Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:19:37 GMT

وجود ۱۵ هزار موقوفه و ۱۳۶۱ امامزاده در مازندران

تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۱۸۵۳۷

وجود ۱۵ هزار موقوفه و ۱۳۶۱ امامزاده در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۱۵ هزار موقوفه و ۱۳۶۱ امامزاده در استان خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی، در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به تعداد موقوفات، مازندران را دارای ۱۵ هزار موقوفه و ۱۳۶۱ امامزاده معرفی کرد و در جواب این سوال که در سال ۱۴۰۰ چقدر وقف های جدید و در چه نیت هایی انجام گرفت، بیان کرد: طی سال گذشته ۶۵ وقف جدید با نیت های فرهنگی، مذهبی، خدماتی و درمانی در استان مازندران به ثبت رسیده است که برای احداث مسجد، الحاق به امامزاده، امور درمانی، برگزاری مراسمات عزاداری، کمک به نیازمندان و ایتام هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن امسال در استان، تعداد شرکت کننده ‌ها و رشته های مربوطه خاطرنشان کرد: ثبت نام مسابقات قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان مازندران انجام شد و تاکنون بیش از هزار مازندرانی در مسابقات ثبت نام کردند. همچنین این مسابقات به‌صورت منطقه‌ای (شهرستانی)، استانی، کشوری و سپس بین‌المللی برگزار می‌شود.

حیدری افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و قرائت ترتیل تا مرحله بین‌المللی برگزار می‌شود و رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم برای آقایان و خانم‌ها تا مرحله کشوری و حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، حفظ ۵ جزء قرآن کریم برای هر ۲ گروه تا مرحله استانی خواهد بود. همچنین رشته اذان نیز مانند دوره‌های قبلی ویژه آقایان بوده که در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: رشته‌های مدیحه سرایی، همخوانی قرآن کریم و دعاخوانی در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و رشته‌های تفسیر عمومی قرآن کریم، ترجمه نهج‌البلاغه، ترجمه صحیفه سجادیه در بخش برادران و خواهران در مرحله استانی، مقدماتی کشوری و نهایی کشوری برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف مازندران در پاسخ  به اینکه اجرای طرح ها و برنامه های اوقاف در فصل بهار ۱۴۰۱ چه بود اظهار کرد: طی چند سال اخیر، در سال نو و فصل بهار طرح آرامش بهاری از سوی اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا می شود که در این طرح پذیرای مسافران و گردشگران نورزی خواهیم بود. امسال نیز طرح آرامش بهاری در استان مازندران اجرا شده و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. در این طرح خیمه های معرفت با حضور روحانیون و مبلغان اعزامی از قم برپا شده است. اسکان مسافران نوروزی در زائرسراها و سوئیت های بقاع متبرکه از دیگر اقدامات در طرح آرامش بهاری است.

حیدری تصریح کرد: پس از طرح آرامش بهاری، با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در امامزادگان مازندران اجرا شد که در این طرح نیز اجرای امینانه نیات واقفین و اجرای برنامه های مذهبی صورت گرفته است. افطاری ساده و ویزیت رایگان بیماران، اهدای سبدهای کالا و برگزاری مراسم لیالی قدر در امامزادگان از جمله برنامه های فرهنگی مهم در طرح ضیافت الهی بوده است.

وی از برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی در ایام دهه کرامت، بویژه بزرگداشت امامزادگان خبر داد و گفت: همایش استانی امامزادگان مازندران روز پنجشنبه ۱۲ خردادماه در امامزاده عباس(ع) ساری آغاز و در مجموع ۲۱ همایش تکریم و تجلیل از امامزادگان در مازندران اجرا شد. همچنین طرح قرار دوازدهم نیز در راستای کمک به نیازمندان و اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش در دوازدهم هرماه به نیابت از امام زمان(عج) در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان مازندران موقوفات امامزادگان و بقاع متبرکه مسابقات قرآنی طرح آرامش بهاری برگزار می شود مرحله استانی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی