Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت صنعاء اعلام کرد که دولت صنعاء با بازگشایی فوری دو مسیر در تعز موافقت کرد.

به گزارش ایران اکونومیست، عبد الملک العجری، عضو هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله یمن به شبکه خبری المسیره گفت: کمیته نظامی پاسخی به پیشنهاد سازمان ملل داد که در آن با بازگشایی فوری دو مسیر در تعز موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العجری در ادامه اظهار کرد: دیگر مسیرهای پیشنهادی سازمان ملل به زمانی برای بررسی این نکته نیاز دارد که آیا تضمینی وجود دارد که ائتلاف دشمن از این مسیرها در اقدامات خصمانه خود استفاده نکند.

این عضو هیئت مذاکره‌کننده صنعاء تاکید کرد: اصول اساسی این است که راه‌ها به خوبی آسفالت شده باشند و کالاهای اساسی از آنها عبور داده شود و وضعیت نظامی را تغییر ندهند.

یک منبع مسؤول در کمیته نظامی وابسته به دولت صنعاء پنج‌شنبه گفته بود: پاسخ صنعاء به سازمان ملل درباره بازگشایی مسیرها ضامن آمادگی برای بازگشایی مرحله‌ای آنها بود.

العجری گفت: مسیر اول شامل بازگشایی مسیر صاله-ابعر-الصرمین-الدمنه-الحوبان-محور صنعاء و مسیر دوم شامل لحج-عدن (الشریجه-کرش-الراهده-الحوبان-محور صنعاء) است.

او افزود: توقف پروازهای صنعاء-قاهره بی‌دلیل است و ممانعت از انجام این پروازها تنها برای مانع‌تراشی است نه بیشتر.

این مسؤول یمنی با اشاره به اینکه دولت صنعاء بر صلح تاکید دارد و مشکلاتی را که برای تحقق آن وجود دارد، درک می‌کند، گفت: صنعاء از پشتکار و شجاعت لازم برای برداشتن گام‌ها در مسیر صلح برخوردار است.

العجری ادامه داد: ما به دنبال گسترش آتش‌بس در راستای تمدید آن هستیم و هیچ توجیهی برای طرف مقابل وجود ندارد که از الزامات گسترش آتش‌بس که مهترین آنها پرداخت حقوق است، طفره برود.

این عضو هیئت مذاکره‌کننده صنعاء در ادامه گفت: موسسات صنعاء واجد شرایط بیشتر، ایمن‌تر و از نظر لجستیک و فنی آماده‌تر از موسسه‌های طرف مقابل هستند و این نکته آنها را نگران می‌کند.

هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن دوم ژوئن اعلام کرد که دولت صنعاء و ائتلاف سعودی با پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید آتش‌بس جاری در این کشور به مدت دو ماه دیگر موافقت کردند.

آتش‌بس میان ائتلاف سعودی و دولت صنعاء از دوم آوریل گذشته آغاز شد و گروندبرگ اعلام کرد که بر اساس این آتش‌بس تمامی فعالیت‌های نظامی و حملات زمینی، هوایی و دریایی متوقف می‌شوند.

فرستاده سازمان ملل به یمن افزود: بندهای توافق آتش‌بس شامل کمک به ورود ۱۸ فروند کشتی حامل سوخت به بنادر حدیده و صدور مجوز برای انجام هفته‌ای دو پرواز از مبدأ فرودگاه صنعاء و به مقصد آن هستند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: صنعاء ، آتش‌بس در یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صنعاء آتش بس در یمن هیئت مذاکره کننده دولت صنعاء سازمان ملل آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای از تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ تا پایان وقت روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به کزارش میزان، سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره ۲) آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ و اطلاعیه‌های اصلاح آن به تاریخ‌های ۰۲ و ۱۴۰۳/۰۲/۰۵، ضمن اعلام اصلاحات جدید مربوط به دفترچه راهنمای انتخاب رشته، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در این آزمون می‌رساند برای فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۲/۰۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز دوشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۰نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند؛ بنابراین داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و مندرجات اطلاعیه‌های فوق و این اطلاعیه، به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی در آزمون مذکور اقدام کنند.

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود
  • فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است
  • هشدار صنعاء نسبت به توطئه‌های آمریکا برضد یمن