Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مهدی حسینی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون یک  دستگاه توربین بادی در محل کوه اصفهان با توان تولید ۶۰۰ کیلو وات قرار داد و قابلیت نصب دستکم یک توربین دیگر در این مکان وجود دارد.

وی اضافه کرد: از لحاظ موقعیت و به ویژه وزش باد، کوه صفه مکان مناسبی برای تولید برق از انرژی بادی است و می‌توان انرژی تولیدی را برای مصارف مختلف از جمله شهری اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: این نهاد برای توسعه تولید برق از انرژی‌های تجدید پذیر بویژه خورشید و باد برنامه ریزی کرده است تا هرچه بیشتر به مباحث محیط زیستی اهمیت داده شود.

حسینی، مصرف برق سالانه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن را ۹۳ هزار مگاوات ساعت اعلام و خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ درصد از این رقم از انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌شود و بر طبق برنامه ریزی‌ها در یک افق پنج ساله ۲۵ درصد از برق مصرفی در امور شهری را از انرژی های پاک استحصال خواهیم کرد.

وی اظهارداشت: مدیریت شهری اصفهان اکنون از توان ۳۰ نیروگاه خورشیدی در مقیاس متوسط و کوچک بهره می‌برد و توسعه آن از جمله مباحث جدی و ضروری است.

کوه صُفه با ارتفاع ۲ هزار و ۲۵۷ متر در جنوب این کلانشهر یکی از تفرُجگاه‌های اصلی مردم اصفهان است.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون نفر جمعیت و ۱۵ منطقه شهرداری دارد.

برچسب‌ها انرژی برق شهرداری اصفهان صفحات خورشیدی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انرژی برق شهرداری اصفهان صفحات خورشیدی انرژی برق شهرداری اصفهان صفحات خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان

مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این سازمان به کمک مدیریت شهری در این دوره افتخارات زیادی برای شهر اصفهان به ارمغان آورد، به‌طوری که اولین شهری در آتش‌نشانی‌های کشور هستیم کا سال گذشته توانسیم ۱۵ دستاورد هوشمندسازی را بهره‌برداری کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابراهیم مطلبی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه چند تن از مدیران شهرداری اظهار کرد: خوشحال هستم که تمام عمر خدمتم را در سازمانی گذراندم که هر روز صبح دست به دعا برمی‌داشتیم تا بتوانیم برای نجات جان انسان‌ها از جان خود بگذریم.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی به کمک مدیریت شهری در این دوره افتخارات زیادی برای شهر اصفهان به ارمغان آورد، گفت: اولین شهری در آتش‌نشانی‌های کشور هستیم که سال گذشته توانستیم ۱۵ دستاورد هوشمندسازی را بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل سابق سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به دستاوردهایی از جمله اولین آزمایشگاه علت‌یابی حریق در غرب آسیا و اولین مرکز سگ‌های زنده‌یاب و مرده‌یاب در شهر اصفهان گفت: در دستیابی به این افتخارات من فقط وسیله بودم و تمام همکارانم همدل و همراه ما را یاری کردند،

مطلبی تاکید کرد: همگرایی از داخل ایستگاه آغاز شد، سند استراتژیک سازمان تدوین و بر اساس آن پیش رفتیم.

کد خبر 747945

دیگر خبرها

  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!