Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، امین اسدی افزود: بنابر آخرین آمار وزارت بهداشت ۳۰ نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شوند که ۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی با توجه به اهمیت پیشگیری و کاهش موارد ابتلا به شیوع تب کریمه کنگو و همکاری تمام دست اندرکاران، ستاد ملی تب کریمه کنگو به ریاست رئیس سازمان دامپزشکی تشکیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسدی اظهار کرد: دامداران نسبت به حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم پاشی و ضدعفونی کردن واحدها اقدام کنند، همچنین از له کردن کنه با دست و از کشتار دام در محل های غیرمجاز اجتناب کنند.

مشاور رئیس سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به آنکه ویروس در برابر حرارت حساس است؛ بنابراین به افراد توصیه می شود که از مصرف جگر خام و نیم پخته خودداری کنند.

همه ساله در فصل گرما با آغاز فعالیت کنه‌ها، تب کریمه کنگو شیوع پیدا می‌کند، اما طبق گفته رئیس سازمان دامپزشکی با رعایت نکات بهداشتی این بیماری به سهولت قابل پیشگیری است.

هشدار سازمان دامپزشکی درباره تب کریمه کنگو ؛ افزایش تعداد مبتلایان کد خبر 685764 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها گوشت دامپزشکی - فراورده‌های دامی تب کریمه کنگو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گوشت دامپزشکی فراورده های دامی تب کریمه کنگو سازمان دامپزشکی تب کریمه کنگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار سازمان ملل نسبت به خطر حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • بارش‌های سیل‌آسا در یزد/ آسمان یزد بارانی است + فیلم