهان یک شرکت دانش‌بنیان در کاشان موفق به ساخت فیلتر تصفیه هوا با ۹۹ درصد بازدهی شد.

مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کاشان در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح این فیلتر ساخته شده، اظهار کرد: تفاوت فیلتر ساخته شده با نمونه‌های قبلی در غیرمصرفی بودن این کالا است. به این معنی که با پر شدن فیلتر، امکان شست‌وشوی آن فراهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این امکان، هزینه استفاده از این محصول تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد. ضمن اینکه قیمت تمام شده محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی بسیار کمتر است.

اکبر تکری افزود: معمولا دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار به گونه‌ای‌ هستند که با استفاده از فیلترهای جاذب مصرفی، عمل تصفیه را انجام می‌دهند. استفاده از این فیلترها صرفاً به‌عنوان روش اصلی فیلتراسیون به‌صورت طولانی مدت، هزینه‌­های سنگینی را به همراه دارد. همچنین در چنین فیلترهایی میکروارگانیزم­‌هایی هچون ویروس، باکتری، قارچ و آلرژن تخریب نخواهند شد.

وی با بیان اینکه وظیفه فیلتر پلاسما این است که گردوغبار و ریزگردها را از هوای محیط پاک و حذف کند، تصریح کرد: در نتیجه این فناوری، فشار کار از فیلترهای هپا و کربن که در دستگاه تصفیه هوا به کار برده شده را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد.

تکری، با اشاره به بالا بودن راندمان این محصول، خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصول بسیار پایین و تکنولوژی آن بسیار جدید است که البته در اروپا سال‌هاست برای تصفیه هوا به‌صورت الزامی استفاده می‌شود. فیلتر پلاسمایی به‌گونه‌ای است که اگر در یک دستگاه استفاده شده باشد، علاوه بر فرایند آنی تصفیه هوا، مزیت‌هایی از قبیل عمر طولانی‌تر، کیفیت کارایی بیشتر و همچنین مصرف انرژی کمتری را برخوردار است.

مدیر اجرایی شرکت پنتاپلاسما، تصریح کرد: دستگاه تصفیه هوای پنتاپلاسما به‌گونه‌ای ساخته شده است که از فیلتر مادام‌العمر پلاسما اکتیو استفاده می‌کند و به‌خاطر استفاده از تکنولوژی پلاسمای سرد فیلترها دارای عمر طولانی‌تری هستند و فقط سالی یکبار کافی است که یک سرویس‌کاری ساده روی آن انجام شود.

وی در توضیح روش کار دستگاه تصفیه هوای پنتا پلاسما گفت: به این صورت است که هوای آلوده را ابتدا از محیط پرانرژی پلاسمایی عبور داده که ذرات ریز مانند ریزگردها و گردوغبار در اولین مرحله حذف می‌شوند و در کنار این فرایند، تخریب و نابودی ویروس‌ها، آلاینده‌ها و میکروارگانیسم‌ها در این فیلترهای تک انجام می‌شود. تصفیه قطعی کامل ذرات بیولوژیک، بو و ذرات آلاینده توسط فیلترهای هپا و کربن صورت می­‌گیرد.

وی افزود: از آن جایی که هر فیلتر در این دستگاه وظیفه مشخصی دارد و برای کاری خاص در نظر گرفته شده است، در نتیجه بهره‌وری و اثرگذاری بیشتری از خود در فرایند تصفیه نشان می‌دهد.

تکری ادامه داد: دستگاه‌های فیلتر در تمام شرکت‌های دارای آلاینده خارجی و صنعتی و در بیمارستان‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مناطق شهری که حجم گرد و غبار بالا است، نیز کاربرد دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانش بنیان تصفیه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد

به گزارش قدس آنلاین، تویوتا موتور اعلام کرد که فروش و تولید جهانی این شرکت در سال منتهی به ۳۱ مارس با توجه به تقاضای قوی و نبود محدودیت‌های عرضه نیمه هادی به بالاترین حد خود رسیده است.

تویوتا برای سال منتهی به مارس اعلام کرد که فروش جهانی آن تنها با رشد ۷.۳ درصدی به ۱۰.۳۱ میلیون دستگاه در سال نسبت به سال گذشته رسیده است و برای اولین‌بار است که از مرز ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرده است، در حالی که تولید آن به ۹.۹۷ میلیون دستگاه رسیده است که ۹.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم، شاهد کاهش فروش و تولید خود در ماه مارس در میان رقابت شدید در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان بود.

طبق گزارش رویترز، فروش جهانی تویوتا در ماه مارس با ۲.۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۸۹۷ هزار و ۲۵۱ دستگاه رسید و تولید آن نیز با ۱۰.۳ درصد کاهش به ۸۰۷ هزار و ۲۶ دستگاه رسید. فروش جهانی باتری خودروهای الکتریکی در سال منتهی به مارس بیش از سه برابر افزایش یافت و به ۱۱۶ هزار و ۶۵۴ دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، تویوتا قصد دارد شروع تولید خودروهای برقی خود در ایالات‌متحده را از برنامه اولیه سال ۲۰۲۵ به بهار سال ۲۰۲۶ به عقب براند. طبق گزارشها، این خودروساز قصد دارد عمداً یک دوره  توقف در تجارت خود ایجاد کند تا از کیفیت و ایمنی اطمینان حاصل کند. مقامات تویوتا بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • موتور توربو بهتر است یا تنفس طبیعی؟
  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • علت تشنگی بعد از خواب چیست؟
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس