Web Analytics Made Easy - Statcounter

بد رفتاری خانواده یک مقتول با دختران مرد اعدامی پای چوبه دار باعث شد دو خانواده دیگری که برای اجرای حکم قصاص آمده بودند با دیدن این صحنه از اجرای حکم قصاص منصرف شوند و قاتلان فرزندانشان را ببخشند.

به گزارش ایران، چندی قبل مرد جوانی که در سال ۹۶ یکی از دوستانش را با شلیک گلوله در بزرگراه آزادگان به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود برای اجرای حکم در زندان رجایی شهر پای چوبه‌دار رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند این مرد در تمام مراحل بازجویی و دادگاه مدعی بود وی قاتل نیست و مقتول با شلیک اسلحه خودش به قتل رسیده، اما قضات دادگاه با اجرای مراسم قسامه وی را به قصاص محکوم کردند و بالاخره زمان اجرای حکم وی فرا رسید. این در حالی بود که در آن سحرگاه دلهره‌آور قرار بود چند مرد اعدامی دیگر نیز به دار مجازات آویخته شوند.

طبق رسم معمول خانواده زندانیانی که قرار است اعدام شوند به زندان می‌روند تا آخرین تلاش‌های خود را به کار گیرند شاید بتوانند با کمک هیأت صلح و سازش و افرادی که برای این امر خیر پیشقدم می‌شوند رضایت خانواده مقتول را در لحظات آخر جلب و آن‌ها را از اجرای حکم منصرف کنند.

برخورد خشن خانواده مقتول

در حالی که مرد جوان در نزدیکی چوبه دار قرار گرفته بود تا حکمش اجرا شود، دو دختر ۸ و ۱۰ ساله وی که همراه خانواده به زندان آمده بودند تا شاید بتوانند دل خانواده مقتول را به رحم آورده و جان پدرشان را نجات دهند به سمت خانواده مقتول رفتند.

اما پدر و برادر مقتول، بی‌توجه به گریه‌ها و التماس‌های این دو کودک همچنان بر اجرای حکم قصاص اصرار داشتند و مدعی شدند کسی که مرتکب قتل شده باید به مجازات برسد. سپس با رفتاری خشن و توهین‌آمیز این دو کودک را از خود رانده و باعث شدند که حاضران در محل بشدت تحت تأثیر این رفتار نامناسب قرار گیرند.

در نهایت نیز حکم قصاص را اجرا کردند. اما همین بدرفتاری با دو کودک چنان تأثیری بر شاهدان ماجرا گذاشت که دو خانواده‌ای که قرار بود حکم قصاص قاتلان فرزندانشان را اجرا کنند، با دیدن صحنه مزبور از این کار صرف نظر کرده و بدین ترتیب با کمک اعضای واحد صلح یار دو مرد اعدامی را بخشیدند.

یکی از محکومانی که در آن صبح عجیب بخشیده شد، مرد جوانی بود که دوستش را به قتل رسانده و جسد او را در حالی که داخل صندوق عقب خودرو بود به آتش کشید.

هرچند راز این جنایت بلافاصله توسط پلیس برملا و مرد جوان بازداشت شد، اما وی مدعی شد به خاطر اینکه مقتول با دخترش بدرفتاری کرده بود او را کشته است. دومین مردی که از قصاص نجات یافت نیز مرد جوانی بود که دوست قدیمی‌اش را به خاطر اختلاف و یک لحظه عصبانیت کشته بود.

ارتکاب قتل از سوی برادر مقتول

در حالی که پرونده مرد تیرانداز در بزرگراه آزادگان با اعدام وی بسته شد، اما یکی از اعضای صلح و سازش که در پرونده مرد اعدامی تلاش زیادی برای جلب رضایت خانواده مقتول کرده بود، گفت: مدتی بعد از اینکه خانواده مقتول با دو دختر مرد زندانی بدرفتاری کرده و سپس حکم قصاص وی را اجرا کردند با خبر شدیم برادر مقتول در یکی از شهرستان‌ها در یک نزاع خودش نیز مرتکب قتل شده و اکنون به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد و در تلاش برای گرفتن رضایت از اولیای دم است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قتل خانوادگی خانواده مقتول مرد اعدامی اجرای حکم حکم قصاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تسریع در اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مدنظر رهبر معظم انقلاب را نیازمند همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی دانست.

سیدوحید حسینی امروز، ۱۲ اردیبهشت در چهل و یکمین نشست قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گفت: تسریع در اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیازمند همکاری و همراهی جدی دستگاه‌های اجرایی استان فارس است.

وی تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی مباحث جوانی جمعیت در میان کارکنان سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌ها استان آمادگی کامل دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: اجرای قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری به عنوان یکی از اقدامات ملی به شمار می‌رود که پشتوانه‌ای برای آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حسینی با اشاره به نزدیک شدن هفته ملی جمعیت از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، با مهم برشمردن این مناسبت، بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرگزاری‌های استان برای ترویج فرهنگ قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری تاکید کرد.

وی، قانون حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری را یکی از راهکارهای اثرگذار و ارزشمند در پیشبرد اهداف پیش بینی شده در این زمینه عنوان کرد و هفته جمعیت را فرصتی مناسب برای آگاهی بیشتر مردم جامعه از اهمیت تلاش برای قرار گرفتن در مسیر جوان بودن جمعیت دانست.

عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست با اشاره به دستورالعمل‌های هفته ملی جمعیت ۱۴۰۳، از آمادگی دانشگاه برای اجرای اقدامات هدفمند در سطح جامعه با همکاری و همراهی معاونت‌های دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • اجرای صد‌ها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • اجرای صدها برنامه طی دهه کرامت در استان تهران
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • هشدار به افراد مشهور و خانواده‌شان در زمان اجرای طرح حجاب | فیلم
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل