Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمی‌امین گفت: در ۳ ماهه اول امسال ۲۴۶ هزار خودرو تحویل داده شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پیش خطبه های نماز جمعه تهران گفت: خودروهای کف پارکینگ در پایان خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد کاهش داشته است.

این آمارها در حالی مطرح شده که برخی رسانه‌ها تا هفته‌های گذشته از اینکه وزارت صمت آمار مربوط به تولید و کیفیت خودروهای داخلی را منتشر نکرده، انتقاد کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آماری که فروردین ماه خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر کرده، آمار پارسال تولید خودرو با افت ۲.۹ درصدی نسبت به سال ۹۹ همراه بوده و به ۹۹۱ هزار و ۶۹۸ دستگاه خودرو رسید.

همچنین تولید خودروهای سواری هم کاهش ۳.۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۹ داشته است.

وزیر صمت پایان خرداد امسال درباره برنامه دو ساله حل مشکلات صنعت خودرو گفت که این وزارتخانه امسال به دنبال اصلاح ساختار صنعت خودرو و ایجاد ثبات در تولید است.

آقای فاطمی‌امین با این حال اضافه کرده کشور به ثبات در تولید خودرو رسیده و از تداوم این روند ابراز امیدواری کرده است.

او گفت که «از نیمه دوم امسال بیشترین تمرکز بر روی کیفیت خودرو خواهد بود و اکنون کیفیت در حال بهبود است، اما آمار ملموس نیست؛ یعنی بر اساس حرکت و گزارش‌های رسمی که متعلق به وزارت صمت است، اعلام‌نشده و از سوی بخش خصوصی بوده است.»

در حالیکه نارضایتی‌هایی از کیفیت خودروهای تولیدی در ایران وجود دارد، برخی نمایندگان مجلس در هفته گذشته طرح استیضاح وزیر صمت را آغاز کردند؛ هیئت رئیسه مجلس هم اعلام کرده این درخواست به جریان افتادن استیضاح اعلام وصول شده است.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کرده یکشنبه هفته آینده طرح استیضاح در این کمیسیون بررسی می‌شود که در صورت تصویب، آقای فاطمی‌امین در نشست علنی استیضاح خواهد شد.

علت اصلی این اقدام، بازار و کیفیت خودرو اعلام شده؛ آقای میرسلیم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در روزهای گذشته گفته که «اگر وزیر مایل نباشد سیاست‌های کلی‌ نظام اجرایی شود، او را استیضاح می کند.»

او در گفت‌وگو با سایت دیده بان ایران ادعا کرد که «۱۰ خانواده در ایران واردکنندگان اصلی خودرو هستند. سه چهار تا دیگر هم داریم؛ اینها وابسته‌اند به همین خودروسازان که اینها کار واردات خودرو را انجام می‌دهند.»

آقای فاطمی‌امین وزیر صمت همچنین در پیش خطبه های نماز جمعه تهران گفت که کشور در حوزه شناسایی ذخایر معدنی عقب مانده و از مهر ماه پارسال این ذخایر را شناسایی شده است.

بر اساس آماری که او اعلام کرده، پارسال ۵۰۰ میلیون تن مواد معدنی برداشت شده اما تنها کمتر از یک درصد را خام صادر شده؛ به علاوه ایران در بهار ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد رشد صادرات داشته است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کیفیت خودرو فاطمی امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سردار رادان درباره توقیف خودرو بی‌حجاب‌ها

بازدید 6 در روزهای اخیر برخی کاربران که خودروهایشان به دلیل کشف حجاب سرنشین‌ها توقیف شده، در فضای مجازی از اصرار بر انتقال خودروهایشان به پارکینگ به خودروبر یا کشنده گفتند و برخی نیز گفتند وقتی خودشان بدون یدکش خودرو را به پارکینگ برده‌اند، پارکینگ گفته که ظرفیت ندارد و خودرو را نپذیرفته است؛ اتفاقی که حالا سردار رادان به آن واکنش نشان داده و به رؤسای پلیس هشدار داده است: «مراقب باشید به بهانه توقیف خودروها به‌دلیل بی‌حجابی، مراکزی برای اقدام‌های غیر قانونی ایجاد نشود.» هشدار فرمانده انتظامی کشور را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • خودروهای غرق شده در پارکینگ کارخانه خودروسازی در بم | ویدئو
  • (ویدیو) آب‌گرفتگی پارکینگ و کارخانه مدیران خودرو در بم
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • هشدار سردار رادان درباره توقیف خودرو بی‌حجاب‌ها
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد