Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس سید رضا فاطمی امین امروز در نشست خبری که در‌ نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد اظهار داشت: بخش صنعت، معدن و تجارت 25 درصد اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد و صنعت و معدن کشور با عدم توازن در طول زنجیره مواجه هستیم گفت:‌ به عنوان مثال در تابستان با کمبود برق مواجه هستیم و در زمستان با کمبود گاز و این ناشی از آن است که به ظرفیت‌هایی که لازم است، نپرداخته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در رابطه با عدم توازن در حوزه اشتغال در شهرهای مختلف بیان داشت:‌ در برخی از شهرهای کشور بعضی از مشاغل بلاتصدی باقی مانده است و این در حالی است که در برخی از شهرها به علت عدم اشتغال شاهد مهاجرت بوده‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برای مدیریت حوزه صنعت، معدن و تجارت باید ساز و کارها را تغییر داد مهمترین مأموریت ما در وزارت صمت، رفتن به سمت ساز‌و‌کارهای نوین است که این امکان را فراهم کند که ظرفیت‌های موجود بهینه شود.

وی با اشاره به تأثیرات قیمت ارز بیان داشت: ما با دست خودمان قیمت‌های داخلی را به نرخ ارز وصل کرده‌ایم، ارز به سه روش بر روی قیمت‌های ما تأثیر می‌گذارد به عنوان مثال وقتی نرخ ارز بالا می‌رود کالاهای وارداتی مانند روغن یا پنبه گران می‌شود اثر دوم که ارز دارد اثر انتزاعی تورمی است وقتی قیمت ارز افزایش می‌یابد مردم فکر می‌کنند برای حفظ ارزش پول دارایی خود را باید به ارز یا کالای دیگری تبدیل کنند و این موضوع نیز بر نرخ ارز اثرگذار است و اثر سوم این است که بعضی از کالاها مانند پتروشیمی طبق قوانین خودمان به نرخ ارز متصل است و لذا مسائل خارجی بر آن تأثیرگذار است.

فاطمی‌امین بیان داشت:‌ بنابراین وقتی در مورد اصلاح ساختار صحبت می‌کنیم منظورمان این است که این رویه‌ها را تغییر دهیم به عنوان مثال اثر سومی که قیمت ارز بر روی کالاها دارد را باید قطع کرد الان بازار فولاد از نرخ ارز پیروی نمی‌کند و باید در سایر مسائل دیگر نیز به همین روش پیش برویم.

وی بیان داشت: در حال حاضر اصلاح ساختار به چند دلیل سخت است ما در شرایط ناپایداری قرار داریم و می‌خواهیم اصلاح ساختاری انجام دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در پنج سال متوالی تورم بالای 30 درصد را داشته‌ایم بنابراین خیلی از مشکلات اقتصادی در این شرایط بروز کرده است و لذا اصلاح ساختار مسأله سخت است.

وی بیان داشت:‌ با تغییر ساز و کار منافع برخی به هم می‌ریزد و لذا برای جلوگیری از تغییرات فشار می‌آورند.

وی بیان داشت:‌ ما در وزارت صمت برای تغییر ساز و کارها دو کار را انجام می‌دهیم یکی ادامه روند موجود است که ناچار هستیم آن را انجام دهیم اما نکته این است که ما در همین سطح نمانده‌ایم و کار دومی را نیز از نیمه سال گذشته آغاز کرده‌ایم که یکی از این روش‌ها روش تأمین مالی زنجیره‌ای است که با اجرای این روش حداقل 30 تا 40 درصد بهره‌وری منابع موجود را بیشتر خواهیم کرد.

فاطمی امین اظهار داشت: در حوزه تولید قدم‌های بلندی برداشته شده است و در اینجا به تولید در حوزه خودرو اشاره می‌کنم که براساس اقدامات انجام شده در سه ماهه اول سال جاری 246 هزار خودرو تحویل داده شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش داشته است.

وی در مورد خودروهای کف پارکینگ‌های خودروسازان اظهار داشت: حدود 170 هزار خودرو در کف پارکینگ‌ها موجود بود که در پایان خرداد سال جاری این تعداد به 42 هزار خودرو کاهش یافت که نسبت به 143  هزار خودرو کف در سال قبل 70 درصد کاهش را نشان می‌دهد. تولید هم افزایش بسیار مناسبی داشته است.

ادامه دارد...

منبع: فارس

کلیدواژه: اقتصادی نشست وزیر صنعت عدم توازن اصلاح ساختاری فاطمی امین وزیر صمت وزارت صمت معدن و تجارت هزار خودرو نرخ ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۱۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری صبح سه‌شنبه در جمع کارگران شرکت نفت گچساران افزود: در حال حاضر تولید نفت کشور به شکل روزانه سه و نیم میلیون بشکه رسیده که هدف گذاری شده این ظرفیت را به ۴ میلیون بشکه برسانیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت به استقلال کامل رسیده ایم، اظهار کرد: صنعت نفت ما یک صنعت پیشرو است و نقش تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور دارد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه برای توفیق حداکثری تمام ابزارها و ظرفیت‌ها وجود دارد، گفت: در همین صنعت نفت قطعات فرسوده بازسازی شده و امروزه به روزهایی رسیدیم که میزان تولیدمان بیش از روزهای قبل از تحریم است.

منصوری با اشاره به اینکه امروزه رشد شرکت‌های دانش بنیان را در سطح کشور شاهد هستیم، اظهار کرد: با تکیه بر چنین ظرفیت‌هایی مسائل بزرگی مرتفع و افتخاراتی در بحث صنعت نفت شکل گرفته است.

وی با تقدیر از کارگران و نیروهای انسانی فعال در شرکت نفت گچساران اظهار کرد: بر دست شما فعالان و تلاشگران بوسه می زنیم.

کد خبر 6092868

دیگر خبرها

  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • برات سپامی به تأمین مالی کسب‌و‌کار‌ها کمک می‌کند
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • هدفگذاری کشور تولید ۴ میلیون بشکه نفت در روز است
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!