Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، کمال علیپور در با اشاره به تصویب کلیات طرح ساماندهی و کنترل اجاره بهای املاک مسکونی، بیان کرد: متن طرح فعلا دو بند دارد اما نیازمند تغییراتی است و لازم است که هم سیاست های تشویقی و هم سیاست های تنبیهی در این طرح دیده شود. از سوی دیگر کاهش تعرفه آژانس های املاک از دیگر موارد ضروری است که باید در این طرح پیش بینی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: همچنین لازم است برخی از مسائل مرتبط با ساخت و ساز که به تبصره ماده ۱۰۰ بر می گردد و مربوط به اجاره املاک است در این طرح دیده شود. علاوه بر این باید به موجرانی که نسبت به انجام تعمیرات و نوسازی در واحدها اقدام می کنند تسهیلات با بهره پایین تعلق گیرد تا شاهد نوسازی و تعمیرات واحدها باشیم.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سران قوا مصوب کردند تا سقف افزایش اجاره بها در تهران ۲۵ درصد و در شهرهای دیگر ۲۰ درصد باشد و لازم است این مصوبه را نیز در قالب طرح مجلس قانون مند کنیم. از سوی دیگر لازم است که در این طرح پیش بینی شود تا به صورت خودکار سالیانه قراردادهای اجاره ثبت شود و موجران نتوانند بیشتر از تعرفه معین افزایش قیمت داشته باشند.

علیپور در پایان تاکید کرد: باید بر مبنای یک ضریب معین هر ساله میزان اجاره افزایش یابد و قراردادها به صورت خودکار تمدید شود. لازم است که این موارد در این طرح پیش بینی شود تا قانونی جامع در زمینه ساماندهی بازار اجاره املاک مسکونی تهیه شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: اجاره بها نایب رئیس کمیسیون عمران نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • برنامه جدید وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد | وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • خبر خوش برای مستاجران
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی