Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین پاسداشت سال‌ها خدمت علمی و فرهنگی پروفسور یوسف ثبوتی فیزیکدان سرشناس ایرانی، چهره ماندگار کشور و موسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان و نیز تجلیل از مدال آوران المپیاد ریاضیات IMC با حضور محمدرضا رزاقی موسس اولین مدرسه نمونه ایران و امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شامگاه پنجشنبه در سالن همایش‌های مهرانه زنجان در ارتباطی صمیمی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پروفسور ثبوتی فیزیکدان سرشناس زنجانی در این مراسم،گفت: نتایج موثر و مثبت اعتماد و احترام از اجتماع کوچک خانواده تا اجتماع بزرگ جامعه بر کسی پوشیده نیست.

او می گوید: حتی در ورودی آن نیز روی یک تخته سنگ نوشته شده که می‌توانید از محل تحصیل فرزندان خود دیدن کنید.

پروفسور ثبوتی گفت: در طول ۲۰ سال پس از احداث این دانشگاه، بجز یک حلقه شلنگ و چند حلقه دریچه آهنی مجاری آب، از این دانشگاه دزدیده نشده است.

به گفته او نظافت این دانشگاه را هم افرادی که از آن عبور می‌کنند و یا برای گردش به آنجا می‌روند، انجام می‌دهند.

پرفسور ثبوتی گفت: این کار نتیجه اعتماد و احترام ۲۰ ساله در ارتباط دوسویه دانشگاه با مردم است؛ شک نکنیم که اگر احترام بگذاریم احترام می‌بینیم و این مسئله  فلسفه زندگی من بوده است.

او می گوید: نقد کردن و فقط  دیدن کاستی‌ها بدون نگاه به نقاط مثبت را یک نقص فرهنگی درازمدت در جامعه می باشد که نتیجه آن وجود بی اعتمادی بسیار وسیع نسبت به همدیگر در جامعه است.

این فیزیکدان سرشناش ایرانی، گفت: انتقاد از یکدیگر در ارتباط ها، از دغدغه‌های ذهنی من است و ارتباط‌های ما اعم از ارتباط‌های خانوادگی و اجتماعی و نیز مردم و مسئولین، همیشه با انتقاد از یکدیگر همراه است.

پروفسور ثبوتی می گوید:  انتقاد‌های ما در ارتباط هایمان همیشه از نوع انگشت گذاشتن روی کاستی‌ها است و  هرگز کار‌های خوبی که انجام می‌گیرد، ذهن ما را به خود مشغول نمی‌کند و فقط کاستی‌ها و نبود‌ها را می‌بینیم.

به گفته او  به کار بردن کلمه "متاسفانه" در صحبت‌ها اخم‌ها را به هم ریخته و چهره‌ها را غمگین می‌کند، این کلمه اخطاری به شنونده می‌دهد که حاکی از دادن یک خبر ناگوار است و آن‌ها هم باید منتظر شنیدن آن باشند.

ثبوتی  می گوید: اگر واژه متاسفانه را به کار نبرید شنوندگان شما برای شنیدن حرف هایتان بسیار مشتاق‌تر می‌شوند و حتی توجه بیشتری نیز به صحبت‌های شما می‌کنند.

فیزیکدان سرشناس ایرانی گفت: نقد خوب است، اما همیشه مطرح کردن نقاط ضعف به معنای نقد نیست، همانطور که باید خوبی‌ها و نکات مثبت را بازگو کرد، نکات منفی را هم می‌توان در قالب نقد مطرح کرد.

موسس مرکز تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان می گوید: اعتماد و احترام به یکدیگر ۲ مقوله مهم و تأثیر گذار در ارتباطات جوامع بشری است  و باید به یکدیگر اعتماد کرده و احترام بگذاریم تا نتایج مثبت آن را ببینیم.

شکل‌گیری علم باوری و آینده باوری در ذهن ما لازمه توسعه است

موسس اولین مدرسه نمونه ایران نیز در آیین پاسداشت پروفسور ثبوتی،گفت: بنای فعالیت در مدارس نمونه این است که استعداد، توانایی و قابلیت دانش آموزان در ظرف وجود خودشان نشان داده شود و گام اول در این راستا اعتماد کردن به فرزندان است و دوست داشتن و حمایت از آن‌ها عوامل مهم در دادن فرصت برای شکوفایی استعداد‌های آن هاست.

او می گوید: پدران و مادران باید بدانند که فرزندان به عنوان سرمایه‌هایی در اختیار آن‌ها هستند که اگر به این سرمایه‌های خدادادی، اعتماد نکنند، دوستشان نداشته باشند و حمایت نکنند فردا باید جوابگو باشند.

رزاقی گفت: زمانی که علم باوری و آینده باوری در ذهن تک‌تک ما شکل بگیرد در مسیر توسعه قرار می‌گیریم.

موسس اولین مدرسه نمونه ایران می گوید: دانش آموزان اگر نبینند و آنچه را که می‌بینند به ذهن نسپارند نمی‌تواند قابلیت‌های خود را بروز دهند، ما در مدارس رشد تلاش می‌کنیم که دانش آموزان با چشم باز، گوش شنوا و زبان گویا، آنچه را که می‌بینند و می‌شنوند به ذهن بسپارند.


در پایان این مراسم ضمن تجلیل از چند دهه تلاش‌های ماندگار پروفسور ثبوتی، فیزیکدان سرشناس زنجانی و چهره ماندگار ایرانی و تقدیر از مدال آوران المپیاد ریاضیات و نونهالان نخبه در حوزه مترجمی زبان‌های خارجی، از تمبر پاسداشت پروفسور ثبوتی، رونمایی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: المپیاد ریاضی فرهنگ و ارشاد اسلامی فیزیکدان سرشناس پروفسور ثبوتی ارتباط ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان با اشاره به ارائه خدمت گروه‌های جهادی بهداشتی درمانی در مناطق دوردست بارز وشوارز گفت: در این طرح پزشکان عمومی، متخصص، دندانپزشک حضور داشتند.
فریبرز جباری افزود: هزینه خدمات ارائه شده ۲۵۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • دهه سرآمدی آموزش فرصت مغتنمی برای ادای احترام به پیشگامان ساحت تولید و نشر معرفت و حکمت است
  • حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان + ویدئو | همه انفرادی در منزلشان برمی‌خیزند و فلسطین‌ها را تشویق می‌کنند
  • تشویق ایستاده فعالان فلسطینی جهانی به احترام مقاومت دانشجویان دانشگاه‌های کلمبیا، ییل و... (فیلم)
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی زنجان
  • رقابت ۱۵۷۰۰ داوطلب زنجانی در مرحله اول کنکور سراسری آغاز شد