Web Analytics Made Easy - Statcounter

استعفای نمایندگان جریان الصدر در پارلمان عراق از روند سیاسی و به تبع آن جایگزین شدن نمایندگان جدید به جای آن‌ها، آرایش‌های سیاسی جدید در این کشور را به همراه داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «احمد الجبوری» (ابومازن) رئیس حزب «الجماهیر الوطنیه» عراق اعلام کرد که از ائتلاف «السیاده» (ائتلاف مشترک سنی‌های عراق به ریاست خمیس الخنجر و مشارکت محمد الحلبوسی) جدا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او شب گذشته (جمعه) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که حزب متبوع وی برای کنار هم نشاندن رقبای سیاسی تلاش می‌کند و به احکام دستگاه قضایی احترام می‌گذارد.

رئیس حزب الجماهیر الوطنیه عراق افزود که پیش از این در یک پیمان مستحکم و منسجم بوده اما تصمیم مقتدی صدر، رهبر جریان الصدر درباره استعفای نمایندگانش موجب تغییر صحنه سیاسی این کشور می‌شود.

 رئیس سابق پارلمان عراق تأکید کرد که هم‌پیمانان سیاسی ممکن است با یکدیگر اختلاف نظر پیدا کنند اما این به معنای قطع کامل ارتباط نیست.

او افزود که به تلاش جدی برای زدودن آثار تروریسم و جنگ از مناطق اهل سنت و بازسازی آن و بهبود خدمات و بازگشت آوارگان به خصوص در «جرف الصخر» (جرف النصر فعلی) و «العوجه» ادامه خواهد داد و نقش نیروهای امنیتی و پلیس و الحشد الشعبی و فتوای مرجعیت در آزادسازی این مناطق را از یاد نخواهد برد.

احمد الجبوری همچنین خواستار پایان دادن به پدیده حضور نظامی در شهرها و بازگشت حاکمیت قانون شد. رئیس حزب الجماهیر الوطنیه افزود که با جدیت برای تشکیل دولت قدرتمند برآمده از گفتگوی ملی سیاسی و اقتصادی و اصلاح نهادهای حکومت تلاش می‌کند.

ابومازن تأکید کرد که در این راستا و برای تحقق این اهداف حزب الجماهیر الوطنیه تصمیم گرفت که از ائتلاف «السیاده» خارج شود و دوباره به ائتلاف «عزم» بپیوندد.

استقبال ائتلاف «عزم»

در پی اعلام جدایی حزب «الجماهیر الوطنیه» از ائتلاف السیاده، ائتلاف «عزم» از این تصمیم استقبال کرد.

در بیانیه ائتلاف «عزم» آمده که ائتلاف عزم بر اصول ثابت ملی خود تأکید و برای اتحاد و رسیدن به دستاوردهای ملی به خصوص در مورد استان‌های آزادشده از چنگ تروریسم تلاش می‌کند.

در این بیانیه آمده است که در این راستا، ائتلاف عزم از «احمد الجبوری» (ابومازن) رهبر حزب «الجماهیر الوطنیه»، بابت تصمیم شجاعانه‌اش در بازگشت به ائتلاف اصلی‌اش قدردانی می‌کند.

ائتلاف عزم هم زمان تأکید کرده که از پیوستن دیگر ائتلاف‌ها و شخصیت‌های ملی به این ائتلاف برای خدمت به شهروندان در استان‌های جنگ‌زده و تلاش جدی برای تحقق توسعه اقتصادی و ثبات امنیتی استقبال می‌کند.

ائتلاف عزم  تشکل اهل سنت بود که در آنچه پس از انتخابات اخیر عراق گذشت، با چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه همراهی کرد.

جدایی حزب الجماهیر الوطنیه به معنای انتقال 7 کرسی از ائتلاف السیاده به ائتلاف عزم است. این نمایندگان «احمد الجبوری» (ابومازن)، «هیثم الزهوان»، «رحیمه الجبوری»، «بشرى القیسی»، «محمد فرمان»، «نایف الشمری»، «هند العباسی» هستند.

اخیرا مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از نمایندگان فراکسیونش در پارلمان خواست استعفا بدهند. «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق استعفای آن‌ها را پذیرفت.

همگرایی چارچوب هماهنگی با حزب دموکرات درباره برون رفت از بحران سیاسی عراقعراق در مسیر توافق برای انتخاب رئیس جمهور جدیدنشست فوق العاده پارلمان عراق و ادامه ساز و کار تشکیل دولتمقتدی الصدر هرگونه فشار ایران علیه گروه‌های شیعه را تکذیب کرد انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق احمد الجبوری پارلمان عراق ائتلاف عزم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟

امام خامنه‌ای به استفتاء درباره « وضو با وجود مانع» پاسخ گفتند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، متن پاسخ آیت الله العظمی خامنه‌ای به استفتاء درباره «وضو و غسل با وجود مانع» پاسخ گفتند.

متن پرسش و پاسخ عنوان‌شده به این شرح است:

پرسش: اگر خانمی از لاک ناخن استفاده کند که پاک کردن آن برای وضو و غسل مشکل است، آیا می‌تواند وضو و غسل جبیره‌ای انجام دهد یا تیمم کند؟

پاسخ: در اعضای وضو یا غسل نباید عمداً و بدون ضرورت مانعی ایجاد کرد و اگر چنین کند و مانع را برطرف نکند، گناه کرده است و باید علاوه بر وضو یا غسل جبیره‌، تیمّم نیز انجام دهد و بعد از برداشتن مانع بنا بر احتیاط واجب، قضای نمازها را نیز بخواند. در ضمن آنچه عرفاً زینت محسوب می‌شود باید از نامحرم پوشانده شود.

 

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ حکم وضو با وجود درد چیست؟

 

تیمم به دلیل آرایش صورت

برخی فتوای دیگر از سوی آیت‌الله خامنه‌ای درباره وضو با وجود مانع به این شرح است:

پرسش: اگر از جهت تنگی وقت نماز، فرصت پاک کردن مواد آرایشی و غیره برای وضو و غسل نباشد، وظیفه چیست؟

پاسخ: اگر وقت نماز تنگ باشد و وضو و غسل موجب می‌شود، که همه نماز یا قسمتی از آن در خارج وقت واقع شود، باید به جای وضو و غسل، تیمم کند.

 

استفتاء از امام خامنه‌ای؛ آیا بر ولیّ لازم است کودک را از مشاهده تصاویر مبتذل حفظ کند؟

 

پرسش: خانم‌هایی که برای مجلس عروسی و مانند آن آرایش می‌کنند؛ آیا جایز است به جای وضو، تیمم کنند؟

پاسخ: خیر، باید موانع وضو را برطرف کنند و وضو بگیرند، مگر آنکه عمداً تأخیر بیندازد تا وقت نماز تنگ شود؛ در این صورت گرچه معصیت کرده، ولی می‌تواند با تیمّم نماز بخواند.

پرسش: اگر عروس در صورتش آرایش داشته باشد و نخواهد آرایش را موقع نماز پاک کند، و از طرفی با توجه به فرهنگ امروزه عروس خانم از صبح به آرایشگاه می‌رود و تا آخر شب نیز باید آرایش بر روی صورتش باشد، معمولاً نیز نگه داشتن وضو در این زمان طولانی بعید است آیا می‌تواند تیمم کند؟ یا اینکه نماز را آن قدر به تأخیر بیاندازد، که دیگر فرصت وضو نداشته باشد و تیمم کند؟

پاسخ: در فرض مذکور نمی‌تواند تیمم کند، مگر آنکه عمداً تأخیر بیندازد تا وقت نماز تنگ شود، در این صورت گرچه معصیت کرده، ولی می‌تواند با تیمّم نماز بخواند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هنیه: خواهان توافقی برای تضمین خروج اشغالگران از غزه هستیم
  • آیا وضو یا تیمم با وجود آرایش و لاک ناخن صحیح است؟
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • اسرائیل در روند کمک‌های بشردوستانه اخلال ایجاد می‌کند
  • جدیدترین موضع گیری حماس درباره مذاکرات آتش بس غزه
  • پیشرفت‌ چشمگیر در روند مذاکرات مربوط به آتش بس در غزه
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • قرمز‌ها دل نگران خروج ستاره‌ها در دوران «پسا کلوپ»؛ آیا محمد صلاح و فان دایک از لیورپول می‌روند؟
  • نباید از اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات غافل شد