Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس اعلام منابع آگاه وزیر خزانه داری آمریکا ماه آینده میلادی قرار است با هدف انجام مذاکراتی در خصوص افزایش تورم، تحریم‌ها علیه روسیه و تحریم‌های احتمالی بیشتر علیه کره شمالی در ارتباط با برنامه هسته‌ای این کشور به کره جنوبی سفر کند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، این منابع گفتند، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در چارچوب سفر به آسیا برای شرکت در نشست مقامات اقتصادی و دارایی اقتصادهای بزرگ عضو گروه 20 با مقامات ارشد کره جنوبی دیدار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد.

جزئیات این سفر هنوز نهایی نشده است اما جنت یلن ممکن است با پارک جین، وزیر امور خارجه کره جنوبی و چو کیونگ هو، وزیر دارایی این کشور گفتگوهایی در مورد کره شمالی همچنان که مقامات اطلاعاتی هر دو سوی اقیانوس آرام نگران تدارک پیونگ یانگ برای اجرای اولین آزمایش هسته‌ای خود بعد از پنج سال هستند، داشته باشد.

رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور تقویت توانایی‌های دفاعی این کشور را در پایان نشستی با مقامات ارشد نظامی صادر کرد که گمانه زنی‌هایی را در کره جنوبی مبنی بر اینکه پیونگ یانگ احتمالاً به دنبال افزودن سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی به زرادخانه خود است، در پی داشت.

چند روز پیش، پارک جین پس از دیدار با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این دو کشور متحد "لازم است برای صدور یک قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با تحریکات کره شمالی فشار بیاورند" و پیونگ یانگ در صورت دست زدن به آزمایشش "با یک پاسخ متحد و قاطعانه از سوی ائتلاف و جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد".

انزوای کره شمالی از سیستم مالی جهانی نیز این کشور را در قبال تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و دیگر کشورها علیه آن انعطاف پذیرتر کرده است.

یکی از منابع گفت، یلن در طول سفر خود به سئول همچنین قصد دارد درباره اثربخشی تحریم‌های گسترده اعمال شده علیه روسیه به دلیل جنگ این کشور در اوکراین گفتگو کند.

همچنین محوریت پیدا کردن مسائل اقتصادی در این مذاکرات در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن و سئول هر دو برای کاهش نرخ تورم که خشم مصرف کنندگان را برانگیخته است، تلاش می‌کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: وزارت خزانه داری آمریکا ، جنت یلن ، سئول ، کره‌شمالی ، پیونگ‌یانگ ، آنتونی بلینکن ، کره جنوبی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت خزانه داری آمریکا جنت یلن سئول کره شمالی پیونگ یانگ آنتونی بلینکن کره جنوبی خزانه داری آمریکا پیونگ یانگ کره شمالی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما با حضور معاون وزیر بهداشت ، بخش ویژه بیمارستان امام خمینی شیروان و مرکز درمانی، خوابگاه دانشجویی و مرکز آموزشی ودرمانی بیمارستان خاتم الانبیای این شهرستان با ۴۵۰۰ متر مربع مساحت است.

در بجنورد، طرح‌های ام آر آی، دستگاه سی تی اسکن و آنژیوگرافی بیمارستان امام حسن، بیمارستان مادر و کودک، چهار همراه سرای بیمارستان امام علی و همچنین رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام علی افتتاح شد.

برخی از این طرح ها با مشارکت خیران تکمیل شده است .

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

تحویل ۹۰۰۰ تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال

معاون درمان وزیر بهداشت در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه یکی از اهداف وزارت بهداشت این است که بیماران در استان‌های خود درمان شوند و کمتر به استان‌های اطراف مراجعه کنند، گفت: تحویل تخت‌های بیمارستانی تازه تاسیس یکی از اقداماتی است که در این راستا در حال انجام است.

به گفته دکتر سعید کریمی بنای این وزارت خانه بر این است تا ۲۵ هزار تخت بیمارستانی بسازد که تاکنون ۱۶هزار تخت بیمارستانی طی دو سال گذشته تحویل داده شده و ۹۰۰۰ تخت نیز تا شهریورماه امسال تحویل می شود.

وی افزود: برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم‌ روزانه مبلغ یک و نیم میلیون تومان هزینه می شود. 

معاون وزیر بهداشت این را هم گفت در حال حاضر علاوه بر اینکه پزشک از بدنه دولتی خارج نشده بلکه ۱۸۰۰ پزشک متخصص نیز به بدنه دانشگاه های علوم پزشکی افزوده شده است.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست