Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-03@10:13:39 GMT

شهادت نوجوان 16 ساله فلسطینی

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۸۴۹۸

شهادت نوجوان 16 ساله فلسطینی

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، بامداد امروز (شنبه) شهادت یک نوجوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در شهر «سلواد» در رام‌الله اعلام شد.

«عبدالله محمد حماد» که به شدت زخمی بود توسط صهیونیست‌ها بازداشت و سپس شهادت وی اعلام شد.

اخیرا یک فلسطینی دیگر به نام «احمد سلیم غانم» در نابلس کرانه باختری به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسانه‌‌های فلسطینی، جمعه گذشته نیز از شهادت سه فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در «جنین» واقع در شمال کرانه باختری اشغالی خبر دادند.

وزارت بهداشت فلسطین در بیانیه‌ای تعداد شهدا را سه نفر اعلام کرد و افزود که هشت نفر دیگر به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در جنین مجروح شده‌اند.

همچنین، گزارش سالانه «التجمع الوطنی لأسر شهداء فلسطین» (انجمن ملی خانواده‌های شهدای فلسطین) نشان می‌دهد که در سال گذشته میلادی ۳۵۷ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

«محمد صبیحات» دبیر کل این انجمن می‌گوید که بر اساس تحقیقات میدانی و بررسی‌های انجام شده در استان‌های مختلف، همه این شهدا از ابتدای سال 2021 تا آخرین روز همین سال میلادی به شهادت رسیده‌اند.

بنابر گزارش وبگاه «عرب ۴۸»، ۱۹ درصد این شهدا را زنان فلسطینی تشکیل می‌دهند که از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸، این رقم بی‌سابقه است.

در این گزارش با اشاره به اینکه ۲۲ درصد این شهدا را کودکان تشکیل می‌دهند، آمده است که سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم را برای ارتکاب جنایت بیشتر علیه فرزندان ملت فلسطین ترغیب کرده است.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی ضرب گلوله نظامیان صهیونیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است

به گزارش قدس آنلاین، شبکه آمریکایی «سی.بی.اس نیوز» به نقل از چند سند داخلی دولت فدرال این کشور نوشت، مقام‌های ارشد چند سازمان فدرال آمریکا اقدام به بررسی عملی بودن چند گزینه مربوط به اسکان گروهی از فلسطینی‌های ساکن غزه کرده‌اند که اعضای درجه یک خانواده آنها شهروندی یا اقامت دائمی  آمریکا را داشته باشند.

در این گزارش تصریح شد، یکی از گزینه‌های واشنگتن استفاده از برنامه موسوم به «برنامه پذیرش پناهجوی آمریکا» و اعطای وضعیت پناهندگی به کسانی است که توانسته‌اند از نوار غزه خود را به مصر برسانند.

این رسانه آمریکایی اعلام کرد هماهنگی با مصر به منظور خارج ساختن فلسطینی‌های بیشتر از غزه و اعطای پناهندگی به آنها در صورت داشتن خویشاوند آمریکایی، ضروری است.

رژیم صهیونیستی از زمانی که جنبش فلسطینی حماس در هفتم اکتبر گذشته عملیات «طوفان الاقصی» را در سرزمین‌های اشغالی به اجرا گذاشت، نوار غزه را آماج حملات بی‌رحمانه و بی‌وقفه خود قرار داده است.

آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که از آن زمان تا کنون بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی در حملات صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند که عمدتا شامل زنان و کودکان می‌شوند. این حملات همچنین هزاران مجروح نیز در کنار تخریب‌های گسترده در این باریکه بر جای گذاشته  و اعمال محاصره از سوی صهیونیست‌ها نیز به ایجاد کمبودهای شدید مواد غذایی، آب و دارو منجر شده است.

سازمان ملل اعلام کرده با گذشت بیش از ۶ ماه از عملیات طوفان الاقصی و جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه ۸۵ درصد جمعیت این باریکه آواره شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آنروا از شهادت ۱۰ هزار زن در جنگ غزه خبر داد
  • یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
  • شهادت ۳ فلسطینی در حمله اشغالگران به شمال رفح
  • درخواست حماس برای فشار بر تل آویو جهت تعیین تکلیف اسرای غزه
  • جزئیات توافق پیشنهادی سه مرحله‌ای میان تل‌آویو و مقاومت فلسطین
  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • عملیات ضدصهیونیستی در قدس اشغالی/ مجری عملیات به شهادت رسید+ فیلم