Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل نمایشگاه شهرآفتاب با انتقاد از عملکرد وزارت صمت در خصوص سیاستگذاری نمایشگاهی کشور گفت: وزارت صمت در خصوص سایتهای نمایشگاهی کشور نگاه مساوی ندارد و تنها به یک سایت توجه می کند.

به گزارش ایسنا، عباس تقدسی نژاد با تاکید بر این موضوع که شهرآفتاب ظرفیت تبدیل بزرگترین سایت نمایشگاهی کشور را دارد به خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی شهرآفتاب این است که محدودیت توسعه ندارد اما سایت های دیگر مثل سایت نمایشگاهی تهران این موقعیت را ندارند، ما در این سایت ۴۱۴ هکتار فضا در اختیار داریم که فقط یک سوم آن آماده شده و در این سالها استفاده کامل حتی از آن یک سوم هم به عمل نیامده است، مخصوصاً در این دو سال گذشته که کرونا مزید بر علت شده بود، البته یک سری اشکالات زیرساختی در مجموعه داشتیم مثل تاسیسات و دسترسی و غیره که در این مدت کوتاه با تلاش فراوان در مدت ۴ ماه برطرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: باید رویکرد ما به بحث برگزاری نمایشگاه تغییر کند اگر تغییری اتفاق نیفتد ما دچار ضعف در صنعت نمایشگاهی خواهیم بود. مثل حضور در نمایشگاه اکسپو دبی که واقعاً ضعیف ترین حضور ایران در این رویداد جهانی بود البته بهترین منطقه مکانی برای ساخت پاویون ایران در نظر گرفته شده بود، ولی استفاده مناسب از این موقعیت نشد. این موضوع در صنعت نمایشگاهی کشور نیز وجود دارد و متاسفانه متولی که برای این امر تصمیمات مناسب بگیرد وجود ندارد.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه اشکال جدی این است که وزارت صمت برای مدیرعامل نمایشگاه حکم صادر می‌کند، گفت: از دید وزارت صمت و سازمان توسعه تنها یک سایت نمایشگاهی در کشور وجود دارد و آن سایت واقع در خیابان سئول است، اما در واقع نباید اینگونه باشد و همه کشور و همه سایت های نمایشگاهی باید به یک شکل و با یک نگاه مساوی دیده شوند. همه سایت های نمایشگاهی از این موضوعات گلایه دارند، حتی چند ماه باید تلاش کنند تا مجوز برای برگزاری یک نمایشگاه صادر شود. بخصوص برای نمایشگاه هایی که درآمد ارزی دارند، به راحتی برای آن مجوز نمی‌دهند ولی برای نمایشگاه تهران به راحتی مجوز صادر می شود چون قدرت تصمیم‌گیری دارند و فکر می‌کنند همه بحث نمایشگاهی فقط آنجا است.

وی ادامه داد: ما ۳۳ سایت نمایشگاه در کشور داریم که وزارت صمت باید برای همه آنها به تناسب خود آنها سیاستگذاری کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: در دوره اخیر ریاست جمهورری ادعای دو برابر شدن صادرات از ۳۵ میلیارد دلار به ۷۰ میلیارد دلار را داریم که شعار دولت ظرف ۴ سال می باشد. نمایشگاه ها بستر مهم برای این امر است که تولید را ارائه و ظرفیت سازی ایجاد کنند. کدام سایت نمایشگاهی مناسب تر از شهر آفتاب وجود دارد که بحث نزدیکی به فرودگاه امام خمینی و حمل و نقل ریلی و دسترسی های مناسب برای توسعه صادرات داشته باشد؟.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه این مساله درکنار سایرموارد مزیتهای نمایشگاه شهرآفتاب را صد چندان می کند، بیان کرد: سالن‌های یکپارچه و بدون ستون شرایطی عالی برای غرفه آرایی و ورود تجهیزات فراهم کرده است که این شرایط در خیلی از سایتها مقدور نیست.

وی افزود: ما مترو اختصاصی داریم که بزرگترین سازه مترو در کشور است که ۱۰ هزار نفر همزمان می توانند تردد کنند.دسترسی های مناسب هم سبب شده تا ترافیک داشته باشیم و پارکینگ‌های شهرآفتاب ظرفیت و گنجایش ۲۰ هزار خودرو را دارد.

بنا براعلام روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب، وی در پایان گفت: این موضوعاتی است که باید بیان شود و آنچه که واقعیت های این صنعت است گفته و ان‌شاءالله تغییر در رویکردها و سیاست گذاری و تصمیمات مدیران ارشد این حوزه ایجاد شود و شاهد رشد این صنعت در کشور باشیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایشگاه شهرآفتاب شهرداري تهران وزارت صمت سایت نمایشگاهی نمایشگاهی کشور سایت نمایشگاه وزارت صمت شهر آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد خلج، مدیر کمیته اداری و مالی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، اقدام به توزیع یارانه اعتباری خرید سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور می‌کند. 

وی با اشاره به سقف یارانه اعتباری خرید کتاب ویژه دانشجویان، طلاب و اعضای هیأت علمی گفت: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب۷۰۰هزار تومان است که از این مقدار۴۲۰هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۲۸۰هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی ۸۰۰هزار تومان است که از این مقدار معادل ۴۰۰هزار تومان سهم عضو هیأت علمی و ۴۰۰هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

مدیر کمیته اداری و مالی ادامه داد: یارانه اعتباری خرید کتاب (بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قابل استفاده است و به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند. برای دریافت این یارانه در هنگام درخواست نیازی به واریز وجه نیست و یارانه اختصاصی در زمان خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

محمد خلج در پایان گفت: اعضای هیأت علمی، دانشجویان و طلاب سراسر کشور در صورتی که اطلاعاتشان از سوی مراکز ذیربط (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور و ...) به ستاد نمایشگاه ارسال شده باشد، می‌توانند ۳ روز قبل از آغاز سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (از ۱۶اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به نشانی اینترنتی ketab.ir مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام ـ ورود به سامانه نمایشگاه مجازی کتاب در قسمت پروفایل، درخواست خود را برای دریافت یارانه اعتباری ثبت کنند.

سی و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • انتقاد یک رواشناس اجتماعی بیان کرد؛ رواج قلیان در ایران نتیجه کم کاری وزارت بهداشت
  • افزایش فضای نمایشگاهی و تعداد ناشران در نمایشگاه کتاب
  • انتقاد امام جمعه اردبیل از وزارت نیرو در مدیریت سدها
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • انتقاد امام جمعه همدان از توجه به ارزش‌های مادی در مدارس
  • نمایشگاه بزرگ قرآنی کابل و حمایت از غزه
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • میزان بن کتاب دانشجویان اعلام شد
  • سقف یارانه کتاب، امسال ۸۰۰ هزار تومان است