Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی یا هر شخصی که قادر به ارائه خدمات، ثبت نام و اعزام زائر است می‌توانند با مراجعه به دفاتر حج و زیارت برای اخذ مجوز اعزام زائر به عتبات عالیات اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام صحبت‌الله رحمانی افزود: اشخاص حقیقی و حقوقی که در گذشته به صورت غیر مجاز و بدون اخذ مجوز‌های لازم مبادرت به اعزام زائر و در اصطلاح آزاد بری می‌کردند یا هر شخصی که قادر به ارائه خدمات، ثبت نام و اعزام زائر است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر حج و زیارت استان‌ها، برابر مصوبه هیات وزیران، مجوز زیارتی دریافت کنند و به تبع آن نسبت به ظرفیت سازی خدمات و سازماندهی، ثبت نام و اعزام زائران اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اعلام کرد: دو هزار و 500 دفتر زیارتی دارای مجوز در نقاط مختلف کشور آماده نام نویسی از متقاضیان سفر زمینی به عتبات عالیات در عراق هستند.
­معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، متقاضیان تنها در قالب کاروان‌های زمینی عتبات عالیات می‌توانند از 2 مرز زمینی مهران و شلمچه راهی عراق شوند.
حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه طبق قوانین بالادستی، سیاست‌گذاری و برنامه ریزی کلان اعزام زائر به عتبات مقدسه عراق و سوریه به عهده سازمان حج و زیارت گذاشته شده است، تصریح کرد: این سازمان برنامه ریزی‌های لازم برای اعزام زمینی زائران به عتبات عالیات را از مرز‌های مهران و شلمچه انجام داده است.
وی با تاکید بر حفظ عزت و کرامت زائران، امنیت، پوشش بیمه‌ای و خدمات بهداشتی و پزشکی را از مهم‌ترین موضوعات مورد توجه و تاکید سازمان حج دانست.
­معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: دفاتر زیارتی موجود در سطح کشور، پرسنل و کارگزاران مجرب و آموزش دیده دارند و برای ارائه خدمات آسان و سریع به زائران ظرفیت و توانمندی دارند و آماده پاسخگویی و هماهنگی امور زائران هستند.
حجت الاسلام رحمانی افزود: ارتقای سطح خدمات به زائران در حالی است که در گذشته صرفاً یک شرکت مجری وجود داشت، بنابراین سازمان حج و زیارت در راستای اصل 44 قانون اساسی، منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور، تصمیم گرفت همه دفاتر زیارتی به عنوان بخش خصوصی این عرصه با افزایش سطح خدمات و ایجاد فضای رقابتی سالم در اعزام زائران مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: در این ارتباط می‌بایست استاندارد‌های تعریف شده برای حفظ عزت و کرامت، امنیت و سلامت زائران رعایت شود و مدیران، روحانیان و مداحان آموزش دیده سازمان حج و بعثه مقام‌معظم رهبری را در کاروان‌ها به کار بگیرند و همچنین افراد مورد نظر خود را برای اخذ صلاحیت‌های لازم معرفی کنند.
معاون سازمان حج گفت: بدیهی است اعزام زائران به صورت کاروانی و با اعلامیه‌های مورد تایید سازمان حج و زیارت که مورد تایید مبادی ذیربط کشور است، صرفا برای حفظ منافع زائران انجام می‌شود تا با نظارت و کنترل‌های لازم از حقوق زائران صیانت شود. در گذشته شاهد بوده ایم برخی زائران که با گروه‌های غیرمجاز (آزادبرها) اعزام شده اند، به رغم پرداخت هزینه سفر، در کشور عراق رها شده اند و یا اینکه بیمه نداشته اند و خسارات جبران ناپذیری بر آنان وارد شده است.
حجت الاسلام رحمانی اضافه کرد: هم اکنون گروه‌های مورد استقبال عموم، توسط شرکت‌های زیارتی ایجاد شده و در سامانه جامع عتبات به آدرس atabatorg.haj.ir در دسترس متقاضیان برای ثبت نام قرار دارند. به هر حال کسانی که تقاضای گروه ویژه با خدمات خاص داشته باشند می‌توانند از دفاتر زیارتی مجری و یا حج و زیارت استان‌ها درخواست کنند تا برای ایجاد بسته زیارتی مورد نظر آنان اقدام شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حج و زیارت سازمان حج و زیارت عتبات عالیات حجت الاسلام اعزام زائر ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان عباس حسینی رییس سازمان حج و زیارت کشور امروز در همایش زائران گلستانی حج تمتع در مصلای اهل سنت گنبدکاووس گفت: این تعداد زائر در قالب ۶۲۲ کاروان و ۱۲۱ ایستگاه پروازی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور میزبان، زیر ساخت‌های حمل و نقل و جابجایی حجاج را فراهم کرده است افزود: همچنین برای رفاه حال حجاج آشپز‌های ایرانی با مواد اولیه‌ی با کیفیت آماده خدمت رسانی به حجاج هستند.

علی میرقاسم پور مدیر حج و زیارت استان گلستان هم در حاشیه این همایش گفت: امسال ۵ هزار زائر گلستانی در قالب ۳۹ کاروان از فرودگاه گرگان به فرودگاه جده اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه با موافقت سازمان حج و زیارت سهمیه‌ی استان ۷۵ درصد افزایش یافته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • زائران آماده اعزام به سرزمین وحی / اعزام زائران خراسان شمالی اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • سازمان حج و زیارت: استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ١۴٠٢
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زایران حج تمتع ۱۴۰۲
  • زائران حج تمتع ۸.۵ میلیون تومان پس‌ می‌گیرند
  • استرداد ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲