Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو گفت: فرهنگ‌سازی در کارهای خیرخواهانه، پیشگیرانه و آگاه‌سازی در جامعه می‌تواند عمیق و اثرگذار باشد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی استان است و در این زمینه استمرار برگزاری جشن‌های گلریزان و مشارکت خیران برای آزادسازی زندانیان ضرورت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، سند تحول و تعالی دستگاه قضایی استان اردبیل با محوریت کاهش جمعیت کیفری زندان‌های جرائم مالی غیرعمد و مالی اجرا می‌شود و درصدد هستیم با تمهیدات به عمل آمده بتوانیم موانع موجود را از سر راه برداشته و به تمامی اهداف خود در راستای آزادسازی زندانیان دست یابیم.

کثیرلو گفت:هم‌اکنون نیازمند مشارکت خیران هستیم تا به خانواده‌هایی را که گرفتار مشکلات اقتصادی هستند با آزادی زندانیان کمک کنیم.

او می گوید: پارسال بیش از ۴۳۰ هزار پرونده در دادگاه‌های حقوقی و تجدیدنظر، دادسراها و شورای حل اختلاف استان رسیدگی شد و ضروری است تا متولیان و نهادهای فرهنگی اقدامات شاخصی در راستای ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین توجه به مقوله پیشگیری از وقوع جرم، روزآمدی و الکترونیکی کردن خدمات قضایی، اقدام بر اساس سند تحول قضایی و نظارت بر زیرمجموعه‌ها را بخشی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی دادگستری استان اردبیل برشمرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد برگزاری جشن های گلریزان ستاد دیه اردبیل ترویج فرهنگ صلح و سازش استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • دانش‌آموزان ۳ زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کردند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • آزادی ۲ زندانی جرائم غیر عمد در همدان
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی