Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران،صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز(۴تیرماه) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. و بر اثر فعالیت این سامانه یکشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکشنبه (۵ تیرماه) بر شدت بارش در این مناطق افزوده می‌شود و گستره آن مناطقی از اردبیل، زنجان، کردستان و کرمانشاه را فرا می‌گیرد. بر اثر فعالیت این سامانه یکشنبه در مناطقی از گیلان، مازندران و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز رگبار پراکنده گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این وضعیت دوشنبه (۶ تیرماه) در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی همچنین ارتفاعات اردبیل ادامه خواهد داشت.

وی افزود:با توجه به جریانات گرم و مرطوب جنوبی از امروز تا دوشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. 

به گفته ضیاییان سه‌شنبه(۷ تیرماه) و چهارشنبه(۸ تیرماه) در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان آفتابی خواهد بود و توده هوای به نسبت گرم تا پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور مستقر است و از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه به تناوب شرایط برای خیزش گردوخاک در کشور عراق و انتقال آن به استان‌های واقع در نوار غربی کشور، بخش‌هایی از مرکز و همچنین دامنه‌های جنوبی البرز فراهم است. 

به گزارش صدای ایران،وی افزود:از بعدازظهر یکشنبه تا اواخر هفته در نوار شرقی، به‌ویژه شمال شرق و شرق و همچنین نواحی مرکزی کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که در برخی از این مناطق موجب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

به گفته ضیاییان امروز شمال خلیج فارس و از یکشنبه تا سه شنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۵ تیرماه) کمی ابری در بعد از ظهر نیمه‌ابری گاهی وزش باد با احتمال گرد وخاک با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۶ تیرماه) صاف و غبار محلی در بعضی ساعت‌ها وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۴ و ۵ تیرماه) اهواز با دمای ۴۵ و ۴۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۹ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی هواشناسی کشور رعدوبرق و وزش باد شدید درجه سانتیگراد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور، از افزایش دما در بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان، بعضی نقاط استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران، در بعضی از ساعات رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گاهی گرد و خاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شرایط جوی مذکور روز شنبه در بعضی نقاط خراسان رضوی و جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و یکشنبه در جنوب کرمان و دوشنبه در ارتفاعات مرکزی البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس، انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، سه‌شنبه هفته آینده سامانه بارشی از سمت غرب وارد کشور می‌شود و در مناطق غربی کشور بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در سه روز آینده در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور، در بعضی ساعات وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، همچنین تا اواسط هفته آینده، روند افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۴ و کمینه ۱۱ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747949

دیگر خبرها

  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • هواشناسی؛ سامانه بارشی از سه‌شنبه وارد کشور می شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه
  • آسمان این مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود
  • آسمان کدام مناطق کشور هفته آینده بارانی می‌شود؟
  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / دمای هوا در بیشتر مناطق افزایش می‌یابد
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • تداوم باد و باران در کشور