Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- حقیقت پور گفت: در حال حاضر بخش اقتصادی کابینه در اولویت تغییر و یا جابجایی است. مشخص نیست وزیر اقتصاد چه کاره است؟ رابطه اش با معاون اقتصادی چیست؟ و... این ها مشخص نیست. این عدم شفافیت هزینه زا و خسارت زا است.
منصور حقیقت پور، مشاور عالی رئیس مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آریا؛ پیرامون استعفاهایی که در کابینه دولت سیزدهم رخ داده اظهار داشت: معتقدم تیم اقتصادی دولت رییسی از انسجام لازم برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع مشخص نیست مسئولیت تیم اقتصادی آقای رییسی با چه کسی است؟!
وی افزود: آقای محسن رضایی با یک سابقه خوب اقتصادی در دولت حضور دارند اما به نظر می رسد اختیارات لازم را به وی نداده اند. آقای رهبر نیز بخشی از کار اقتصادی را برعهده گرفته اند اما به رغم اینها مشخص نیست دستیار رییس جمهور در امور اقتصادی به چه معناست و نقش آن چیست؟
او با بیان اینکه بخشی از کار اجرایی توسط آقای میرکاظمی انجام می شود، عنوان کرد: بخشی از کارهای اقتصادی نیز توسط آقای مخبر انجام می شود که وی تجربه کار اقتصادی ندارد. آقای مخبر بنگاه داری کرده اما سیاستگذار اقتصادی بدین معنا که با گرانی و تورم و ارز و.... چگونه برخورد کند نیست. اینها در تخصص آقای مخبر نیست.
حقیقت پور در ادامه تصریح کرد: آقای محسن رضایی هم که تخصص دارد اختیار ندارد. درست است که آقای رییسی باید تیم اقتصادی اش را به طور شفاف سازماندهی کند حتی سوال مهم این است که این جراحی اقتصادی با امضا چه کسی در حال رخ دادن است؟! مبادا ارز 4200 تومانی باشد که وقتی 18 میلیارد پول کشور هدر رفت هیچ کس نه دولت نه مجلس نه معاون دولت نه بانک مرکزی قبول کند!
او اشاره کرد: آقای رییسی باید تیم اقتصادی اش را مشخص کند و همچنین باید مشخص کند سیاستگذار کیست؟ اینکه بانک مرکزی اقداماتی را در بازار انجام می دهد مصوب چه کسی است؟! آقای محسن رضایی مصوب کرده یا آقایان مخبر یا رهبر یا آقای میرکاظمی. اینها باید شفاف شود.
حقیقت پور عنوان کرد: آقای رییسی مشخص کند که این جراح اقتصادی کیست آن را معرفی کند؟ که اگر سال آینده این جراحی اقتصادی موفق بود برای آن شخص گُل ارسال کنیم! یا اگر خواستیم انتقاد کنیم از چه کسی انتقاد کنیم؟! این موضوع هنوز مشخص نیست.
این چهره اصولگرا با تاکید بر اینکه کابینه دولت رییسی به ویژه بخش اقتصادی اش هماهنگ نیست، گفت: بخش اقتصادی مشکل اصلی جامعه ما است به ویژه در بخش خودرو، صنعت و مواد غذایی.
وی اضافه کرد: قرار بود ارز 4200 تومانی را از روی 4 قلم کالا بردارند اما اکنون 400 قلم کالا دچار افزایش قیمت شده اند. از روغن گرفته تا سایر کالاها.
حقیقت پور با تاکید بر اینکه در تیم اقتصادی رییسی انسجام و تقسیم کار لازم وجود ندارد، تاکید کرد: بهتر است این انسجام و تقسیم کار در کابینه و تیم اقتصادی دولت رییسی ایجاد شود. اینکه کالابرگ، پول نقد یا ... به مردم پرداخت شود بارها بحث شده است.
حقیقت پور در پاسخ به این سوال که احتمال تغییر در کدام یک از بخش های کابینه رییسی وجود دارد؟ گفت: در حال حاضر بخش اقتصادی کابینه در اولویت تغییر و یا جابجایی است. مشخص نیست وزیر اقتصاد چه کاره است؟ رابطه اش با معاون اقتصادی چیست؟ و... این ها مشخص نیست. این عدم شفافیت هزینه زا و خسارت زا است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حقیقت پور تیم اقتصادی دولت جراحی بزرگ رئیسی دولت سیزدهم بخش اقتصادی تیم اقتصادی آقای رییسی حقیقت پور مشخص نیست چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است

ایسنا/لرستان شهردار بروجرد با بیان اینکه بروجرد شهر علما و قطب صنعت ورشوی کشور است، بیان کرد: نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است.

یحیی عیدی بیرانوند در جلسه شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران لرستان با بیان اینکه فضای عمومی شهر نشان‌دهنده اقتصاد شهر است، گفت: باید کارگروه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در همه دستگاه‌ها شکل بگیرد.

شهردار بروجرد با بیان اینکه به منظور جذب سرمایه‌گذار باید خواسته‌ها و زمان‌بندی آنها تعیین شود، تصریح کرد: صنایع آلاینده چهره شهرها را مخدوش کرده و ساماندهی این‌ها باید از سوی متولیان امر انجام شود.

عیدی بیرانوند خواهان استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم برای انجام پروژه‌ها شد.

وی بیان کرد: شهرداری و شورای شهر بروجرد خود را سرباز ولایت و رئیس‌جمهور می‌دانند و چنانچه مورد حمایت قرار گیرند می‌توانند موانع را در امر مدیریت و مبلمان شهری برطرف کنند.

شهردار بروجرد افزود: بروجرد دومین شهر استان به لحاظ جمعیتی به‌حساب می‌آید و باید ارزش افزوده براساس جمعیت باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت