Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروهی از محققان با همکاری یک پژوهشگر ایرانی روشی برای درمان سریع زخم های مزمن ابداع کرده اند که شامل یک چاپگر دستی و نوعی هیدروژل حاوی فاکتور رشد اندوتلیال است.

 در سراسر جهان میلیون‌ها نفر دچار زخم‌های حاد و مزمن می‌شوند که بار مالی زیادی برای بیمارستان‌ها و بیماران همراه دارد.

با وجود استفاده از استراتژی‌های فعلی مدیریت زخم، فرایند فیزیولوژیکی درمان در بسیاری موارد مختل می‌شود و در نتیجه این امر درمان زخم لطمه می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین به روش‌های درمانی کارآمدتر و آسان‌تری نیاز است. درهمین راستا گروهی از محققان دانشکده پزشکی هاروارد و دانشکده مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه نبراسکا با همکاری محمد مهدی سمندری از دانشگاه فارمینگتون در آمریکا، مزایای داربست‌های چسبنده با فاکتور رشد را برای درمان زخم‌های تمام ضخامت در مدل خوک را بررسی کردند.

محققان از یک پرینتر دستی برای چاپ دقیق ریز هیدروژل ژلاتین متاکریلویل (GelMA) روی زخم استفاده کردند. این ریزهیدروژل حاوی فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) است.

ابداع روشی جدید برای درمان سریع زخم های حاد با کمک محقق ایرانی

نتایج آزمایشگاهی نشان داد اتصال عرضی GelMA در محل، نوعی چسبندگی داربست قوی ایجاد می‌کند و چاپ روی سطوح منحنی بافت‌های خیس بدون نیاز به بخیه را ممکن می‌کند.

همچنین تحقیق نشان داد این داربست به طور مداوم فاکتور رشد اندوتلیال عروقی را آزاد می‌کند و در نتیجه انتقال یا مهاجرت سلول‌های اندوتلیال را در شرایط آزمایشگاهی افزایش می‌دهد.

تحلیل‌های بافت‌شناسی حاکی از آن است که استفاده از داربست‌های GelMA که به بستر زخم چسبیده‌اند به طور قابل‌توجهی کیفیت درمان زخم‌های بافت خوک را بهبود می‌بخشد.

استراتژی چاپ مذکور را می‌توان به راحتی و در هر مکانی مانند اتاق عمل برای درمان زخم به کار برد. این روش نیازی به چاپگرهای زیستی یا روش‌های تصویربرداری گرانقیمت ندارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: برای درمان فاکتور رشد درمان زخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص اصلاح روشنایی معابر گفت: برای اصلاح روشنایی معابر، فعالیت‌های خوبی در دو استان کردستان و یزد آغاز شده است که ان‌شاءالله به زودی به نتیجه برسد.

سخنگوی برق ادامه داد: هم‌زمان از ۷ سرمایه گذار در ۷ استان دیگر درخواست سرمایه گذاری آماده کردیم و بخشی از تهران نیز در طرح‌های اصلاح روشنایی معابر قرار دارند.

او در خصوص میزان صرفه جویی برقی که از این محل محقق خواهد شد، گفت: در هر کدام از این استان‌ها مشخص است که چه میزان صرفه جویی با این اقدام محقق می‌شود، اما در مجموع و در تمامی استان‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات کاهش مصرف را از این محل خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اختراع ایرانی برای پایش فساد میگو با فناوری نانو
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری
  • ابداع صفحات خورشیدی خم شونده و قابل شستشو 
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان