Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعلام قطعی برق در واحدهای بزرگ تولیدی، نگرانی‌های صاحبان صنایع را دوچندان کرده و این در حالی است که به اعتقاد مسئولان طوری برنامه‌ریزی شده که قطعی برق تاثیر منفی در تولید کارخانه‌های استان آذربایجان غربی ندارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، باز هم با فرارسیدن فصل گرما، مصرف برق در کشور در حال افزایش است و بنابراین دولت به تمام دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی دستور داده که موظف به کاهش 30 درصدی مصرف انرژی نسبت به سال گذشته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی دولت به ادارات هشدار داده که در صورت بی‌توجهی به مدیریت مصرف برق، شاهد قطعی خواهند شد هر چند که ساعات کار ادارات نیز تغییر یافته تا در مصرف برق صرفه‌جویی شود.

همچنین قطعی برق به غیر از نهادهای عمومی دولتی یا غیردولتی در صورت بی‌توجهی، مقرر شده که در بخش صنایع نیز سهمیه‌بندی شود و همین خود نگرانی‌هایی را از باب کاهش تولید در کشور ایجاد کرده است. بنابراین واحدهای تولیدی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از بابت قطعی برق، کمترین ضرر و زیان به تولید وارد شده و آسیب نبینند.

قطعی برق تاثیر چندانی بر روی تولید ندارد

در این ارتباط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به خبرنگار تسنیم گفت: برای تولید در بخش صنعت در دو ماه آینده با توجه به قطعی برق ممکن است مشکلاتی به وجود آید، اما طوری برنامه‌ریزی شده که آسیب به تولید به حداقل ممکن برسد.

عبدالحمید سرتیپی تصریح کرد: در این راستا زمان اوج تولید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که با همکاری وزارت نیرو، تنها در تعداد محدودی از کارخانه‌های آذربایجان‌غربی اعم از سیمان و فولاد که مصرف بالایی دارند، انعطاف‌ ایجاد شده تا در اوج مصرف، میزان برق مصرفی آن‌ها کاهش یابد و در زمانی غیر از اوج مصرف به تولید بپردازند.

وی گفت: همچنین برنامه‌ریزی شده که در تولید وقفه‌ای ایجاد نشود و خوشبختانه در وزارت صمت و وزارت نیرو و همچنین در استان، چندین جلسه برگزار شده و خروجی آن بدین گونه است که وقفه‌ای در تولید ایجاد نشود و بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی افزود: در مجموع قطعی برق در تولید، تاثیر چندانی نخواهد داشت چون با جلساتی که انجام شده، سعی شده که این موضوع مدیریت شود.

پیش‌بینی جبران قطعی برق در واحدهای تولیدی پرمصرف آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذریجان‌غربی هم در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، بیان کرد: با توجه به اینکه در کل کشور یک روز در هفته، تمام شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با قطعی برق رو به رو می‌شوند، بنابراین آن یک روز نمی‌تواند تاثیرگذاری چندانی بر روی تولید داشته باشد هر چند که از تمام واحدهای صنعتی خواسته شده که آن یک روز را نیز با روزی که تعطیل هستند عوض کنند.

حسن حاتمی اظهار داشت: برای مثال اگر قرار باشد روزهای دوشنبه، شاهد قطعی برق در یک واحد تولیدی باشیم، باید این واحد در روزهای تعطیل مانند جمعه فعالیت کنند تا صدمه‌ای به تولید وارد نشود، هر چند که این مسئله بر روی تولید بی‌تاثیر نیست و در کشورمان همه به تعطیلی جمعه‌ها عادت دارند.

وی گفت: پس با جایگزینی روزهای قطعی برق با روزهای تعطیل نمی‌توان شاهد صدمه به تولید شد هر چند برای واحدهای لبنیات و سردخانه‌ها و همچنین کارخانه فولاد و سیمان برقی پیش‌بینی شده که حداقل کوره‌های سیمان خاموش نشده و صدمه به صنعت و سیمان و سردخانه وارد نشود.

نگرانی از ثبت تقاضای 64 هزار مگاواتی مصرف برق در آغاز تیرماه/هفته گرم و پرمصرفی در راه است رزمایش مشترک صرفه‌جویی مصرف آب و برق با حضور فرمانده کل سپاه و وزیر نیرو آغاز شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در مجموع خوشبختانه جای نگرانی برای تولید با قطعی‌های برق وجود ندارد.

انتهای پیام/ن

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی برنامه ریزی شده آذربایجان غربی قطعی برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۷۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع فعال قشم به دلیل قطعی برق در تابستان سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشستی با اشاره به اهمیت حفظ پایداری برق و پیشگیری از قطعی آن در صنایع، اظهار داشت: متاسفانه در دو ماه از تابستان سال گذشته ما شاهد قطعی برق بین 2 تا سه روز در هفته در شهرک‌های صنعتی قشم بودیم که در نتیجه این مسئله صنایع فعال بیش از 40 میلیارد ریال ضرر کردند.

وی میزان تولید برق در قشم را حدود 700 مگاوات اعلام کرد و افزود: با توجه به این میزان تولید برق، قشم از مهمترین قطب‌های تولید انرژی برق در کشور است و ما خواهان آن هستیم که در این شرایط برق صنایع قشم پایدار باشد و متحمل کمترین خسارت به دلیل خاموشی‌های ناشی از برق شوند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی برق قشم، گفت: در سال‌های ابتدایی فعالیت منطقه آزاد قشم میزان برق مورد نیاز حدود 240 مگاوات بود که از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد.

صابری ادامه داد: در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود 700 مگاوات تبدیل شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 700 مگاوات برق تولیدی قشم، 300 مگاوات آن در کل جزیره استفاده می‌شود و همزمان 240 مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل می‌شود و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به پاسخ منفی وزارت نیرو در خصوص استفاده از برق ذخیره و محبوس شده در قشم در جهت کمک به تقویت برق صنایع قشم، گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود و پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

صابری خواستار حمایت ویژه مسوولان وزارت نیرو از صنایع فعال در قشم با جذف عملیات دیسپاچینگ در جزیره شد و گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • بررسی آخرین وضعیت سیب ذخیره شده در سرد خانه های آذربایجان غربی