Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، علیرضا جمالزاده سرپرست دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای نخستین بار در دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار می‌شود، گفت: دوره کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت فروشگاه های زنجیرهای با درخواست و مشارکت شرکت گلستان با هدف ارتقا دانش و تربیت سرپرستان و مدیران دلسوز، دانش محور، توانمند و دارای مهارت مدیریتی لازم در ذیل گروه مدیریت وخدمات اجتماعی برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱ تدوین، تصویب و مقرر شد تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمالزاده در ادامه اظهار داشت: صنعت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشورهای پیشرفته دنیا سهم زیادی در بازار خرده فروشی را کسب نموده است و این روند در کشورهای در حال توسعه نیز به شدت رو به گسترش می باشد، بنابراین اشتغال در این صنعت نیز به سرعت رو به گسترش می‌باشد لذا نیاز به مدیرانی که با استفاده از مهارت ها و دانش لازم بتوانند مدیریت شعب و مناطق مختلف را بر عهده گیرند ضروری خواهد بود. وی تصریح کرد: با توجه به تغییر صنعت فروشگاه‌داری و رشد سریع در آن، تعداد و تنوع اشتغال در این صنعت به شدت احساس می شود ، از سوی دیگر رشد تنوع محصولات و فروشگاه‌های مختلف نیز محیط بسیار رقابتی را در کشورمان در این زمینه ایجاد کرده است.
سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه گفت: دانش آموختگان این رشته با توجه به قابلیت ها و توانمندی‌هایی مانند اداره منابع انسانی فروشگاه، بهینه سازی موجودی در سطح انبار و فروشگاه ، هدایت فروش حضوری و غیر حضوری، نظارت بر اجرای چیدمان، ارتباط با مشتری، مکان یابی جهت احداث فروشگاه، عقد و اداره قراردادها و پیمان‌های فروشگاهی ، بررسی و ارزیابی رقبا و آخرین روندهای بازار، بهینه سازی موجودی در سطح انبار و فروشگاه و... می توانند مشاغلی همچون کارشناس و مدیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای را احراز کنند.

جمالزاده افزود: دانشجویان این رشته دروسی مانند اقتصاد بازار ، مدیریت فروشگاهی ، مدیریت بازاریابی ، محصول شناسی ، مدریت زنجیره تامین ، استانداردهای فروشگاهی ، قراردادهای فروشگاهی، بهره‌وری منابع فروشگاهی ،مدیریت سرمایه انسانی فروشگاه، ارزیابی انطباق چیدمان ، مدیریت اعطای حق امتیاز (فرانچایزینگ) را آموزش می‌بینند.
سرپرست دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خاتمه گفت : آموزش در محیط کار این دوره نیز شامل ۵۱۲ ساعت آموزش عملی در دفاتر انبارها و فروشگاه ها و شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای
به همراه مدرسان و خبرگان با تجربه در این حوزه شغلی در قالب دروس کاربینی و کارورزی ۱ و ۲ خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مدیریت فروشگاه های زنجیره ای دانشگاه جامع علمی کاربردی فروشگاه های زنجیره ای مدیریت فروشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی، روز‌های ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. در این مسابقات ۱۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ دسته از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان و مین‌یاب شرکت دارند.

مراسم اختتامیه مسابقات نیز ۲۰ اردیبهشت، در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است دانش‌آموزان سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات، مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و کمیته ارزیابی حداکثر تا پایان تیر ماه اعضای اصلی تیم جهانی را انتخاب خواهند کرد.

لازم به ذکر است پیش از این تیم جهانی روباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی و مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده بود.

سال گذشته نیز نوجوانان نخبه کشور در مالزی قهرمان آسیا شدند.

دیگر خبرها

  • برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری علمی پژوهشی مفتاح کاپ در دانشگاه فردوسی مشهد
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد