Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارتش چین امروز (شنبه) اعلام کرد: پرواز اخیر یک فروند هواپیمای آمریکایی بر فراز تنگه تایوان اوضاع منطقه را مختل کرد و صلح و ثبات را به مخاطره انداخت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شی یی، سخنگوی فرماندهی منطقه شرق ارتش آزادیبخش خلق چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش، نیرو‌های زمینی و هوایی را به منظور نظارت بر عملیات روز جمعه هواپیمای آمریکایی سازماندهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: چین با این اقدامات آمریکا به شدت مخالف است و نیرو‌های این کشور در آماده باش کامل قرار دارند.

وی فنگه، وزیر دفاع چین اواخر خرداد در اجلاس امنیتی آسیا موسوم به «شانگری‌لا دیالوگ» به همتای آمریکایی خود هشدار داد که صادرات تسلیحات آمریکا به تایوان مداخله آشکار در امور داخلی چین است و صلح در تنگه تایوان را تهدید می‌کند. این مقام چینی از واشنگتن درخواست کرد که فوراً فروش تسلیحات به تایوان را لغو کرده و روابط نظامی با آن را متوقف کند.

آمریکا با وجود فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، مهمترین حامی بین المللی تایوان و تامین کننده تسلیحات آن است. ارتش چین نیز اعلام کرده که اخیرا رزمایشی را در اطراف تایوان به عنوان هشدار جدی علیه تبانی تایوان و آمریکا انجام داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روابط چین و آمریکا نقض حریم هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم